BDO is weer lekker bezig

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

BDO is weer lekker bezig

Bericht door Dartfantje »

Zoals de titel het al zegt, de BDO is weer lekker aan het kloten. Over anderhalve maand is de BDO World Trophy (als goed is ;) ), maar er is nog vrijwel niets bekend over deze BDO-Major. Nog niks over de locatie, tv-uitzending en de manieren waarop je je kan kwalificeren zijn nog niet eens bekend en dat terwijl de rot-off al een paar weken geleden is bereikt. Om het allemaal nog mooier te maken moest Brian Dawson via een Facebook groep vragen hoe het nou zit met dit toernooi, want hij (en dus waarschijnlijk iedereen bij de BDO) weet nog helemaal niet of hij geplaatst is...

Het grappige van dit alles is het feit dat de BDO begin dit jaar nog een contract heeft afgesloten met een bedrijf genaamd Sportotal. Dit bedrijf zou de commercieel adviseur van de BDO moeten worden, maar zo te zien heeft dit nog niet echt een positieve werking. Het wordt juist alleen maar erger en erger...

Deze week kwam er ook via een Bed & Breakfast bedrijf op twitter al naar buiten dat de World Masters wordt gehouden is Bridlington van 25 september t/m de 27e. Niet dat dat me een reet uitmaakt, maar wel het feit dat het daarna 4 dagen kost voor de BDO om het zelf officieel naar buiten te brengen (deze ochtend namelijk). Ze vinden het dus belangrijker dat wat hotelletjes e.d het eerder weten dan hun eigen spelers. 4 dagen is natuurlijk niet het grootste probleem, maar de manier van communicatie is dus ook hier niet zoals het zou horen.
De WWM is dus ook doordeweeks i.p.v. het weekend, nu van maandag t/m woensdag met de dag daarna pas de Lakeside Play-offs. Het lijkt er ook op dat er nog geen contract is getekend met een tv-zender, want de dagen waarop gespeeld zal worden lijken me niet echt interessant als tv-zender en daarnaast stond er nog ook niks over een tv-uitzending in het persbericht. Volgens mij dus voor het eerst in de historie van het langst bestaande major-toernooi ter wereld dat het niet op tv te zien is. Zegt genoeg over de huidige status van de BDO...
Gebruikers-avatar
Vortex
Lid
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 19:52

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door Vortex »

Volgens mij werd er van 1994 t/m 1996 ook nergens iets uitgezonden, daarna een paar jaar op Eurosport en toen pas weer op de BBC
:arrow: The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
(TUFKAQ)
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door Swedish Chef »

Ik denk haast dat het woord 'amateurisme' nog te hoog gegrepen is.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door TH22 »

Zal wel weer op Youtube worden uitgezonden, prima alternatief.
180's 2017: 225
HF 2017: 164
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door Dartmat »

Precies. Internetstreamen is het nieuwe tv kijken. Eigenlijk is de BDO gewoon juist heel vooruitstrevend en modern :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door Dartfantje »

BDO World Trophy gaat toch door! Voor het eerst dat er geen wildcards meer zijn, dus geen gratis ranking punten meer voor sommigen. In het persbericht dat vandaag is verschenen stond er nog niks over een eventuele prijzengeld-verdeling en tv-registratie, dus maar hopen dat ze dat nog voor elkaar krijgen. Ook een opvallende naam onder de deelnemers: Ümit Uygunsözlü afkomstig uit Turkije.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door Rat »

Zou leuk zijn als die Turk super goed zou zijn. Ben benieuwd, die zullen ze niet zo maar toe laten lijkt me he?

Verder is de BDO momenteel onnavolgbaar he? Zowel letterlijk als figuurlijk, :lol: .
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2913
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door ratm »

Het is toch jammer. Mensen kunnen wel zeggen dat internet kijken de toekomst is maar we leven in 2017, niet in de toekomst. Daarnaast denk ik dat een combi het beste werkt. Internet en tv kunnen elkaar versterken (beetje zoals de PDC doet). Ook voor het verdien model denk ik dat tv gewoon nog erg belangrijk is.

Wel fijn dat het iig doorgaat. Het zou inderdaad leuk zijn als die Turk iedereen van het bord gooit. Hoe meer landen hoe beter!
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door ybabl »

Rat schreefCOLONZou leuk zijn als die Turk super goed zou zijn. Ben benieuwd, die zullen ze niet zo maar toe laten lijkt me he?
Zou ook niet echt eerlijk zijn. Schijnt een hele lange arm te hebben, is nogal een voordeel met darten.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door Dartmat »

ybabl schreefCOLON
Rat schreefCOLONZou leuk zijn als die Turk super goed zou zijn. Ben benieuwd, die zullen ze niet zo maar toe laten lijkt me he?
Zou ook niet echt eerlijk zijn. Schijnt een hele lange arm te hebben, is nogal een voordeel met darten.
:lol: die is veel te diepgaand voor een dartforum.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: BDO is weer lekker bezig

Bericht door Rat »

:lol:
BUTTON_POST_REPLY