Trainen cq Voorbereiden

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Trainingstijd

Bericht door Kos »

bespreek hier hoeveel tijd jij traint en hoe vaak per week
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Trainingstijd

Bericht door Kos »

Ik gooi om de dag een uurtje. En soms pak ik nog wen half uurtje extra. Ik dart ook nog geen competitie

Het is echt heel verschillend. Zo weet ik van mervin king dat hij echt meer dan 5 uur traint per dag. Terwijl phil taylor maar 2 uur per dag traint (heeft ie gezegd in een documentaire).
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Trainingstijd

Bericht door bullieboy »

Kos schreefCOLONIk gooi om de dag een uurtje. En soms pak ik nog wen half uurtje extra. Ik dart ook nog geen competitie

Het is echt heel verschillend. Zo weet ik van mervin king dat hij echt meer dan 5 uur traint per dag. Terwijl phil taylor maar 2 uur per dag traint (heeft ie gezegd in een documentaire).
Ik probeer elke dag te gooien
Dat lukt natuurlijk niet altijd
Maar over het algemeen toch wel een uurtje per dag
Let's Play Darts!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Trainingstijd

Bericht door Lookout »

Kos schreefCOLONIk gooi om de dag een uurtje. En soms pak ik nog wen half uurtje extra. Ik dart ook nog geen competitie

Het is echt heel verschillend. Zo weet ik van mervin king dat hij echt meer dan 5 uur traint per dag. Terwijl phil taylor maar 2 uur per dag traint (heeft ie gezegd in een documentaire).
Trainingsuren zijn verschillend ligt helemaal aan de vorm van de dag.
Soms train ik 4 uur per dag op vrije dagen,tijdens drukke dagen een uur per dag.

Taylor traint wel iets meer dan 2 uur per dag hoor ;)
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Trainingstijd

Bericht door bullieboy »

Lookout schreefCOLON
Kos schreefCOLONIk gooi om de dag een uurtje. En soms pak ik nog wen half uurtje extra. Ik dart ook nog geen competitie

Het is echt heel verschillend. Zo weet ik van mervin king dat hij echt meer dan 5 uur traint per dag. Terwijl phil taylor maar 2 uur per dag traint (heeft ie gezegd in een documentaire).
Trainingsuren zijn verschillend ligt helemaal aan de vorm van de dag.
Soms train ik 4 uur per dag op vrije dagen,tijdens drukke dagen een uur per dag.

Taylor traint wel iets meer dan 2 uur per dag hoor ;)
Dat denk ik ook wel ja
Let's Play Darts!
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Trainingstijd

Bericht door Kos »

De leugenaar die taylor, vies smerig mannetje bah bah. En ik maar denken dat ie echt 2 uur traint. Liegt gewoon in interviews.. haha vond 2 uur ook wel weinig.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Trainingstijd

Bericht door Ranph »

Hoeveel zou Taylor dan nu nog trainen? 4 uur per dag?
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Trainingstijd

Bericht door Kos »

Dat vind ik eigenlijk nog weinig voor een prof haha maar je kan moeilijk 8 uur achter elkaar trainen neem ik aan. Misschien wel met tussen pauzes
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Trainingstijd

Bericht door Lookout »

Ranph schreefCOLONHoeveel zou Taylor dan nu nog trainen? 4 uur per dag?
Ik heb ooit eens Eric Bristow horen zeggen 7 a 8 uur per dag.
Of Taylor dit nog steeds doet op zijn leeftijd ik denk het niet.
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
TheHawk
Lid
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 19:55

Re: Trainingstijd

Bericht door TheHawk »

Elke dag plm een uurtje, en af en toe een partijtje tegen "dartscorer" op de computer. Ik speel verder niet bij een team, ben nog niet goed genoeg :lol:
:arrow: Oosterbeek (Gld)

VVDV 24 gram
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Trainingstijd

Bericht door Fred Raket »

Ik gooi geen competitie meer vanwege medische klachten, maar ik train 1x in de week op dubbels.
Zodra ik andere pijlen pak als normaal gooi ik langer als normaal.

Gooi dagelijks eigenlijk wel verschillende keren
Henk
Lid
BerichtenCOLON 653
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:43

Bericht door Henk »

Iedere werkdag een half uur in de pauze. Thuis verdeeld over de week nog zo'n 2 uur. Verder regelmatig een trainings avond met het competitie team.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Trainingstijd

Bericht door Dartmat »

Ik train vrijwel nooit. Te weinig tijd en ruimte voor hier, dus ik hou het bij één keer in de week competitie gooien. In weken dat we geen wedstrijd hebben, komen we wel samen en gooien dan tegen elkaar.
Gebruikers-avatar
Rayb
Lid
BerichtenCOLON 116
GeregistreerdCOLON 03 Dec 2014, 23:59

Re: Trainingstijd

Bericht door Rayb »

Denk gem 10min per dag.

Vroeger toen ik nog competitie gooide uren thuis aan het board gestaan.

Tegenwoordig gooi ik af en toe een paar pijlen als ik even niks anders te doen heb.
Gebruikers-avatar
Ranph
Lid
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:29

Re: Trainingstijd

Bericht door Ranph »

Lookout schreefCOLON
Ranph schreefCOLONHoeveel zou Taylor dan nu nog trainen? 4 uur per dag?
Ik heb ooit eens Eric Bristow horen zeggen 7 a 8 uur per dag.
Of Taylor dit nog steeds doet op zijn leeftijd ik denk het niet.
http://www.theguardian.com/sport/2012/s ... hil-taylor" onclick="window.open(this.href);return false;

2/2,5 jaar geleden dus nog 2/3 uur per dag.
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Trainingstijd

Bericht door Kos »

Ja dat dacht ik al. Want in een interview zei hij dat hij 2 uur traint. En hij zei het maakt niet uit hoelang je traint maar hoe en wat je traint.
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Trainingstijd

Bericht door DirtySanchez »

Kos schreefCOLONJa dat dacht ik al. Want in een interview zei hij dat hij 2 uur traint. En hij zei het maakt niet uit hoelang je traint maar hoe en wat je traint.
Er is nog een groot verschil tussen zeggen en verzwijgen.
Niemand weet hoeveel Taylor traint, enkel Phil zelf en zijn naasten. Wat er in intervieuws en dergelijken gezecht word moet je niet zomaar geloven. ;)
Maar dat hij veel heeft getraind om dit alles te bereiken weet ik wel zeker, het is puur herhalen herhalen en herhalen.

Zelf probeer ik elke dag wel even te trainen, ben meestal voor half 6 wel thuis en na eten en douchen heb ik altijd wel tijd om wat pijltjes te smijten.
gemiddeld per week zal het zo'n 7 a 8 uur zijn.
Train eigenlijk puur op de T20 en wat T19 maar puur als "covershot", verder simpel 170 voor de dubbels en het finishen en wegzetten. Soms ook door een finish tussen de 60 en de 100 in gedachte nemen en die uit proberen te gooien in 3 pijlen, lukt dat niet? 3 getallen terug.
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Trainingstijd

Bericht door Lookout »

PHIL TAYLOR:
I practice with Andy Hamilton at the moment for 2 ½ - 3 hours a day. I will probably increase this to 4 hours a day once I begin going to the gym every other day (I'm going every day at the moment). But you have to find the right balance for you, it has to be positive and beneficial practice or there is no point.

http://www.unicorn-darts.com/community/ ... rview.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Jippie
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:26

Re: Trainingstijd

Bericht door Jippie »

Sinds 18-10-2014 ben ik weer aan het darten (bijna 2 maanden) na lange tijd (ongeveer 20 jaar pauze...) en ik gooi gemiddeld 1x per dag mijn eigen variant van around the clock: eerst 3x bull, dan 3x elke taartpunt (richten op tripple), alles telt als een single treffer en de volgorde moet van B naar 1 tm 20. Als je 4 pijlen voor de 1 nodig hebt, schrijf ik 2 (2 sets). De 2 pijlen die je over hebt zijn bonus mag je al op 2 gooien. Je kunt daarna met 1 pijl de 2 al dicht gooien en dan schrijf ik 1 bij de 2 (1 set), enz. Ik hoop dat het duidelijk is.

Om deze ronde te maken moet je dus minimaal 21 keer 3 pijlen gooien (mijn record is 34 en mijn gemiddelde is nu zo'n 45). Daar deed ik in het begin iets meer dan een half uur over. Nu gaat het al stukken beter en kan ik in iets meer dan een half uur 2 keer zo'n potje spelen. Ik heb er nu al 2 maanden plezier mee. Hieronder een voorbeeld van mijn score en het verloop hiervan.

Mijn gedachte is dat elke pijl daar moet komen waar je richt en dat je dus bewust aan het richten bent. Niet zoals bij tactics dat een pijl die is bedoeld voor de bull op een ander cijfer kan scoren. Ook wil ik de tripple of double als 1x laten tellen, omdat ik het raken daarvan nu nog meer als geluk dan als kunde zie (voor mezelf dan...).

Afbeelding

Serie 1 = bull (voorbeeld 4)
Serie 2 = 1 tm 9 (in voorbeeld 21)
Serie 3 = 10 tm 20 (in voorbeeld 19)
Serie 4 = totaal (in voorbeeld 44, minder is beter met 21 is minimum)

Afbeelding
Jippie, raak!
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Trainingstijd

Bericht door Lookout »

Heb je die statistieken tabel zelf gemaakt aan de hand van noteringen van de afgelopen 2 maanden?
180's '16 79x
Gebruikers-avatar
Jippie
Lid
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 19:26

Re: Trainingstijd

Bericht door Jippie »

Lookout schreefCOLONHeb je die statistieken tabel zelf gemaakt aan de hand van noteringen van de afgelopen 2 maanden?
Ja, in excel houd ik dit bij. Met mijn telefoon maak ik elke keer een foto van het scorebord en elke week/2weken vul ik de scores dan in.
Jippie, raak!
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Trainingstijd

Bericht door Fred Raket »

Even over Taylor.

Hij traint normaal niet zolang, alleen als hij merkt dat hij niet TOP is.

Taylor probeert onwetendheid te creëren om hem heen. Hij heeft meer te doen als 4-6 uur trainen voor een wedstrijd cq toernooi als het WK.

Een toernooi van een paar dagen vergt meer training als een WK
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Trainingstijd

Bericht door Lookout »

Jippie schreefCOLON
Lookout schreefCOLONHeb je die statistieken tabel zelf gemaakt aan de hand van noteringen van de afgelopen 2 maanden?
Ja, in excel houd ik dit bij. Met mijn telefoon maak ik elke keer een foto van het scorebord en elke week/2weken vul ik de scores dan in.
Het brengt mij ook op het idee om het ook op deze manier te gaan verwerken.
Ik heb excel bestudeerd,en het aanmaken van grafieken is niet eens zo heel lastig.
180's '16 79x
Kos
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 10:41

Re: Trainingstijd

Bericht door Kos »

Nee is gewoon alles invoeren in een tabel en dan een draaigrafiek maken. Is nog geen minuut werk als je de tabel hebt ingevuld
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Trainingstijd

Bericht door Lookout »

Kos schreefCOLONNee is gewoon alles invoeren in een tabel en dan een draaigrafiek maken. Is nog geen minuut werk als je de tabel hebt ingevuld
Ik heb de grafieken allemaal bekeken,zitten aardige grafiekjes tussen.
Zeker naar verloop van tijd als je veel notities heb gemaakt valt zo'n grafiek best interessant uit.
180's '16 79x
BUTTON_POST_REPLY