Custom made darts

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
cookie
Lid
BerichtenCOLON 1905
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2014, 17:55

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door cookie »

Ik had de nieuwe taylor pijlen gekocht de gen2 en daar kon ik redelijk mee gooien maar was niet tevreden over de dikte, lengte en die onnodige inkepingen.
Aangezien ik in het dagelijks leven engineer ben en van een uitdaging hou ben ik zelf aan het ontwerpen geslagen en naar mijn behoefte ontworpen.
Na het ontwerp heb ik eerste de complete pijl, dus met shaft en flight laten 3D printen om te kijken hoe het in de hand lag.
Ik kwam erachter dat de barrel te kort was en heb deze verlengt naar 53mm.
Hierna heb ik met verschillende custom barrel bedrijven contact gehad zoals (madhouse in engeland) maar die lui kunnen allee simpel draaien wat ik in de schuur ook kan.
Hierna ben ik gaan zoeken en kwam met iemand in contact die dit voor me mogelijk kon maken.
En hier was de eerste versie het gevolg van, daarna ben ik benaderd om voor een bedrijf te gaan ontwerpen en na goed nadenken ben ik dit langzaam aan gaan doen.
Dit bedrijf heeft de versie 2.0 voor me gemaakt waar ik binnen 2 weken een test produkt geleverd krijg.[/quote]

Okay! Wel een bizar ontwerp hoor.. hou wel van het idee om eerst 3D te printen.

Kan je er ook mee gooien, of valt dat tegen? Wat zou je anders doen?
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Met welke pijlen gooi jij ?

Bericht door John Berendsen »

cookie schreefCOLONIk had de nieuwe taylor pijlen gekocht de gen2 en daar kon ik redelijk mee gooien maar was niet tevreden over de dikte, lengte en die onnodige inkepingen.
Aangezien ik in het dagelijks leven engineer ben en van een uitdaging hou ben ik zelf aan het ontwerpen geslagen en naar mijn behoefte ontworpen.
Na het ontwerp heb ik eerste de complete pijl, dus met shaft en flight laten 3D printen om te kijken hoe het in de hand lag.
Ik kwam erachter dat de barrel te kort was en heb deze verlengt naar 53mm.
Hierna heb ik met verschillende custom barrel bedrijven contact gehad zoals (madhouse in engeland) maar die lui kunnen allee simpel draaien wat ik in de schuur ook kan.
Hierna ben ik gaan zoeken en kwam met iemand in contact die dit voor me mogelijk kon maken.
En hier was de eerste versie het gevolg van, daarna ben ik benaderd om voor een bedrijf te gaan ontwerpen en na goed nadenken ben ik dit langzaam aan gaan doen.
Dit bedrijf heeft de versie 2.0 voor me gemaakt waar ik binnen 2 weken een test produkt geleverd krijg.
Okay! Wel een bizar ontwerp hoor.. hou wel van het idee om eerst 3D te printen.

Kan je er ook mee gooien, of valt dat tegen? Wat zou je anders doen?[/quote]

Of ik ermee kan gooien, dat zou je aan eikie moeten vragen, maar ik krijg ze richting het bord.
Wat ik anders zou doen, dat heb ik al gedaan met de versie 2.0 hij is voor de rest perfect alleen de grip vlakken iets aangepast.
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: Ontwerp Dartpijlen

Bericht door thedartist »

Ik gooi nu met de Golden John Low 28 gram . Prima pijl en gewicht maar de ringed grip zou voor mij persoonlijk helemaal mogen doorlopen op de barrel als dat ooit eens op de markt zou komen dan koop ik die dart gelijk.
Vaak zie je dat er een goede grip aanwezig is op de dart maar het voorste stuk van de barrel naar de punt toe heeft dan geen grip en veel spelers hebben daar toch 1 of 2 vingers .
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
ObelixBilly
Lid
BerichtenCOLON 57
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 10:15

Re: Ontwerp Dartpijlen

Bericht door ObelixBilly »

thedartist schreefCOLONIk gooi nu met de Golden John Low 28 gram . Prima pijl en gewicht maar de ringed grip zou voor mij persoonlijk helemaal mogen doorlopen op de barrel als dat ooit eens op de markt zou komen dan koop ik die dart gelijk.
Vaak zie je dat er een goede grip aanwezig is op de dart maar het voorste stuk van de barrel naar de punt toe heeft dan geen grip en veel spelers hebben daar toch 1 of 2 vingers .

Je kan ook je pijltjes een beetje laten 'tunen'. Bv. LP-grip laten bijslijpen waar nodig.
"Ton-eighties for show and doubles for dough."

GRANDSLAM Goldline RvB Ghostgrip 90%tungsten 22 gr. ,
DESIGNA medium
Personalised flights 100 micron ;)
:o
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Custom made darts

Bericht door eikie »

Ik wil wel graag mijn mening over de darts van John geven. Ik heb beide setjes in mijn handen gehad en heb ook met beide setjes gegooid. Wat mij het meeste opviel was de strakke vlucht van beide setjes. Het vliegt als een speer naar het bord. Daarnaast zit er een hele fijne coating op die een goede grip geeft. Ondanks dat deze darts zijn afgestemd op zijn voorkeuren vond ik hem erg fijn gooien.
eikie
Lid
BerichtenCOLON 490
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 22:05

Re: Custom made darts

Bericht door eikie »

Je zou bijna gaan denken dat Gary Plummer en Phil Taylor plagiaat hebben gepleegd met de 9five gen3 :mrgreen:

P.s. coffee is wel heel erg apart kleurtje John. Vanavond eens over hebben met je onder het genot van een Juupje ;)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Custom made darts

Bericht door Fred Raket »

Topic is opgeschoond vanwege verkoop, uitlokken tot verkoop, de intentie geven tot.
Het is niet toegestaan dat hier te plaatsen. Ik wil daarvoor naar o.a. Marktplaats verwijzen.

Ieder lid mag vrij posten over hun eigen setje of van kennis te laten maken pijlen en waar dat gedaan is. Verkoop, vragen om etc is gewoon niet toegestaan !
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

Wat nieuwe ontwerpen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

John Berendsen schreefCOLONWat nieuwe ontwerpen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
en nog 1
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

Oke omdat ik het niet kan laten nog 1 dan :lol:
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Custom made darts

Bericht door The Runner »

Ziet er goed uit, vernieuwend wat grip betreft
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
arjen438
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:14

Re: Custom made darts

Bericht door arjen438 »

John Berendsen schreefCOLONWat nieuwe ontwerpen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
laat deze darts straks ook zelf draaien?
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

arjen438 schreefCOLON
John Berendsen schreefCOLONWat nieuwe ontwerpen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
laat deze darts straks ook zelf draaien?
Deze darts kunnen niet alleen gedraaid worden, zoals bij ander custom bedrijven,
maar er zit ook freeswerk in.

O en de pijlen zijn niet te koop aangezien ze nog gemaakt moeten worden.
Voordat de topic weer gesloten gaat worden.
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

:D
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

Even een bericht om een ervaring over een 2 custom barrel fabrikanten van afgelopen week.

Ik had een heel simpel ontwerp gemaakt met wat rechte en ronde groeven en 2 verschillende radiussen aan een barrel.
iedere metaalbewerker zou dit moeten kunnen maken, helaas kreeg een mail terug dat dit te moeilijk was voor ze en het niet konden maken.
Het gaat om Elvendarts en Madhousedarts.

Om eerlijk te zeggen vind ik het heel erg teleurstellend dat ze zoiets simpels niet kunnen maken.
Dus daarom ga ik zelf maar kijken voor een draaibank en freesbank dan gaan we ze zelf wel maken.
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Custom made darts

Bericht door Diesel »

Tussen willen en kunnen zit ook nog een verschil. Het klinkt me eerder als onwil dan als onkunde...
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Custom made darts

Bericht door rproele »

Als ik voor de geest kan halen wat vanuit de vorige site aan darts bewerkstelligd zijn door of Madhouse of Elvendarts kan ik me hier ook weinig bij voorstellen.
Maar mss een afbeelding van wat je wens was?
Kunnen we ons beter inbeelden wat je onder een simpel ontwerp bedoelt.

Wat ik me echter zo langzamerhand begin af te vragen is of je meer serieus bezig bent met ontwikkelen van darts, of het afkraken van alle huidige fabrikanten en leveranciers van dart-goederen?
Prijzen van alle fabrikanten zijn niet goed, customdarts kan niemand maken etc etc.
Er zijn een heleboel tevreden darters, en de professionals gooien met standaard darts gemiddelden waar je gek van wordt.
Wat is dus in jouw ogen niet goed aan al het geen al jaren wordt toegepast?

Een Porsche kost in onderdelen ook niet wat je er bij de dealer voor betaald.
Maar een professional rijdt er wel ronde tijden mee waar je gek van wordt.
Of moet het stoeltje dan ook maar anders, of het gaspedaal onder een andere, maar de dealer wil het niet doen?
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Custom made darts

Bericht door Parappo »

rproele schreefCOLONAls ik voor de geest kan halen wat vanuit de vorige site aan darts bewerkstelligd zijn door of Madhouse of Elvendarts kan ik me hier ook weinig bij voorstellen.
Maar mss een afbeelding van wat je wens was?
Kunnen we ons beter inbeelden wat je onder een simpel ontwerp bedoelt.

Wat ik me echter zo langzamerhand begin af te vragen is of je meer serieus bezig bent met ontwikkelen van darts, of het afkraken van alle huidige fabrikanten en leveranciers van dart-goederen?
Prijzen van alle fabrikanten zijn niet goed, customdarts kan niemand maken etc etc.
Er zijn een heleboel tevreden darters, en de professionals gooien met standaard darts gemiddelden waar je gek van wordt.
Wat is dus in jouw ogen niet goed aan al het geen al jaren wordt toegepast?

Een Porsche kost in onderdelen ook niet wat je er bij de dealer voor betaald.
Maar een professional rijdt er wel ronde tijden mee waar je gek van wordt.
Of moet het stoeltje dan ook maar anders, of het gaspedaal onder een andere, maar de dealer wil het niet doen?
Hahahahahaha straight voor ze red cupper...... :lol: :lol: :lol:
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Custom made darts

Bericht door Parappo »

John Berendsen schreefCOLON
John Berendsen schreefCOLONWat nieuwe ontwerpen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
en nog 1
Maar dit vind ik serieus een mooi dartje.
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Custom made darts

Bericht door Parappo »

Parappo schreefCOLON
John Berendsen schreefCOLON
John Berendsen schreefCOLONWat nieuwe ontwerpen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
en nog 1
Maar dit vind ik serieus een mooi dartje.
Die met de zwarte voorkant en die blokjes als grip
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
arjen438
Lid
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 23:14

Re: Custom made darts

Bericht door arjen438 »

John Berendsen schreefCOLONEven een bericht om een ervaring over een 2 custom barrel fabrikanten van afgelopen week.

Ik had een heel simpel ontwerp gemaakt met wat rechte en ronde groeven en 2 verschillende radiussen aan een barrel.
iedere metaalbewerker zou dit moeten kunnen maken, helaas kreeg een mail terug dat dit te moeilijk was voor ze en het niet konden maken.
Het gaat om Elvendarts en Madhousedarts.

Om eerlijk te zeggen vind ik het heel erg teleurstellend dat ze zoiets simpels niet kunnen maken.
Dus daarom ga ik zelf maar kijken voor een draaibank en freesbank dan gaan we ze zelf wel maken.
beetje draai/freesbank kost 2000 euro en dat voor een paar dartpijlen :?:
en dan ook nog tungsten draaien? is moeilijk hoor om 3 gelijke/gladde pijlen te krijgen.
maar ik zag dat je wel van een uitdaging houdt dus ben benieuwd.
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

rproele schreefCOLONAls ik voor de geest kan halen wat vanuit de vorige site aan darts bewerkstelligd zijn door of Madhouse of Elvendarts kan ik me hier ook weinig bij voorstellen.
Maar mss een afbeelding van wat je wens was?
Kunnen we ons beter inbeelden wat je onder een simpel ontwerp bedoelt.

Wat ik me echter zo langzamerhand begin af te vragen is of je meer serieus bezig bent met ontwikkelen van darts, of het afkraken van alle huidige fabrikanten en leveranciers van dart-goederen?
Prijzen van alle fabrikanten zijn niet goed, customdarts kan niemand maken etc etc.
Er zijn een heleboel tevreden darters, en de professionals gooien met standaard darts gemiddelden waar je gek van wordt.
Wat is dus in jouw ogen niet goed aan al het geen al jaren wordt toegepast?

Een Porsche kost in onderdelen ook niet wat je er bij de dealer voor betaald.
Maar een professional rijdt er wel ronde tijden mee waar je gek van wordt.
Of moet het stoeltje dan ook maar anders, of het gaspedaal onder een andere, maar de dealer wil het niet doen?
Ik hou niet van afkraken en ben zeker bezig met ontwikkelen van darts en die komen er ook.

Zo moeilijk is dit ontwerp niet.
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Custom made darts

Bericht door TheHawk »

Goed werk John. Wat ik me altijd afvraag is waarom ze barrel en de punt niet uit 1 stuk maken. Dus geen losse punten meer. Dit is veel mooier. Je verliest dan natuurlijk wel tungsten bij het frezen en je kan de punt niet verwisselen maar de meesten doen dat toch nooit. Misschien dat bij iemand die de barrel helemaal vooraan bij de punt beet pakt zo'n model niet werkt, maar voor anderen wel.
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
John Berendsen
Lid
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2015, 09:48

Re: Custom made darts

Bericht door John Berendsen »

TheHawk schreefCOLONGoed werk John. Wat ik me altijd afvraag is waarom ze barrel en de punt niet uit 1 stuk maken. Dus geen losse punten meer. Dit is veel mooier. Je verliest dan natuurlijk wel tungsten bij het frezen en je kan de punt niet verwisselen maar de meesten doen dat toch nooit. Misschien dat bij iemand die de barrel helemaal vooraan bij de punt beet pakt zo'n model niet werkt, maar voor anderen wel.
Dank je.

Ik snap je dat het mooier is als het uit 1 stuk is gemaakt, maar een punt wil je eigenlijk wel kunnen vervangen.
Ik heb toen de gen 2 pijlen van taylor gekocht en daar zaten de blanke gladde punten in, deze vielen door de combinatie van slim flights bij het minste of geringste uit het bord.
Als het dan uit 1 stuk is heb je een probleem, bij mij was de oplossing diamond punten erin.

Overigens aangezien gevraagd werd of ik serieus bezig was met ontwikkelen van darts, binnen een maand komen de eerste 10 sets in mijn handen.
Ik bied ze hier niet te koop aan want dat mag niet, maar dat heeft eigenlijk ook geen nut aangezien er al aardig wat interesse is dat ze zo goed als verkocht zijn.

SideWinder
Guul
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2015, 23:41

Custom made darts

Bericht door Guul »

Lloyd pure...
Heb wel een setje voor je!
Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY