Dutch Open Darts

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Dutch Open 2017

Bericht door Dartmat »

In de categorie: je kunt er maar vroeg genoeg bij zijn. Gisteren is bekend geworden dat ook volgend jaar de Dutch Open weer plaats vindt in de Bonte Wever in Assen en wel van vrijdag 3 t/m zondag 5 februari.

Na een jaartje afwezigheid doe ik (zonder enige vorm van verwachting verder dan de 1e ronde te komen) weer mee.
Nog meer forumleden die al weten of ze gaan? Hopelijk was ik nog op tijd voor een reservering in de Bonte Wever zelf, dat was echt ideaal.

Voor de volledigheid hieronder het gehele artikel van de website van de Dutch Open:
Samenwerking Dutch Open Darts en De Bonte Wever voortgezet
05 APRIL 2016
De Dutch Open Darts zal in 2017 plaatsvinden van vrijdag 3 t/m zondag 5 februari in De Bonte Wever in Assen. Voor de vierde keer op rij zal hét sport- en evenementencentrum van Noord Nederland de thuishaven zijn van dit unieke en populaire dartsfeest!

De Dutch Open Darts is het grootste dartstoernooi van Europa. Het kent een koppel- en singletoernooi voor zowel de dames als heren. Daarnaast is er ook een groot jeugdtoernooi met drie verschillende categorieën. Voor de best presterende darters op het toernooi is ruim 33.500 euro aan prijzengeld te verdelen. Deze prijzenpot is voor de meeste deelnemers echter bijzaak. Zij reizen af naar de Drentse hoofdstad voor de ongekende sfeer en de gezelligheid van de Dutch Open Darts. Met meer dan 4600 inschrijvingen vorig jaar en duizenden dartsfans belooft het weer een geweldig dartsspektakel te worden.

“We zijn nog altijd erg tevreden over de samenwerking met de Bonte Wever. Ze zijn niet alleen gastheer, maar zetten zich ook in om samen met de Nederlandse Darts Bond organisatorisch een fantastisch dartsevenement neer te zetten. Daarnaast zien we de interesse in het toernooi stijgen, er komen steeds meer darters en toeschouwers. Redenen genoeg dus om opnieuw met elkaar verder te gaan”, aldus toernooidirecteur Niels de Ruiter.

Ook Christa de Ruiter, directeur van De Bonte Wever, is zeer verheugd over de continuering van de samenwerking. “Wij vinden het fantastisch om gastheer te zijn van dit unieke topevenement. Wij kijken er nu al ontzettend naar uit om in 2017 alle darters opnieuw te mogen ontvangen in ons complex. We zien het als een fantastische uitdaging om, samen met de Nederlandse Darts Bond, na het grote succes van dit jaar het toernooi nog grootser en gezelliger te maken.”

Het is vanaf vandaag al mogelijk om voor de Dutch Open Darts 2017 hotelkamers te reserveren bij De Bonte Wever. Bezoek daarvoor de volgende website: http://www.debontewever.nl/dutchopendarts" onclick="window.open(this.href);return false; .

Houd deze website ook goed in de gaten om op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen en het laatste nieuws. Tevens kun je de Dutch Open Darts volgen op Twitter en op Facebook.

De inschrijving voor de Dutch Open Darts zal op maandag 3 oktober 2016 open gaan.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Dutch Open 2017

Bericht door Dartsjournalist »

Jammer, had het liever in Nijkerk gezien. Ik vind dit te ver weg.
Twitter: @PVDarts180
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Dutch Open 2017

Bericht door Schiavoni »

Wij hebben alweer een hotel geboekt met onze dartgroep. 2 kilometer van de locatie af, dus we zitten prima!
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Dutch Open 2017

Bericht door Speedy180 »

Ik ben ook zeker weer van de partij...
Ik slaap iedere avond heerlijk in mijn eigen bedje, aangezien Assen maar een half uurtje rijden is van mijn woonplaats...
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
Diesel
Lid
BerichtenCOLON 310
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2016, 17:39

Re: Dutch Open 2017

Bericht door Diesel »

Ik denk dat ik volgend jaar ook eens (voor het eerst) mee ga doen.
Target Adrian Lewis Gen.3 90% 23 gram
Target Dave 'Chizzy' Chisnall 90% 24 gram


Favoriete speler: Adrian Lewis

2016: 180 - 34x
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Dutch Open Darts

Bericht door Fred Raket »

Vandaag is de 2018 finaledag alweer. dit zijn de laatste 64 bij de Heren:

Laatste 64
Mark McGeeney - Andreas Harrysson
Shane Lowe - Jeffrey van Egdom
Jurgen Hoogvliet - Roger Janssen
Meinte Hibma - Jelko Zwart
Andy Baetens - Robin Smees
Rick de Boer - Tony O'Shea
Gino Vos - Vincent van Gemen
Sjoerd Nieuwhof - Scott Waites
Jim Williams - Henk Snijder
Jan Willem Bannink - Frans van der Weit
Daniel Day - Richard Huizinga
Marco Flach - Dean Reynolds
Geert de Vos - Tonny Veenhof
Patrick van den Boogaard - Darius Labanauskas
Wessel Nijman - Martin van Thiel
Stefaan Deprez - Ross Montgomery
Glen Durrant - Andries Sterk
Armando Slotboom - Carl Dennel
Rick Hofstra - Ferry van Veen
Marcel Snippe - Conan Whitehead
Simon Boiten - Hermen Willems
Danny Holt - Yoeri Duijster
Wouter Vaes - Leroy Zondervan
Jonny Nijs - Willem Mandigers
Richard Veenstra - Carlo van Cleef
Kevin de Vries - Andy Fordham
Chris Landman - Luuk Boeijink
Pim van Veenendaal - Martin Phillips
Jeffrey Sparidaans - Matthew Medhurst
Martijn Kleermaker - Erik Jan Geelkerken
Ricardo Linssen - Marco van Vliet
Pál Székely - Scott Mitchell

De dames Finale zal gespeeld worden door;
Deta Hedman v Aileen de Graaf

vanaf vanmiddag 12:30u te volgen op RTV Drenthe
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Dutch Open Darts

Bericht door Fred Raket »

Deta Hedman en Mark McGeeney winnen de Dutch Open Darts 2018
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Dutch Open Darts

Bericht door ratm »

Veenstra editie 2019 gewonnen, netjes hoor. Was er iemand van hier aanwezig? En als het als speler was, hoe ver ben je gekomen?

Van hun website:
Veenstra eerste Nederlandse Dutch Open-kampioen sinds 2006, Suzuki dameskampioen
03 februari 2019

Richard Veenstra is de nieuwe Dutch Open Darts-kampioen. Hij is de eerste Nederlander die de herentitel wint sinds Raymond van Barneveld in 2006. Mikuru Suzuki pakte de damestitel.

Veenstra moest in de finale zien af te rekenen met Ryan Hogarth. In de tweede set deelde de Nederlander een gevoelige tik uit. Bij een 2-2 stand in legs gooide hij 158 uit. Hogarth herpakte zich echter uitstekend. Hij won de derde set. Een set later had Veenstra tweemaal de kans om het te beslissen, maar hij miste. In de vijfde en laatste set maakte Veenstra het alsnog af.

“Dit is het toernooi dat je wil winnen. Dat is moeilijker dan de Lakeside”, zegt Veenstra direct na de gewonnen titel, waarmee hij onder andere Van Barneveld, Scott Waites en Martin Adams opvolgt. “En dat je dan in zo’n rijtje mag staan is echt geweldig!”

Suzuki, de regerend wereldkampioen bij de dames, toonde in de damesfinale nogmaals haar klasse. Ze kwam nauwelijks in de problemen in haar partij tegen Aileen de Graaf. De Nederlandse won slechts twee legs en de Japanse zegevierde met 5-2.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Dutch Open Darts

Bericht door bullieboy »

Mijn zoon was aanwezig kreeg de eerste ronde een bye. De 2e ronde ging hij eraf met 3-2. Ik was er dit jaar niet bij omdat ik voor mijn werk op stand bye moest staan.

Die Ryan Hogarth heeft er een mooie finale van gemaakt ik was onder de indruk van zijn spel. En Veenstra heeft ook een goede partij gespeeld. Maar hij had maar zo kunnen verliezen.

Ik had meer verwacht van Aileen de Graaf maar Suzuki stond gewoon heel degelijk te gooien en is dus de terechte winnaar bij de dames

Ik was ook zeer onder de indruk van Pim van Bijnen die stond lekker te gooien en hij won met overmacht bij de aspiranten

Daan Bastiaansen was ook de terechte winnaar Beeton speelde aardig maar Bastiaansen was de terechte winnaar. Bij de jeugd.

Ik vond het een geslaagd toernooi
Let's Play Darts!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Dutch Open Darts

Bericht door ratm »

Oke leuk dat je zoon mee deed. Hij verloor zeker niet van een bekende speler? Anders had je dat vast gezegd.
Gebruikers-avatar
bullieboy
Lid
BerichtenCOLON 978
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 07:37

Re: Dutch Open Darts

Bericht door bullieboy »

Nope was een speler uit een regionale competitie net als hij
Let's Play Darts!
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Dutch Open Darts

Bericht door TH22 »

Heb m'n sheet gewonnen, verloren bij de laatste 128, bijna de zondag gehaald dus.
180's 2017: 225
HF 2017: 164
BUTTON_POST_REPLY