Premier League Darts in Nederland?

Gebruikers-avatar
TedjeVanEs
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2014, 17:11

Premier League Darts in Nederland?

Bericht door TedjeVanEs »

Wordt het niet eens tijd dat een van de PL-avonden in Nederland wordt gehouden? Zouden we daar niet eens een paar "trekkers" '(Barney?, RTL7?) op kunnen zetten, die ervoor gaan zorgen dat in 2016 bijvoorbeeld in het mooie Den Haag zo'n speelronde wordt afgewerkt ???
Samen voor ons eigen hoâh!!! - http://nl.wikipedia.org/wiki/Jacobse_en_Van_Es
DVA
Lid
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2014, 14:14

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door DVA »

Uit bronnen heb ik gehoord dat de Premier League of Darts inderdaad naar Nederland komt, het is nog even wachten tot er een officiële bevestiging komt.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Dartmat »

DVA schreefCOLONUit bronnen heb ik gehoord dat de Premier League of Darts inderdaad naar Nederland komt, het is nog even wachten tot er een officiële bevestiging komt.
Dat is inderdaad even wachten, nog minstens driekwart jaar aangezien dan pas de speeldata en locaties voor 2016 bekend zullen worden...
Hoe leuk en terecht het ook zou zijn, ik geloof er niet veel van.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door bullieboy »

Dartmat schreefCOLON
DVA schreefCOLONUit bronnen heb ik gehoord dat de Premier League of Darts inderdaad naar Nederland komt, het is nog even wachten tot er een officiële bevestiging komt.
Dat is inderdaad even wachten, nog minstens driekwart jaar aangezien dan pas de speeldata en locaties voor 2016 bekend zullen worden...
Hoe leuk en terecht het ook zou zijn, ik geloof er niet veel van.
Op ons oude forum hebben we hier ook al eens discussies over gehad. Het zou natuurlijk heel mooi zijn. Maar wat zal dan de speellocatie moeten worden? En krijgen wij wel een zaal vol was ook 1 van de punten waar we het toen over hadden, hier waren de meningen toen over verdeeld. Ik denk niet dat we een zaal vol krijgen zoals bijvoorbeeld in Engeland en Schotland
Let's Play Darts!
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Jowinho »

Als de Premier League naar Europa komt (en UK reken ik nu even buiten Europa), dan denk ik dat het eerst richting Duitsland gaat.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Dartsjournalist »

Dartmat schreefCOLON
DVA schreefCOLONUit bronnen heb ik gehoord dat de Premier League of Darts inderdaad naar Nederland komt, het is nog even wachten tot er een officiële bevestiging komt.
Dat is inderdaad even wachten, nog minstens driekwart jaar aangezien dan pas de speeldata en locaties voor 2016 bekend zullen worden...
Hoe leuk en terecht het ook zou zijn, ik geloof er niet veel van.
Qua spelers wel terecht ja. Qua toeschouwersaantallen? Ze hadden al veel moeite om de zaal nagenoeg vol te krijgen bij de Dutch Darts Masters.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door ratm »

Jowinho schreefCOLONAls de Premier League naar Europa komt (en UK reken ik nu even buiten Europa), dan denk ik dat het eerst richting Duitsland gaat.
Dat denk ik ook inderdaad. PDC lijkt zich meer daar op te richten dan op Nederland
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door bullieboy »

Dartsjournalist schreefCOLONQua spelers wel terecht ja. Qua toeschouwersaantallen? Ze hadden al veel moeite om de zaal nagenoeg vol te krijgen bij de Dutch Darts Masters.
Tja dat is nu precies waarom PL waarschijnlijk niet naar NL komt. Als er geen zaal vol te krijgen is dan is het voor de PDC financieel niet aantrekkelijk PL wedstrijden in NL te organiseren.
Let's Play Darts!
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Dartsjournalist »

En als ze het wel vol krijgen, dan ook niet. Waarom een zaal met een capaciteit van 2000 nemen als het nog niet eens zeker is dat je dat vol krijgt, terwijl je in Engeland sowieso 4000 man kan vullen. Geld regeert!
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door bullieboy »

Dartsjournalist schreefCOLONEn als ze het wel vol krijgen, dan ook niet. Waarom een zaal met een capaciteit van 2000 nemen als het nog niet eens zeker is dat je dat vol krijgt, terwijl je in Engeland sowieso 4000 man kan vullen. Geld regeert!
Ergens wel jammer mede ook omdat Nederland wel degelijk meetelt als je kijkt naar het niveau van onze spelers. Dit in tegenstelling tot veel andere europese landen.
Let's Play Darts!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Fred Raket »

Ik denk dat Duitsland binnenkort een avondje PL kan verwachten
Calimero
Lid
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:01

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Calimero »

Ik denk idd dat een PL avond in Nederland simpelweg niet haalbaar is...

Misschien een PL avond in Duitsland dicht bij de NL grens??
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door bullieboy »

Fred Raket schreefCOLONIk denk dat Duitsland binnenkort een avondje PL kan verwachten
Nou vertel maar Fred, als jij iets denkt dan zit er meestal een kern van waarheid in.
Deel het nieuws dan maar even met ons :mrgreen:
Let's Play Darts!
PennyLanee
Lid
BerichtenCOLON 219
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2014, 09:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door PennyLanee »

Ik denk dat Fred bedoelt dat ook al is darts in Duitsland niet echt een grote sport. Ze wel zalen van 4000 man vol krijgen. En wij hier al moeite hebben met 2000 man in Veldhoven als ik me niet vergis.
Veel geld te halen in Duitsland, meer dan hier helaas. Dus de PL zal wel een bezoekje brengen in Duitsland.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Dartmat »

Dat is denk ik gewoon een kwestie van logisch redeneren door Fred: de euro toernooien die erbij komen zijn vooral in Duitsland en de PDC richt duidelijk de aandacht op onze buren, ook al brengen zij vooralsnog geen enkele fatsoenlijke darters voort. De groeimogelijkheden in Duitsland zijn simpelweg veel groter dan hier bij ons, waar de rek er denk ik redelijk uit is. Een PL avond in Duitsland maar relatief dicht bij de Nederlandse grens zou leuk zijn. Maar mensen uit het westen gaan dat eind dan ook niet rijden. Het scheelt dat bij ons de sport in het oosten en zuiden behoorlijk populair is, voor hen is die rit wel te doen.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Fred Raket »

Dartmat schreefCOLONDat is denk ik gewoon een kwestie van logisch redeneren door Fred: de euro toernooien die erbij komen zijn vooral in Duitsland en de PDC richt duidelijk de aandacht op onze buren, ook al brengen zij vooralsnog geen enkele fatsoenlijke darters voort. De groeimogelijkheden in Duitsland zijn simpelweg veel groter dan hier bij ons, waar de rek er denk ik redelijk uit is. Een PL avond in Duitsland maar relatief dicht bij de Nederlandse grens zou leuk zijn. Maar mensen uit het westen gaan dat eind dan ook niet rijden. Het scheelt dat bij ons de sport in het oosten en zuiden behoorlijk populair is, voor hen is die rit wel te doen.
Inderdaad, en naar Duitsland komen meer (Oost Europese) kijkers dan naar Nederland. Kort om, de potentie is veel groter in Duitsland.
En dat heb je voor een PL avondje wel nodig.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Lookout »

Er zouden toch wel 5000 man op af komen?
Mits ze het organiseren in provincies als Gelderland,Brabant,Limburg.
Want daar wordt toch het meeste gedart.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLONEr zouden toch wel 5000 man op af komen?
Mits ze het organiseren in provincies als Gelderland,Brabant,Limburg.
Want daar wordt toch het meeste gedart.
Nee hoor, dat gaat niet lukken denk ik 5000 man is best veel voor Nederlandse begrippen.
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Lookout »

Afbeelding

Dit zijn de kijkcijfers voor de Premier League...
5000 man is echt wel te doen wel meer zelfs.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLONAfbeelding

Dit zijn de kijkcijfers voor de Premier League...
5000 man is echt wel te doen wel meer zelfs.
Ja, maar helaas zeggen kijkcijfers niet alles. Natuurlijk wordt het goed bekeken, maar gaan al die kijkers ook daadwerkelijk een bezoek brengen. Ik waag dat toch echt te betwijfelen
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Lookout »

Bij een voetbalwedstrijd tussen Jong Ajax en Almere City komen al 2500 man op af,ik bedoel maar.
5000 is echt niet veel,die zaal heb je zo vol zitten.
Als de locatie en de voorzieningen maar in orde zijn.
180's '16 79x
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Dartsjournalist »

5000 bezoekers naar een dartsevenement in Nederland? No way! Finaledag van Euro Tour-toernooi dit jaar was niet eens uitverkocht en dat bij een capaciteit van zo'n 1500 man.
Twitter: @PVDarts180
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door ratm »

Lookout schreefCOLONEr zouden toch wel 5000 man op af komen?
Mits ze het organiseren in provincies als Gelderland,Brabant,Limburg.
Want daar wordt toch het meeste gedart.
Áls ze het willen doen dan moet het vooral niet in Limburg en eigenlijk ook niet Brabant. Dat er daar veel gedart wordt doet niet terzake. (als daar uberhaupt meer gedart wordt) Utrecht ligt goed centraal en is voor iedereen bereikbaar. Amsterdam Paradiso zou de mooiste zaal zijn en is (na Utrecht) de beste optie denk ik.
En 5000 man is echt te veel.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door Lookout »

ratm schreefCOLON
Lookout schreefCOLONEr zouden toch wel 5000 man op af komen?
Mits ze het organiseren in provincies als Gelderland,Brabant,Limburg.
Want daar wordt toch het meeste gedart.
Áls ze het willen doen dan moet het vooral niet in Limburg en eigenlijk ook niet Brabant. Dat er daar veel gedart wordt doet niet terzake. (als daar uberhaupt meer gedart wordt) Utrecht ligt goed centraal en is voor iedereen bereikbaar. Amsterdam Paradiso zou de mooiste zaal zijn en is (na Utrecht) de beste optie denk ik.
En 5000 man is echt te veel.
Utrecht ligt daar inderdaad perfect centraal voor,daarbij zal Eindhoven ook een optie kunnen zijn.
De tijd zal het uitwijzen of er in Nederland PL gespeeld gaat worden.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
He-man
Lid
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:24

Re: Premier League Darts in Nederland?

Bericht door He-man »

Lookout schreefCOLONAfbeelding

Dit zijn de kijkcijfers voor de Premier League...
5000 man is echt wel te doen wel meer zelfs.
http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht ... en-kijkers

ik word oud. 4,4 miljoen kijkers hadden we. Maar dat was slechts de Lakeside.
Denial is NOT a river in Egypt
BUTTON_POST_REPLY