Trainen cq Voorbereiden

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Thx voor je vraag! Op dit moment helaas erg weinig tijd. Dus af en toe een ranking avond. Meer helaas niet

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

oke dat is zonde. Maar rankings zijn altijd goed. Is daar een beetje niveau? vraag anders aan de goede spelers daar hoe ze trainen en wat ze jou zouden adviseren want die hebben er dan beter zicht op omdat ze je hebben zien spelen.
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Van 5e tot eerste. Overleg wel met andere spelers. Maar het valt mij op dat er maar weinig gestructureerd trainen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re:

Bericht door cookie »

Henk schreefCOLONVan 5e tot eerste. Overleg wel met andere spelers. Maar het valt mij op dat er maar weinig gestructureerd trainen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Zeker waar.. Je ziet het wel in meer sporten hoor.

Veel mensen durven niet te trainen.. bang voor succes, of om zichzelf te meten wanneer ze er 100% voor gaan.

Ik ben nu met een teamgenootje van me een darttraining aan het doen, waardoor hij na 20uur trainen gemiddeld 55punten per beurt moet gooien. Ben er van overtuigd dat ik dit hem kan leren..

Voor de structuur heb ik opgesplitst in:
- leren rekenen
- leren concentreren
- basisworp
- dubbels (27en)
- finishen (121en)
- wedstrijdvoorbereiding
- pijlen herstellen
- worp herhalen
- 301

Zie mijn inspiratie bij dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5MgBikgcWnY

Het is een beetje valsspelen, want hij heeft nog geen negatieve ervaringen met darten en hij is sportief dus heeft redelijk oog-handgevoel. Waarschijnlijk gaan we zelfs de 60gemiddeld halen. Het ziet er tot nu toe veel belovend uit. We zitten nu op 6 uur.

Hou jullie op de hoogte :)
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Indd wat cookie zegt klopt.

maar je moet ook naar je eigen spel kijken hoe je beter kan gaan darten.

ik werk momenteel aan:

- mindset
- Het mentale
- Groeperen
- Finishen
- Trainen op druk

Hier ben ik even mee bezig weekje of 2-3. En ik moet zeggen dat ik resultaat zie. mentale gesteldheid heeft denk ik 70 - 80 procent invloed op je niveau en je vorm.

Ik train nu zelf op deze manier

- 100 bulls ( pijlen rechtdoor gooien. De bull is daarvoor een makkelijkere target dan de t20) als je pijlen rechtdoor en bij elkaar kan gooien dan komen de hoge scores vanzelf

- 500 - 1000 punten of meer op de 20. Zonder missen van de 20 proberen 500 - 1000 punten of meer te halen op de 20. als je een bouncer gooi of een 1 of een 5 begin je weer op 0. ( idee hier achter is dat je netjes gaat darten. inplaats dat het 45 - 85 ofzo word. word het 60 - 100 etc. Plus op ten duur ga je echt wel druk voelen als je dichtbij je target kom.

- 121 in 9darts. de pijlen die ik overhou tel ik erbij op. dus 121 uit in 3 darts. tel ik er 6 bij op zo kom ik dan op 127. Dit doe ik omdat je dan snel omhoog gaat. En op ten duur is het setup shot belangrijker dan de finish. want als je rond de 200 komt op een goed niveau moet het binnen 9 darts uit en nog mooier zou zijn in 6. Daar win je wedstrijden op

- 3 setjes tegen dartscounter. en die zet ik op een bepaald gemiddelde. en als ik er paar keer makkelijk van win dan doe ik het 5 puntjes omhoog. ik bouw op deze manier druk. ik gebruik expres dartscounter omdat die app nauwkeurig is. dus 60 gemiddeld is ook echt in 8 beurten uit. zo bouw je een beetje druk voor jezelf. en kan je jezelf naar een gemiddelde toe trainen. in het begin is het wat lastig .maar dat is trainen !! daar word je beter van

- soms als ik 121 zat ben ga ik opfinishen vanaf 61 in 3 darts waarbij als dat lukt ik er steeds 3 bij optel.

maar ik train nu 1 -3 keer per week. ik heb maar baadt bij het trainen op me mentalegesteldheid.

Lees alles is een keer terug. Zeker wat cookie gezegd heb is heel erg leerzaam
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

tnx! :mrgreen:

Hier sla je wel echt de spijker op z'n kop.. Iedereen moet ergens anders op trainen. Als speler kies je zelf welk onderdeel je wilt verbeteren..

Zie het ook bij mij op voetbal. Iedereen wil partijtje spelen.. Nu zijn we sindskort met hooghouden in de warming up begonnen en opeens zijn alle aannames een stuk strakker!

Verdeel het spelletje in verschillende onderdelen en kies een onderdeel om aan te werken voor een bepaalde periode.
Graflite
Lid
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 12:11

Re: Manier van trainen

Bericht door Graflite »

Goedemorgen heren,

Ik heb nu al een week of 2 mijn pijlen niet meer vast gehad omdat ik 'er niet echt meer bezig ben' om mijzelf te trainen. In wedstrijden/toernooien heb ik nog nooit echt successen geboekt omdat ik daar misschien wel 'te geconcentreerd' speel. Ik gooi met Adrian Lewis Gen2 (21 grams) darts en kwam erachter dat ik zo goed als dezelfde grip en terughaal als Lewis heb. Dat werd ook bevestigd na het zien van deze video: https://www.youtube.com/watch?v=vw531BZcGGA. Ik zal proberen uit te leggen wat precies mijn probleem is.

Doordat ik dus op dezelfde manier als Lewis gooi krijg je soms slordige darts waardoor je snel je focus of vertrouwen kwijtraakt. Met dit probleem zit ik dus nu. Ik heb eerder met de pijlen van MvG gegooid, maar sinds enkele weken ben ik geswitched naar me oude vertrouwde Lewis darts en ik merk dat ik daarmee gewoon natuurlijker en minder geforceerd gooi. Ik wil dit graag trainen aangezien ik denk dat het ook een stukje mentaliteit is. Laatst uit het niets gooide ik opeens 180 omdat ik lekker in de worp zat en een beetje verbaasd keek toen de eerste twee pijlen in de T20 zaten. Met volle overtuiging en een open mond (tijdens de concentratie), gooide ik de laatste pijl naast de andere in de T20, hierna is het nooit meer gelukt haha. Misschien komt dat wel omdat ik die dag een relatie met mijn huidige vriendin ben gestart. :lol: :lol:

Hoe train ik? Aangezien ik totaal nog geen gevorderde/PRO darter ben train ik eigenlijk vooral op Singles, Bull en Dubbels. Dit vind ik leuk om te doen maar ik heb er niet echt een vast patroon in. Ik train Singles en Dubbels vooral met Around The Clock. D16 en D8 zijn m'n favoriet.

Ik wil graag weten wat ik er aan kan doen om constant te kunnen gooien en ook de triples gewoon te kunnen raken op overtuiging. Want wat iemand mij vertelde is dat veel darters al weten, bij het het loslaten van de dart, dat ze al weten of ze het target nou wel of niet gaan raken. Ik vraag me af of dicht echt zo is?

Graag hoor ik wat tips en/of trainings mogelijkheden! 8-)

Groet.
Current Darts:
Harm Wesselink 'Generation 1' 23 grams

Collection Darts:
Adrian Lewis 'Target' Genaration 3 - 21 grams
Adrian Lewis 'Target' Genaration 2 - 21 grams
XQ-Max Darts Darts Michael van Gerwen - 23 grams
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Manier van trainen

Bericht door Schiavoni »

Graflite schreefCOLONGoedemorgen heren,

Ik heb nu al een week of 2 mijn pijlen niet meer vast gehad omdat ik 'er niet echt meer bezig ben' om mijzelf te trainen. In wedstrijden/toernooien heb ik nog nooit echt successen geboekt omdat ik daar misschien wel 'te geconcentreerd' speel. Ik gooi met Adrian Lewis Gen2 (21 grams) darts en kwam erachter dat ik zo goed als dezelfde grip en terughaal als Lewis heb. Dat werd ook bevestigd na het zien van deze video: https://www.youtube.com/watch?v=vw531BZcGGA. Ik zal proberen uit te leggen wat precies mijn probleem is.

Doordat ik dus op dezelfde manier als Lewis gooi krijg je soms slordige darts waardoor je snel je focus of vertrouwen kwijtraakt. Met dit probleem zit ik dus nu. Ik heb eerder met de pijlen van MvG gegooid, maar sinds enkele weken ben ik geswitched naar me oude vertrouwde Lewis darts en ik merk dat ik daarmee gewoon natuurlijker en minder geforceerd gooi. Ik wil dit graag trainen aangezien ik denk dat het ook een stukje mentaliteit is. Laatst uit het niets gooide ik opeens 180 omdat ik lekker in de worp zat en een beetje verbaasd keek toen de eerste twee pijlen in de T20 zaten. Met volle overtuiging en een open mond (tijdens de concentratie), gooide ik de laatste pijl naast de andere in de T20, hierna is het nooit meer gelukt haha. Misschien komt dat wel omdat ik die dag een relatie met mijn huidige vriendin ben gestart. :lol: :lol:

Hoe train ik? Aangezien ik totaal nog geen gevorderde/PRO darter ben train ik eigenlijk vooral op Singles, Bull en Dubbels. Dit vind ik leuk om te doen maar ik heb er niet echt een vast patroon in. Ik train Singles en Dubbels vooral met Around The Clock. D16 en D8 zijn m'n favoriet.

Ik wil graag weten wat ik er aan kan doen om constant te kunnen gooien en ook de triples gewoon te kunnen raken op overtuiging. Want wat iemand mij vertelde is dat veel darters al weten, bij het het loslaten van de dart, dat ze al weten of ze het target nou wel of niet gaan raken. Ik vraag me af of dicht echt zo is?

Graag hoor ik wat tips en/of trainings mogelijkheden! 8-)

Groet.
Om constant te kunnen gooien, is het belangrijkste: trainen. Door iedere dag te gooien, train je dus iedere dag je worp. Hierdoor zal deze steeds beter gaan. Door het vele trainen raak je uiteindelijk meer zelfverzekerd tijdens het gooien, omdat je al zo vaak dezelfde worp hebt uitgevoerd. Je traint je spiergeheugen dus, waardoor je tijdens de worp hebt 'onthouden' hoe hard en op welke manier je de pijl weg moet gooien, om je doel te raken.

Daarnaast is het niet alleen belangrijk om met overtuiging de triples te raken, maar ook op eenzelfde manier de dubbels te gooien. Dus, niet alleen op de triple oefenen, maar ook op outshots. Hierdoor train je zowel je triples, als je dubbels. Ik zou trouwens zelf niet op singles trainen. Als je de triples op een gegeven moment weet te raken, dan lukken de singles ook wel. Tenzij je een beginnende darter bent. Dan is het wel verstandig om een beetje feeling te krijgen met de singles op het bord.

Ik heb eens een interview van Barney bekeken, waarin hij uitlegt hoe hij onder andere traint. Hij start op 2 en dient dit binnen drie pijlen uit te gooien. Lukt dit, dan ga je een getal omhoog. Wanneer het niet lukt binnen zes pijlen, dan krijg je wederom zes pijlen om het uit te gooien, totdat het lukt. Hij doet dit tot de 130. Ik heb het zelf een aantal keren gedaan en moet zeggen dat het een goede training is, maar je moet er wel de tijd voor nemen.

Een ander spel om je triples en dubbels te trainen, is het spel '40' (zo noem ik het). Je start op 40 en dient dit binnen zes pijlen uit te gooien. Lukt dit, dan ga je er 10 omhoog. Wanneer je de benodigde score niet binnen zes pijlen weet uit te gooien, ga je er één omlaag.
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

De aankomende 3-4 weken alleen maar op de bull gooien tot dat je er ziek van word.
ik zal je vertellen waarom. de bull is een easy target om je pijlen rechtdoor te gooien en bij elkaar te gooien. Door dit te herhalen gaat je arm eraan wennen om de pijl rechtdoor tegooien en bij elkaar te gooien dit werkt echt.

ik weet niet wat je niveau is maar ik zal proberen beginnen met 50 of 100 bulls zodat je rond de 20 minuten bezig bent om op de bull te gooien. en kan je steeds uitbouwen de aantalen bulls. single bul 1 pnt. dubbel bull 2 pnt

Daarna dubbels gooien

Beginner doet rondje dubbels 20-1-18-4 etc omdat dit bij elkaar zit
Iets gevorderd doet rondje dubbels 1 -2 -3 -4 etc tot de bull
En gaat dat ook makkelijk dan ga je het anders doen

40-36-32-28-24-20-16-12-8-4 dat zijn je finishen

je begint bij 40 die gooi je 3 keer achter elkaar uit. mis je de 3e keer op rij 40 begin je overnieuw. heb je 40 3x achter elkaar dan ga je naar 36 etc. dit ga je uitbouwen tot 5 keer achter elkaar erg pittig maar echt een goede oefening

conclusie : bulls gooien om je pijlen recht te houden
: dubbels trainen omdat je anders geen wedstrijd wint en van dubbels krijg je vertrouwen

hoop dat je er wat aan heb. 8-)
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

o ja je zou ook leuk spelletje kunnen doen best pittig

61 in 9 darts opfinishen tot aan zover je kan

stel je gooit 61 uit in 2 darts heb je 1 dart over. die gooi je op de bull. gooi je dubbel bul krijg je een extra leven. stel je bent bij 98 en je mist met 9 darts. dan blijf 98 staan omdat je een leven heb. maar mis je de volgende 9 darts op 98 dan ga je helemaal terug naar 61. dus kan zo zijn dat je bij 133 bent en mist met 9 darts dat je helemaal terug gaat naar 61 haha loll maar gooi je bijvoorbeeld 80 uit met 3 darts kan je niet verder zakken dan 80 met 3 darts. zelfde als 121 alleen beginnen bij 61

gevorderde doen 61 tot 121 in 6 darts en 121 tot 170 in 9 darts. vrij pittig maar heel goed je komt over het hele bord. je leert nieuwe finish combinaties die uiteindelijk beter zijn net.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Mocht je nou niet veel tijd hebben om te trainen, dan kan je het ook wel redden zonder trainen. Het is precies wat je zegt dat je met mentaliteit ook een end moet komen.

Enige wat ik je kan aanraden is om (net als dartmachine zegt) alleen maar te groeperen. Wat je doet is dat je je eerste pijl gooit en daarna moeten je 2e en 3e pijl tegen je eerste aanzitten. Zelfs als je 18 mikt en dus een 4 raakt, dan gooi je je 2e en 3e pijl erachter aan.
Het is een manier van focussen om op gevoel te gooien.. Dankzij oefeningen met groeperen oefen je dit goed.
Ander goede oefening is om D11, S11, T11 te gooien. En dit 50x te proberen en bij te houden hoevaak je alle 3 pijlen raak gooit. Je gaat dan meer op gevoel met je arm gooien.. Je gaat namelijk van links naar rechts.

Veel groeperingsspellen en focus op gevoel ipv zichtbaar target.

:)
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

je kan ook even kijken op http://www.pro-darter.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kan je verschillende oefeningen doen. en ook tegen de pc spelen die je in kan stellen op levels van 1 tot 8

Je heb daar ook spellen zoals

100 darts op de 20,19,18 en de bull.
Bobs 27
cricket
around de clock singles dubbles of trippels
170-201-301-501-701-1001 geloof ik.
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

afgelopen weken bezig geweest met experimenteren van training spellen. De spellen die ik hiervoor gebruikte zijn

- 121 in 9 darts : doelstelling is om 135 te halen achter elkaar dus in 9 darts missen is terug naar 121. hoge finish staat het getal niet vast dus je moet echt alles uitgooien in 9 darts tot 135

- rondje dubbels. alleen als je mist moet je helemaal terug naar dubbel 1. dus stel ik gooi d1 met 1 darts mogen de volgende 2 op dubbel 2. die mis ik. dan heb ik de volgende beurt 3 pijlen op dubbel 2. gooi ik met de laatste en ik mis er 3 op dubbel 3. moet ik helemaal terug naar dubbel 1. zelfde geld als je dubbel 20 mis. moet je helemaal terug naar 1. Voordeel hiervan is dat je veel oefent op dubbels zoals 1.2.3.4.5 deze dubbels zijn bij mij echt beter geworden. altijd handig dat die dubbels goed gaan vallen.

- Bobs 27 bekend spel alleen deze speel ik best of 5 legs tegen denkbeeldige tegenstander. ik moet iedere leg boven de 250 scoren om de leg te pakken. anders verlies ik hem

- hoge finishes. je moet met je eerste 2 pijlen minimaal 80 punten gooien op de 20. dus 80 of 120 met de eerste 2 darts. de laatste pijl gooi je op dubbel 1. dit doe je tot dubbele bull. en van de 21 finishes moet je kijken hoeveel je er gooit. je mag pas op de dubbel gooien als je die 80 of 120 heb gescoord. bijhouden hoeveel je er geraakt heb en steeds willen verbeteren

- 10 beurten best of 7 legs. je gooit 10 beurten en probeer boven je target scoren uit te komen bij mij is die 900 lukt dat pak ik de leg zo niet verlies ik hem

- 40 -120 op iedere finish krijg je 3 pijlen. kijken hoeveel finishes je gooit van de 80

- alles finishes met 3 darts gooien tussen 60 -120 dit gaat in het begin stroef maar dat gaat steeds beter geloof me

hoop dat jullie weer wat aan deze spellen hebben

je kan met ieder spel waar je een scoren kan halen een soort wedstrijdje van maken zelfde geld voor cricket count up. boven de 27 ofzo is de leg voor jou anders voor de denkbeeldige tegenstander. zulke kleine dingen houdt je wat scherper !!!
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Manier van trainen

Bericht door Schiavoni »

Dartsmachine schreefCOLONafgelopen weken bezig geweest met experimenteren van training spellen. De spellen die ik hiervoor gebruikte zijn
- rondje dubbels. alleen als je mist moet je helemaal terug naar dubbel 1. dus stel ik gooi d1 met 1 darts mogen de volgende 2 op dubbel 2. die mis ik. dan heb ik de volgende beurt 3 pijlen op dubbel 2. gooi ik met de laatste en ik mis er 3 op dubbel 3. moet ik helemaal terug naar dubbel 1. zelfde geld als je dubbel 20 mis. moet je helemaal terug naar 1. Voordeel hiervan is dat je veel oefent op dubbels zoals 1.2.3.4.5 deze dubbels zijn bij mij echt beter geworden. altijd handig dat die dubbels goed gaan vallen.

hoop dat jullie weer wat aan deze spellen hebben

je kan met ieder spel waar je een scoren kan halen een soort wedstrijdje van maken zelfde geld voor cricket count up. boven de 27 ofzo is de leg voor jou anders voor de denkbeeldige tegenstander. zulke kleine dingen houdt je wat scherper !!!
Mooie training! Ik denk dat ik deze training ook eens ga toepassen. Bij het rondje dubbels neem ik aan dat je maximaal 2 beurten hebt? Dus als je bijvoorbeeld met je eerste 3 pijlen D1, D2 en D3 gooit, dan heb je niet opeens 7 pijlen over voor D4 toch?
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Manier van trainen

Bericht door Satyr »

Ik heb al een aantal goede tips gezien, vooral het scoren op de 20 heb ik nodig (want 45/55/85 gooi ik te vaak).

Heeft iemand een tip voor mij met het gooien van een groot vlak met de 2e pijl? Voorbeeld: Ik sta op 85 en ga voor T15. Ik gooi dan een enkele 15, wat dus 70 overlaat. Ik heb dan heel veel moeite om dan de volgende pijl in de 20 te krijgen. Ik raak vaker de 12/18 dan de 20.

Of ik sta op 64 met twee pijlen te gaan, dan gooi ik zelden 14/bull, want ik raak die stomme 14 dan maar niet. Zowel thuis als in wedstrijden heb ik dit.
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Schiavoni schreefCOLON
Dartsmachine schreefCOLONafgelopen weken bezig geweest met experimenteren van training spellen. De spellen die ik hiervoor gebruikte zijn
- rondje dubbels. alleen als je mist moet je helemaal terug naar dubbel 1. dus stel ik gooi d1 met 1 darts mogen de volgende 2 op dubbel 2. die mis ik. dan heb ik de volgende beurt 3 pijlen op dubbel 2. gooi ik met de laatste en ik mis er 3 op dubbel 3. moet ik helemaal terug naar dubbel 1. zelfde geld als je dubbel 20 mis. moet je helemaal terug naar 1. Voordeel hiervan is dat je veel oefent op dubbels zoals 1.2.3.4.5 deze dubbels zijn bij mij echt beter geworden. altijd handig dat die dubbels goed gaan vallen.

hoop dat jullie weer wat aan deze spellen hebben

je kan met ieder spel waar je een scoren kan halen een soort wedstrijdje van maken zelfde geld voor cricket count up. boven de 27 ofzo is de leg voor jou anders voor de denkbeeldige tegenstander. zulke kleine dingen houdt je wat scherper !!!
Mooie training! Ik denk dat ik deze training ook eens ga toepassen. Bij het rondje dubbels neem ik aan dat je maximaal 2 beurten hebt? Dus als je bijvoorbeeld met je eerste 3 pijlen D1, D2 en D3 gooit, dan heb je niet opeens 7 pijlen over voor D4 toch?

klopt. hier word het uitgelegd https://www.youtube.com/watch?v=N9ijJyVCHWg" onclick="window.open(this.href);return false; vanaf 2 minuten wordt het uitgelegd
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartsmachine »

Satyr schreefCOLONIk heb al een aantal goede tips gezien, vooral het scoren op de 20 heb ik nodig (want 45/55/85 gooi ik te vaak).

Heeft iemand een tip voor mij met het gooien van een groot vlak met de 2e pijl? Voorbeeld: Ik sta op 85 en ga voor T15. Ik gooi dan een enkele 15, wat dus 70 overlaat. Ik heb dan heel veel moeite om dan de volgende pijl in de 20 te krijgen. Ik raak vaker de 12/18 dan de 20.

Of ik sta op 64 met twee pijlen te gaan, dan gooi ik zelden 14/bull, want ik raak die stomme 14 dan maar niet. Zowel thuis als in wedstrijden heb ik dit.

om op de 20 beter te worden kan je 3 dingen doen

- 100 bulls. doe dit voor 3-4 weken zo leer je pijlen rechtdoor te gooien
- legs 3001. hierdoor word je scorend beter
- 500 punten op de 20 zonder een 20 te missen. gooi je een bounceout of een 1 of een 5 begin je weer op 0. lukt dit een paar keer dan veroog je naar 600 etc verhogen tot 1000

wat je ook kan doen is finishes gooien wat helpt voor je probleem. 81-100 in 3 darts en 121 in 9 darts. zo ga je combinaties gooien. en leer je het hele bord. ook tactics - cricket is hier goed voor.
Gebruikers-avatar
dunaart
Lid
BerichtenCOLON 58
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2015, 21:18

Re: Manier van trainen

Bericht door dunaart »

Ik wil even alle mensen bedanken voor hun tips over training. Ik en vele anderen hebben hier veel aan denk ik. We zijn nu ruim begonnen met de dartcometitie en gaat niet slecht. Ik train op het moment veel op finishes en daarnaast speel ik veel tactics bij het trainen. In de huidige compitie blijf ik bij en voor met de scores maar wil voornamelijk me dubbels verbeteren. Meestal begin ik bij dubbel 1 dan 2,3 enzovoorts en dan eindige met de bullseye om weer vervolgens over nieuw te beginnen. Daarna oefen ik me "voorkeur" dubbels.
Setup: RVB 95 + L-style shafts carbon + L- playerflights "Berry van Peer"


"The greatest education in the world is watching the masters at work"

Michael Jackson
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

dunaart schreefCOLONIk wil even alle mensen bedanken voor hun tips over training. Ik en vele anderen hebben hier veel aan denk ik. We zijn nu ruim begonnen met de dartcometitie en gaat niet slecht. Ik train op het moment veel op finishes en daarnaast speel ik veel tactics bij het trainen. In de huidige compitie blijf ik bij en voor met de scores maar wil voornamelijk me dubbels verbeteren. Meestal begin ik bij dubbel 1 dan 2,3 enzovoorts en dan eindige met de bullseye om weer vervolgens over nieuw te beginnen. Daarna oefen ik me "voorkeur" dubbels.
Mooi!

Via pro-darter kan je 27en voor je dubbels. Erg gaaf spel om lekker mee te oefenen.

Eigenlijk kan ik het niet vaak genoeg zeggen.. Ik zie zoveel spelers choken vanwege hun mentaliteit in plaatst van hun talent. Er zijn zo weinig dartspelers die dit trainen.. Een speler als Jan Dekker heeft het echt op mentaliteit gehaald. Hier zit elk verschil tussen een 1e divisie speler en een 3e divisie speler. Of tussen een 1e divisiespeler en een eredivisiespeler.

"Little Voice Mastery" is een mooi boek dat gaat over mentaliteit (en sales), waarbij je 21 technieken leert hoe je mentaal om kan gaan met succes en faillure. Sales is mentaal en emotioneel gezien het zelfde als darten.
https://www.youtube.com/watch?v=wm3mdjJRmB8
Willy Keurig
Lid
BerichtenCOLON 3
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 00:27

Trainingen

Bericht door Willy Keurig »

Hallo mede darters,

Ik gooi vaak 170 en 121 legs, maar ook (af en toe) around the clock. Wat voor trainingen doen jullie om jullie spel (met name dubbels) te verbeteren?
Darts: Richie George 23g
Shafts: Bull's in between
Flights: Bull's Power-flite
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Manier van trainen

Bericht door Fred Raket »

Willy Keurig schreefCOLONHallo mede darters,

Ik gooi vaak 170 en 121 legs, maar ook (af en toe) around the clock. Wat voor trainingen doen jullie om jullie spel (met name dubbels) te verbeteren?
o.a. hier staan spelletjes te lezen om je dubbels te verbeteren
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Manier van trainen

Bericht door Dartmat »

Zo veel mogelijk toernooitjes gooien, is de beste training die er is. Zelfde format plus dan heb je de wedstrijdspanning die nergens anders na te bootsen is. Alternatief is gooien op WDA. Niet dezelfde spanning en wat gedoe om op te starten, maar wel een goede training. Ook voor je Engels, handig voor later op het WK :mrgreen:
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Alleen voor ervaring veel potjes doen..

Voor vastigheden en techniek juist veel trainen op een andere manier. 170 en 121 zijn trainingsoefeningen waarbij je precies hetzelfde doet als met 501 en dat is gooien en rekenen tegelijk.
Meer focus op trainen waarbij je niet hoeft te rekenen. Puur oog hand coördinatie en vakjes raken. Het denken en rekenen leidt af en zorgt er voor dat je niet 100% focust op je worp.
Alleen al denken dat een 3 ook een finish achterlaat zorgt ervoor dat je niet 100% t19 mikt.
IvanTheDarts180
Lid
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 17:09

Re: Manier van trainen

Bericht door IvanTheDarts180 »

cookie schreefCOLONAlleen voor ervaring veel potjes doen..

Voor vastigheden en techniek juist veel trainen op een andere manier. 170 en 121 zijn trainingsoefeningen waarbij je precies hetzelfde doet als met 501 en dat is gooien en rekenen tegelijk.
Meer focus op trainen waarbij je niet hoeft te rekenen. Puur oog hand coördinatie en vakjes raken. Het denken en rekenen leidt af en zorgt er voor dat je niet 100% focust op je worp.
Alleen al denken dat een 3 ook een finish achterlaat zorgt ervoor dat je niet 100% t19 mikt.
Halve it is wel een leuke trainingsvorm vind ik. Word in ieder geval steeds beter in de grote vakken raken die ik moet raken. Ook tripples worden wel geoefend.
Darts.nu O.o.M afgesloten als 87e.
Darts-talk O.o.M. 39e
Unicorn barney phase 5 23g
Unicorn Sigma titanium slikstik
unicorn sigma flights .125micron.

2014 180:1
2015 180:tot nog toe 1
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Manier van trainen

Bericht door cookie »

Zeker waar! Kan je ook op alleen dubbels of alleen trippels spelen.
BUTTON_POST_REPLY