Wie moeten er in de PL 2017?

Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Over anderhalf maand begint de Premier League alweer. Waarschijnlijk wordt op 2 januari de line-up weer bekend gemaakt van de Premier League.

Welke spelers komen in aanmerking voor de Premier League en wie zie je graag komend jaar in de Premier League spelen?

Geplaatst zijn de top 4 spelers van de PDC. De overige zes spelers worden bekend gemaakt door middel van wild cards.

Op dit moment is de top 4:
Michael van Gerwen
Gary Anderson
Peter Wright
Adrian Lewis

Maar dat kan uiteraard nog veranderen als iemand buiten de top 4 de finale gaat halen of zelfs het toernooi gaat winnen.

We lopen het rijtje maar even langs:
* Michael van Gerwen (zeker)
* Gary Anderson (zeker)
* Peter Wright (zeker, kan weliswaar theoretisch nog uit de top 4 vallen, maar lijkt me zeker gezien zijn prestaties de afgelopen jaren)
* Adrian Lewis (staat in top 4. Kan daar nog uit vallen, maar ook al heeft hij geen sterk jaar; ik kan me niet voorstellen dat ze hem gaan passeren)
* James Wade (is wel eens gepasseerd, maar kan me dat nu niet voorstellen. Stond ook in de finale van de Grand Slam of Darts)
* Phil Taylor (lijkt me gewoon niet mogelijk dat Taylor er niet bij is)

Denk dat deze zes spelers wel sowieso in de Premier League zitten:

Dan blijven er nog vier plekken over, waarvan er drie denk ik wel zeker zijn:
* Dave Chisnall (stond in finale van de Masters en de PC Finals dit jaar. Ook een graag geziene speler. Bijna wel een zekerheid)
* Mensur Suljovic (gaf eerst aan dat hij niet wou, maar is daar op terug gekomen. Finaleplek op de European Championship, winnaar van een Euro Tour en nummer 2 van de Pro Tour. Aangezien ze altijd wel een debutant willen hebben lijkt Suljovic, als hij daadwerkelijk wil spelen, een zekerheid)
* Raymond van Barneveld (publiekslieveling. Premier League komt ook weer naar Ahoy wat mee kan spelen, ook al is de zaal al uitverkocht. Op grote toernooien staat Barney er bijna altijd wel, en doet het in de Premier League ook altijd wel goed. Echter, dit jaar geen aansprekende resultaten gehaald, ook al in zijn niveau de laatste maanden wel goed te noemen. Op Grand Slam of Darts nipt onderuit tegen Anderson. Op PC Finals onderuit tegen Van Gerwen).

Dan blijft er nog een speler over om uit te kiezen. Veel zal afhangen van de prestaties op het WK. Hieronder een paar namen:
* Jelle Klaasen (snelle speler. Staat in top 10. Grote prestaties ontbreken echter)
* Robert Thornton (in 2015 winnaar van de World Grand Prix. Dit jaar echter totaal uit vorm. Vroege uitschakeling op WK betekent volgens mij ook geen nominatie).
* Michael Smith (dit jaar niet in vorm. Slechte PL meegemaakt. Lijkt nu wel weer in vorm te zijn).
* Kim Huybrechts (speelt goed. Snelle speler. Goed om naar te kijken. Lijkt ook in vorm te zijn, echter krijgt hij Taylor al in de 3e ronde)
* Simon Whitlock (lijkt op de weg terug. Won twee Players Championship dit jaar. Niet echt grote resultaten op grote toernooien, omdat hij Van Gerwen steeds tegenkomt. Probleem voor Whitlock: Van Gerwen wacht mogelijk in de 3e ronde van het WK)
* Iemand die op het WK enorm goed presteert

Hoe denken jullie hierover?
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door jackpot »

Zelf hoop ik dat Suljovic en whitlock mee mogen doen Whitlock vind ik altijd wel leuk om naar te kijken alles hangt af van het wk denk ik wint hij vanavond van webster en gaat hij er niet kansloos vanaf tegen mvg maakt hij een kans. Suljovic op basis van resultaten van dit jaar zeg ik moet er gewoon bij als hij beetje ver komt dit wk is die wel zeker.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

Gurney heeft ook nog best mogelijkheden op een uitstekend WK. Maakt wat mij betreft ook zeker kans.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartfantje »

Met de eerste 9 ben ik volkomen eens, denk dat de strijd om die laatste plek iets anders zal gaan.

Mijn kanshebbers voor de felbegeerde plek, gerangschikt op de meeste kans van dit moment wat ik denk:
Kim Huybrechts: Speelt op dit moment het beste van de 3 grootste kanshebbers. In België wordt volgens mij ook voor het eerst het WK uitgezonden, dus misschien dat ze dan ook wel interesse in de PL krijgen als er een Belg meedoet.
Simon Whitlock: Matig eerste half jaar, maar het andere half jaar was Whitlock weer als vanouds bezig. Net als bij Kim zal zijn nationaliteit goed van pas komen en hij heeft ook nog een vloertitel kunnen winnen. Was er wel één waar veel toppers ontbraken.
Jelle Klaasen: Halve finale plek op het WK was vorig jaar al niet genoeg en met een minder 2016 dan 2015 zou ik eigenlijk niet weten wat Jelle nu nog kan doen om echt in de PL te komen. Ja, een finale op het WK, of anders hopen dat Kim en Whitlock zeer snel naar huis kunnen en dat hijzelf weer net zo ver komt als vorig jaar

De anderen zullen echt iets exceptioneels nodig hebben om mee te doen en zelfs dan ben je nog niet zeker denk. Toch een paar namen die het met een finaleplek wel zouden kunnen halen:
Robert Thornton: Halve finale misschien ook wel genoeg als de eerder genoemde 3 niet verder dan ronde 3 komen. Heeft een belabberd jaar gehad waar eigenlijk helemaal niks lukte, maar is tijdens de PL toch nog boven de degradatiestreep gebleven. Kunnen Chisnall en Smith niet zeggen
Michael Smith: Halve finale misschien ook wel genoeg als de eerder genoemde 3 niet verder dan ronde 3 komen. Is misschien ook wel kapot gegaan aan de PL omdat de één na de andere hem bijna 'vernederde' en heeft voor de rest niks gepresteerd dit jaar.
Alan Norris:: Speelt misschien wat minder dan vorig jaar, maar is een gevaarlijke speler in set-formaat. Als hij ook echt in de finale komt zal hij dezelfde mogelijke route af moeten leggen waarvan bekend is dat die niet makkelijk is, dus dan verdien je het ook wel
Benito van de Pas: Veruit de beste speler na MVG op de vloer dit jaar. Lijkt voor dit WK niet echt in vorm, maar als hij zijn vloerspel misschien toch nog het podium weet mee op te nemen, dan is er een heeeeel klein kansje dat hij echt ver komt.

Voordat iedereen denkt, ja maar die 4 namen gaan nooit zo ver komen. Kirk Shepherd deed het ook een kleine 10 jaar geleden, dus waarom nu ook niet. You can take nothing for granted.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Fred Raket »

Michael v Gerwen
Gary Anderson
Philip Taylor
Raymond van Barneveld
Kim Huybrechts
Jelle Klaasen
James Wade
Dave Chisnall

Simon Whitlock: zie ik graag met huidig niveau
Mensur Suljovic: als ie beter laat zien als 1e ronde
DutchTedHankey
Lid
BerichtenCOLON 384
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 13:43

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DutchTedHankey »

Suljovic speelt geen PL toch?
Erelid van wijlen darts.nu :)
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door PieBus »

Dartfantje schreefCOLON...In België wordt volgens mij ook voor het eerst het WK uitgezonden, ...
Waar wordt dit uitgezonden? Via een betaalzender dan?
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door ratm »

Denk dat er 6 zeker zijn:
Van Gerwen
Anderson
Taylor
Wright
Lewis
Wade

Vrijwel zeker lijken me
Van Barneveld
Suljovic

Als 9e geef ik Chisnall de meeste kans dus dan blijft er nog 1 plek over. Klaassen vind ik daarin de favoriet. Staat het hoogst en de grootste concurrenten (Huybrechts, Smith, Whitlock, Norris) hebben op tv dit jaar niet echt veel laten zien, niet meer dan Jelle imo.
Maar als 1 van die andere echt een beter WK speelt dan Jelle dan dat de boel natuurlijk nog anders maken.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

DutchTedHankey schreefCOLONSuljovic speelt geen PL toch?
Jawel, hij wist nu te melden dat het een broodje aap was.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

DeDeen schreefCOLON
DutchTedHankey schreefCOLONSuljovic speelt geen PL toch?
Jawel, hij wist nu te melden dat het een broodje aap was.
Dat niet, hij zei dat hij van gedachte is veranderd.
Twitter: @PVDarts180
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Oke, streep door Whitlock.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door De Beste »

Die hoeft er van mij ook niet bij, verschrikkelijk saaie speler.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

PieBus schreefCOLON
Dartfantje schreefCOLON...In België wordt volgens mij ook voor het eerst het WK uitgezonden, ...
Waar wordt dit uitgezonden? Via een betaalzender dan?
Eleven Sports.
Twitter: @PVDarts180
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

Dartfantje schreefCOLONMet de eerste 9 ben ik volkomen eens, denk dat de strijd om die laatste plek iets anders zal gaan.

Mijn kanshebbers voor de felbegeerde plek, gerangschikt op de meeste kans van dit moment wat ik denk:
Kim Huybrechts: Speelt op dit moment het beste van de 3 grootste kanshebbers. In België wordt volgens mij ook voor het eerst het WK uitgezonden, dus misschien dat ze dan ook wel interesse in de PL krijgen als er een Belg meedoet.
Simon Whitlock: Matig eerste half jaar, maar het andere half jaar was Whitlock weer als vanouds bezig. Net als bij Kim zal zijn nationaliteit goed van pas komen en hij heeft ook nog een vloertitel kunnen winnen. Was er wel één waar veel toppers ontbraken.
Jelle Klaasen: Halve finale plek op het WK was vorig jaar al niet genoeg en met een minder 2016 dan 2015 zou ik eigenlijk niet weten wat Jelle nu nog kan doen om echt in de PL te komen. Ja, een finale op het WK, of anders hopen dat Kim en Whitlock zeer snel naar huis kunnen en dat hijzelf weer net zo ver komt als vorig jaar

De anderen zullen echt iets exceptioneels nodig hebben om mee te doen en zelfs dan ben je nog niet zeker denk. Toch een paar namen die het met een finaleplek wel zouden kunnen halen:
Robert Thornton: Halve finale misschien ook wel genoeg als de eerder genoemde 3 niet verder dan ronde 3 komen. Heeft een belabberd jaar gehad waar eigenlijk helemaal niks lukte, maar is tijdens de PL toch nog boven de degradatiestreep gebleven. Kunnen Chisnall en Smith niet zeggen
Michael Smith: Halve finale misschien ook wel genoeg als de eerder genoemde 3 niet verder dan ronde 3 komen. Is misschien ook wel kapot gegaan aan de PL omdat de één na de andere hem bijna 'vernederde' en heeft voor de rest niks gepresteerd dit jaar.
Alan Norris:: Speelt misschien wat minder dan vorig jaar, maar is een gevaarlijke speler in set-formaat. Als hij ook echt in de finale komt zal hij dezelfde mogelijke route af moeten leggen waarvan bekend is dat die niet makkelijk is, dus dan verdien je het ook wel
Benito van de Pas: Veruit de beste speler na MVG op de vloer dit jaar. Lijkt voor dit WK niet echt in vorm, maar als hij zijn vloerspel misschien toch nog het podium weet mee op te nemen, dan is er een heeeeel klein kansje dat hij echt ver komt.

Voordat iedereen denkt, ja maar die 4 namen gaan nooit zo ver komen. Kirk Shepherd deed het ook een kleine 10 jaar geleden, dus waarom nu ook niet. You can take nothing for granted.
Door naam Whitlock kan nu wel een streep.

Gurney kan je ook wel toevoegen aan lijstje kanshebbers. Cullen ook als die vanavond wint van Lewis.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartmat »

Dat ze maar lekker terug gaan naar 8 man. Dan is er ook minder gedoe over de opvulling door een spelert die er toch na de eerste schifting uit ligt.
Van Gerwen, Anderson, Wright, Lewis, Taylor, Wade, Chisnall, van Barneveld. Prima bezetting.

Maar terug naar 8 gaat natuurlijk niet gebeuren. Centjes centjes centjes.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Erwin27 »

Waarom komt de naam van Gurney steeds voorbij? Leuke speler, maar wat heeft hij het afgelopen jaar laten zien waardoor hij aanspraak moet maken op de Premier League?

Misschien gaat ie wel winnen van Thornton. Goeie kans. Maar ook dan zie ik hem nog niet in de Premier League. Hij staat ook geen eens in de top 20 bijvoorbeeld.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Fred Raket »

Whitlock was niet slecht, alleen weinig kans, scoorde toch 98gem alleen de kansen op de dubbels verzaakte die.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door ratm »

Erwin27 schreefCOLONWaarom komt de naam van Gurney steeds voorbij? Leuke speler, maar wat heeft hij het afgelopen jaar laten zien waardoor hij aanspraak moet maken op de Premier League?

Misschien gaat ie wel winnen van Thornton. Goeie kans. Maar ook dan zie ik hem nog niet in de Premier League. Hij staat ook geen eens in de top 20 bijvoorbeeld.
Precies, snap ook niet waarom die naam voorbij komt en nu komt zelfs Cullen ineens voorbij. Was vorig jaar ook zo met Suljovic. Mensen worden niet o maar uitgenodigd voor de PL. Als je niet in de top 16 staat moet je echt wel iets heel bijzonders hebben gedaan/kunnen of heel populair. En zelfs dan is de kans nog klein.
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door Dartsjournalist »

Erwin27 schreefCOLONWaarom komt de naam van Gurney steeds voorbij? Leuke speler, maar wat heeft hij het afgelopen jaar laten zien waardoor hij aanspraak moet maken op de Premier League?

Misschien gaat ie wel winnen van Thornton. Goeie kans. Maar ook dan zie ik hem nog niet in de Premier League. Hij staat ook geen eens in de top 20 bijvoorbeeld.
Ik denk dat hij alleen een kansje heeft als hij kwartfinale haalt en MVG een wedstrijd kan geven. Heeft klein voordeeltje dat hij Noord-Ier is, denk ik.
Twitter: @PVDarts180
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

Dartsjournalist schreefCOLON
DeDeen schreefCOLON
DutchTedHankey schreefCOLONSuljovic speelt geen PL toch?
Jawel, hij wist nu te melden dat het een broodje aap was.
Dat niet, hij zei dat hij van gedachte is veranderd.
Nee, hij heeft gezegd dat het een Ente was. Een canard dus, wat zoveel is als een broodje aap.

http://www.n24.de/n24/Sport/mehr-sport/ ... nte--.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DeDeen »

Erwin27 schreefCOLONWaarom komt de naam van Gurney steeds voorbij? Leuke speler, maar wat heeft hij het afgelopen jaar laten zien waardoor hij aanspraak moet maken op de Premier League?

Misschien gaat ie wel winnen van Thornton. Goeie kans. Maar ook dan zie ik hem nog niet in de Premier League. Hij staat ook geen eens in de top 20 bijvoorbeeld.
Wat had Bunting laten zien? Of Kim Huybrechts? Of Wez Newton?
Gurney is een attractieve speler, met een echt goed WK zou ik hem daar graag willen zien.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door ratm »

DeDeen schreefCOLON
Erwin27 schreefCOLONWaarom komt de naam van Gurney steeds voorbij? Leuke speler, maar wat heeft hij het afgelopen jaar laten zien waardoor hij aanspraak moet maken op de Premier League?

Misschien gaat ie wel winnen van Thornton. Goeie kans. Maar ook dan zie ik hem nog niet in de Premier League. Hij staat ook geen eens in de top 20 bijvoorbeeld.
Wat had Bunting laten zien? Of Kim Huybrechts? Of Wez Newton?
Gurney is een attractieve speler, met een echt goed WK zou ik hem daar graag willen zien.
Bunting: Lakeside, Winmau (2x), Zuiderduin gewonnen, twee jaar achter elkaar nummer 1 bij de BDO en goed eerste jaar (dat jaar qua OOM 6e)
Newton was top 10 speler en Huybrechts had al eens een finale van een major gehaald en was iig een top 16 speler, al een tijdje ook. Ik denk dat Gurney niet eens in de verste verte bij ze op komt eerlijk gezegd. Tenzij hij echt gaat stunten op het wk maar zelfs dan is hij nog niet zeker (zie Klaassen).
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door rproele »

Grootste probleem is dat de PDC soms niet om namen heen kan vanwege hun ranking.
Ik zit echt niet te wachten op Mensur en zijn slome gedoe in de PL.
Negativisme van Thorton? Zelfs zijn goede potten kunnen dat niet goed maken.
Inspiratieloos gedoe van Smith alleen maar omdat hij enkele uitschieters gehad heeft?
PL is een privilege voor de grote namen, ongeacht hun ranking.
Zo werden destijds Barney en Anderson geselecteerd ondanks hun ranking.

Idd, terug naar 8 en een duidelijke selectie eis.
Populariteit en mogelijkheden van grootste wedstrijden.
Dan hebben sommigen echt daar niks te zoeken wat voor ranking dan ook.
Wat oude garde vervangen door nieuwe met van Gerwen en Wright voor Jenkins, Mardle en Manley.
Maar Taylor, van Barneveld, Anderson, Lewis en Wade samen met Van Gerwen en Wright komen de mensen voor.
Chizzy heeft zijn snelle spel in combinatie met veel 180ers anders komt daar ookgeen hond voor.
Zeker niet voor een Mensur, Huijbrechts of een Smith.
Klaassen zal de PDC niet doen vanwege 2 probleem potten op podia.
jackpot
Lid
BerichtenCOLON 461
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2016, 23:40

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door jackpot »

Gurney moet er gewoon in vind ik hij heeft geluk dat hij een Noord-Ier is en een snelle speler is. Kan vaak 180 gooien precies wat ze willen als hij van thornton wint en dan van of Suljovic/Webster dan is hij er wel bij denk ik.
Hoogste finish 2017 : 164
mijn pijlen waar ik op dit moment mee gooi : unicorn Jenkins 21 gram.
Shafts : unicorn gripper 2 medium white.
Flights : the bull Jenkins .
180 2016 : 20
180 2017 : 11
Love the darts.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Wie moeten er in de PL 2017?

Bericht door DanMan »

Ik zie ook het liefst 8 man in de PL.
Op dit moment zijn er imo geen anderen, die continu op topniveau kunnen presteren, wat volgens mij eigenlijk toch wel een pré is om in de PL te mogen gooien.
BUTTON_TOPIC_LOCKED