Check out - uitgooien

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
Gebruikers-avatar
DirtySanchez
Lid
BerichtenCOLON 119
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 12:48

Re: Check out - uitgooien

Bericht door DirtySanchez »

Fred Raket schreefCOLON
nig4nag schreefCOLONik heb moeite met hoge getalen uit tegooien net al ik neem een voor beeld 156 of 166 ook 122 ik heb het met alles tussen de 170 en de 100 hoe kan ik dit trainen
Train op uitgooien die realistisch zijn
Jup, die 100+ finishes zijn lekker als ze erin vallen maar win je geen wedstrijden mee. De finishes tussen de 50 en de 100 zijn meestal nuttiger om te trainen. als je daar lekker op kunt vertrouwen komen die 100+ ook wel, dat is enkel de zelfde finish maar dan met een grote tripple ervoor. Meen bijv 76 T20-D8 en met nog een T20 ervoor kom je op 136.

ps. op 166 kun je zoveel trainen als je wilt maar dat lukt je nooit om uit te gooien op een dubbel :mrgreen:
Vallen is geen afgaan, maar het weigeren op te staan wel.
Lookout
Lid
BerichtenCOLON 1056
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 15:19

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Lookout »

Hoge finishes uitgooien ontstaat na mate je steeds beter gaat gooien.
180's '16 79x
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Check out - uitgooien

Bericht door nig4nag »

Lookout schreefCOLON
nig4nag schreefCOLONik heb moeite met hoge getalen uit tegooien net al ik neem een voor beeld 156 of 166 ook 122 ik heb het met alles tussen de 170 en de 100 hoe kan ik dit trainen
166 uitgooien kan niet met 3 pijlen.
oja klopt
:lol:
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

SPEK'S two darts finish

Bericht door Nightcrawler »

Hallo, hebben jullie dat dat ook vaak dat je op uitgooi getallen komt als 74 , 86 , 93 ect....
dus van die 2 dart uitgooien waar bij je een treble moet raken om op een dubbel te komen ??

Ik heb daar een training voor bedacht , ik ben benieuwt naar jullie mening en feedback !!??


JE BEGINT OP 51 DEZE PROBEER JE UIT TE GOOIEN MET 6 DARTS .

GOOI JE DEZE UIT MET 2 DARTS KRIJG JE 3 PUNTEN

GOOI JE HEM MET 3 DARTS UIT KRIJG JE 2 PUNTEN

GOOI JE HEM MET 4 TOT 6 DARTS UIT KRIJG JE 1 PUNT

KRIJG JE DE UITGOOI NIET IN 6 DARTS UIT IS HET SPEL TEN EINDE ( ALS HET SPEL TEN EINDE IS BEHOUD JE WEL HET AANTAL PUNTEN WAT JE AL HAD)

VERVOLGENS GA JE NAAR 52 ( DAN 53 EN ZO VOORT)

JE KAN HET SPEL DUS VOLLEDIG UIT SPELEN DOOR TE KOMEN OP 110 ( HOU REKENING MET BOGEY NUMMERS ALS 99, 102,103,105,106,108,109)
DEZE ZIJN NIET UIT TE GOOIEN MET 2 DARTS !!

TEVENS IS ERG NOG EEN PROFESSIONELE OPTIE :

JE BEGINT WEER OP 51 DEZE PROBEER JE MET 3 DARTS UIT TE GOOIEN.

GOOI JE DEZE MET 2 DARTS UIT KRIJG JE 3 PUNTEN

GOOI JE DEZE MET 3 DARTS UIT KRIJG JE 2 PUNTEN

KRIJG JE DE UITGOOI NIET IN 3 DARTS UIT IS HET SPEL TEN EINDE VERDER WERKT HET NET ZOALS DE NORMALE VERSIE !!


GRAAG JULLIE MENING EN EVENTUELEN UITBREIDING OF TOEVOEGING.

GROET NIGHTCRAWLER
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: SPEK'S two darts finish

Bericht door Bart »

Die puntentelling is nieuw voor mij. Leuk bedacht! Wel is het zo dat je met drie pijlen in de hand onder de 61 niet op een triple hoeft te gooien. Dus misschien starten bij 61.
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: SPEK'S two darts finish

Bericht door Swedish Chef »

Nightcrawler schreefCOLONHallo, hebben jullie dat dat ook vaak dat je op uitgooi getallen komt als 74 , 86 , 93 ect....
dus van die 2 dart uitgooien waar bij je een treble moet raken om op een dubbel te komen ??

Ik heb daar een training voor bedacht , ik ben benieuwt naar jullie mening en feedback !!??


JE BEGINT OP 51 DEZE PROBEER JE UIT TE GOOIEN MET 6 DARTS .

GOOI JE DEZE UIT MET 2 DARTS KRIJG JE 3 PUNTEN

GOOI JE HEM MET 3 DARTS UIT KRIJG JE 2 PUNTEN

GOOI JE HEM MET 4 TOT 6 DARTS UIT KRIJG JE 1 PUNT

KRIJG JE DE UITGOOI NIET IN 6 DARTS UIT IS HET SPEL TEN EINDE ( ALS HET SPEL TEN EINDE IS BEHOUD JE WEL HET AANTAL PUNTEN WAT JE AL HAD)

VERVOLGENS GA JE NAAR 52 ( DAN 53 EN ZO VOORT)

JE KAN HET SPEL DUS VOLLEDIG UIT SPELEN DOOR TE KOMEN OP 110 ( HOU REKENING MET BOGEY NUMMERS ALS 99, 102,103,105,106,108,109)
DEZE ZIJN NIET UIT TE GOOIEN MET 2 DARTS !!

TEVENS IS ERG NOG EEN PROFESSIONELE OPTIE :

JE BEGINT WEER OP 51 DEZE PROBEER JE MET 3 DARTS UIT TE GOOIEN.

GOOI JE DEZE MET 2 DARTS UIT KRIJG JE 3 PUNTEN

GOOI JE DEZE MET 3 DARTS UIT KRIJG JE 2 PUNTEN

KRIJG JE DE UITGOOI NIET IN 3 DARTS UIT IS HET SPEL TEN EINDE VERDER WERKT HET NET ZOALS DE NORMALE VERSIE !!


GRAAG JULLIE MENING EN EVENTUELEN UITBREIDING OF TOEVOEGING.

GROET NIGHTCRAWLER
Bedankt voor de caps lock, hoef ik niet naar de opticien.
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Jacco »

Leuk bedacht Nightcrawler, maar ik snap niet helemaal waarom je op 51 zou beginnen. Immers is 51 vergelijkbaar met 41 (een single laat een dubbel), daarom zou mede door je beschrijving 61 in mijn ogen logischer zijn.

Een variant die ik nog weleens gebruik is 121 in 12 pijlen uitgooien, aangezien in 9 pijlen iets te hoog gegrepen is voor mij.Dit heeft tevens als voordeel dat een triple je meer ruimte verschaft op een dubbel en de nodige pijlen op een dubbel krijgt (normaal gesproken, immers bij 2x 40 sta je al zo goed als op een dubbel). Dus je oefent meer op je dubbels ipv de wat hogere finishes.
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Satyr »

Niet lullig bedoeld, maar hoe kun je 121 nou niet met 12 pijlen uitkrijgen? Ik ga er vanuit dat je met max 5 pijlen (3 keer een single 20 en dan twee om op 40 of minder uit te komen) op een finish staat. Dan is 7 pijlen wel veel marge.

Ik begin met 121 en geef mezelf 6 pijlen. dit doe ik tot 170. Ik gooi ongeveer 25% van de finishes tussen de 121 en 170 uit met die 6 pijlen, maar dat percentage daalt als ik 9 pijlen gebruik. Dan gooi ik vrijwel niks uit, want teveel pijlen om het te doen en dan krijg je 'het komt wel' ipv 'het moet uit'. Kan ook aan mij liggen.

Verder zou ik niet met punten gaan werken, leidt alleen maar af. Gewoon ja of nee bij het uitgooien. Ik zet om de 5 getallen even een vinkje of een kruisje bijv.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Check out - uitgooien

Bericht door DeDeen »

Satyr schreefCOLONNiet lullig bedoeld, maar hoe kun je 121 nou niet met 12 pijlen uitkrijgen? Ik ga er vanuit dat je met max 5 pijlen (3 keer een single 20 en dan twee om op 40 of minder uit te komen) op een finish staat. Dan is 7 pijlen wel veel marge.

Ik begin met 121 en geef mezelf 6 pijlen. dit doe ik tot 170. Ik gooi ongeveer 25% van de finishes tussen de 121 en 170 uit met die 6 pijlen, maar dat percentage daalt als ik 9 pijlen gebruik. Dan gooi ik vrijwel niks uit, want teveel pijlen om het te doen en dan krijg je 'het komt wel' ipv 'het moet uit'. Kan ook aan mij liggen.

Verder zou ik niet met punten gaan werken, leidt alleen maar af. Gewoon ja of nee bij het uitgooien. Ik zet om de 5 getallen even een vinkje of een kruisje bijv.
Wel grappig dat je je eerst afvraagt hoe het niet lukt om 121 met 12 pijlen uit te gooien om vervolgens aan te geven dat jouw percentage daalt als je meer pijlen krijgt.
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Satyr »

Dus, gewoon met max 9 pijlen gooien :D
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Fred Raket »

Satyr schreefCOLONDus, gewoon met max 9 pijlen gooien :D
Of gewoon met 3 ;)
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Denken over finishen.

Bericht door Snakebitemaster »

Misschien een niet helemaal juiste titel voor dit topic, maar het leek mij wel leuk om het hier te plaatsen. Dan wou ik het gaan hebben over de manier van finishen. Je favoriete dubbel. Mijn favoriete dubbel is toch wel dubbel 20 oftewel tops. Vanavond tijdens het trainen veel op tops gefinisht en dus geoefend. Vaak merk ik tijdens een wedstijd of training dat tops steeds beter gaat lopen, zoals finishes als 41 51 45 elke keer als ik zulke finishes moet gooien heb ik al een gevoel van nee hoor tops ga ik never nooit missen. Over mijn manier van finishen kan ik vrij kort zijn gewaagd is dan het juiste woord. In het geval van 80 ga ik vaak voor tops tops, bij 75 soms voor single bull bull. Zelfs bij een 125 finish voor 25 bull bull. Vaak hoor ik mensen zeggen dat je niet 1 vaste dubbel moet hebben, zoals ook Roland Scholten, maar toch ga ik altijd naar tops vind het een heerlijke dubbel. Dubbels die ik echt niks vind zijn er niet zoveel, behalve dubbel 4 daar ga ik het minst graag naar toe. Dubbel 1 en 2 daarin tegen vind ik weer niet erg om heen te gaan. Zelf gebruik ik vaak de bull tijdens een finish zoals bij 81 om direct voor de bull te gaan om je een dart te garanderen in mijn geval op tops. Bij een finish als 115 of 110 ga ik ook vaak eerst voor de bull, is een vaste routine geworden.

Ben wel benieuwd naar anderen hier over de manier van finishen of iets anders. ;)
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Denken over finishen.

Bericht door Schiavoni »

Snakebitemaster schreefCOLONMisschien een niet helemaal juiste titel voor dit topic, maar het leek mij wel leuk om het hier te plaatsen. Dan wou ik het gaan hebben over de manier van finishen. Je favoriete dubbel. Mijn favoriete dubbel is toch wel dubbel 20 oftewel tops. Vanavond tijdens het trainen veel op tops gefinisht en dus geoefend. Vaak merk ik tijdens een wedstijd of training dat tops steeds beter gaat lopen, zoals finishes als 41 51 45 elke keer als ik zulke finishes moet gooien heb ik al een gevoel van nee hoor tops ga ik never nooit missen. Over mijn manier van finishen kan ik vrij kort zijn gewaagd is dan het juiste woord. In het geval van 80 ga ik vaak voor tops tops, bij 75 soms voor single bull bull. Zelfs bij een 125 finish voor 25 bull bull. Vaak hoor ik mensen zeggen dat je niet 1 vaste dubbel moet hebben, zoals ook Roland Scholten, maar toch ga ik altijd naar tops vind het een heerlijke dubbel. Dubbels die ik echt niks vind zijn er niet zoveel, behalve dubbel 4 daar ga ik het minst graag naar toe. Dubbel 1 en 2 daarin tegen vind ik weer niet erg om heen te gaan. Zelf gebruik ik vaak de bull tijdens een finish zoals bij 81 om direct voor de bull te gaan om je een dart te garanderen in mijn geval op tops. Bij een finish als 115 of 110 ga ik ook vaak eerst voor de bull, is een vaste routine geworden.

Ben wel benieuwd naar anderen hier over de manier van finishen of iets anders. ;)
Ik vind je manier van finishen niet gewaagd, maar juist niet slim. Zeker op 75 met 3 pijlen in de hand. SB-DB is echt de keuze die je niet moet maken. Altijd toewerken naar een 'normale' dubbel. Bullseye is als het echt niet anders kan. Tuurkijk, iedereen maakt zijn eigen keuze, maar met 3 pijlen in de hand en dan met je tweede pijl naar bullseye gaan om te finishen, is echt niet de juiste keuze. Zelfde geld voor 125 met SB-DB-DB. Gewoon SB-T20-D20. Op 80 gaan voor 2x Tops is wel gewaagd, maar dat is een keuze. Alhoewel ik toch voor T20 zou gaan met 3 pijlen in de hand, als je tegenstander in de buurt is. Op 115 voor bull gaan kan ik enigsinds inkomen, maar op 110 toch niet. De keuze om op 81 voor de bull te gaan snap ik ook niet zo. Dit is ook een keuze, maar als je nu bullseye gooit... dan kom je al niet meer op tops, dus dat je dan gegarandeerd een pijl voor tops hebt door op de bull te beginnen, klopt niet. Dan is er ook nog een kans dat je de bull volledig mist en je krijgt maximaal maar een pijl op een dubbel, in plaats van dat je er 2 kan hebben door T19 te gooien. Niks ten nadele van je keuzes, maar ik zelf zou het anders doen. Ik denk dat je eerder wedstrijden verliest door op deze manier te finishen, dan dat je er wedstrijden mee wint.

Ben het er gedeeltelijk mee eens dat je geen vaste dubbel moet hebben, maar je telt vaak naar je favoriete dubbel toe, dus dat is goed. Ik denk dat het gevaar erin zit, als je altijd naar een bepaalde dubbel gaat, dat je andere dubbels gaat ontwijken en dat is natuurlijk niet goed.

Mijn favoriete dubbels zijn Tops en D16. Hier reken ik ook naar toe, maar de laatste tijd ga ik meer voor D16. Op 45 ga ik voor S13-D16, maar op 51 voor S11-D20. Op 107 voor T19-S10-D20, op 103 voor T19-S14-D16.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Denken over finishen.

Bericht door Snakebitemaster »

Schiavoni schreefCOLON
Snakebitemaster schreefCOLONMisschien een niet helemaal juiste titel voor dit topic, maar het leek mij wel leuk om het hier te plaatsen. Dan wou ik het gaan hebben over de manier van finishen. Je favoriete dubbel. Mijn favoriete dubbel is toch wel dubbel 20 oftewel tops. Vanavond tijdens het trainen veel op tops gefinisht en dus geoefend. Vaak merk ik tijdens een wedstijd of training dat tops steeds beter gaat lopen, zoals finishes als 41 51 45 elke keer als ik zulke finishes moet gooien heb ik al een gevoel van nee hoor tops ga ik never nooit missen. Over mijn manier van finishen kan ik vrij kort zijn gewaagd is dan het juiste woord. In het geval van 80 ga ik vaak voor tops tops, bij 75 soms voor single bull bull. Zelfs bij een 125 finish voor 25 bull bull. Vaak hoor ik mensen zeggen dat je niet 1 vaste dubbel moet hebben, zoals ook Roland Scholten, maar toch ga ik altijd naar tops vind het een heerlijke dubbel. Dubbels die ik echt niks vind zijn er niet zoveel, behalve dubbel 4 daar ga ik het minst graag naar toe. Dubbel 1 en 2 daarin tegen vind ik weer niet erg om heen te gaan. Zelf gebruik ik vaak de bull tijdens een finish zoals bij 81 om direct voor de bull te gaan om je een dart te garanderen in mijn geval op tops. Bij een finish als 115 of 110 ga ik ook vaak eerst voor de bull, is een vaste routine geworden.

Ben wel benieuwd naar anderen hier over de manier van finishen of iets anders. ;)
Ik vind je manier van finishen niet gewaagd, maar juist niet slim. Zeker op 75 met 3 pijlen in de hand. SB-DB is echt de keuze die je niet moet maken. Altijd toewerken naar een 'normale' dubbel. Bullseye is als het echt niet anders kan. Tuurkijk, iedereen maakt zijn eigen keuze, maar met 3 pijlen in de hand en dan met je tweede pijl naar bullseye gaan om te finishen, is echt niet de juiste keuze. Zelfde geld voor 125 met SB-DB-DB. Gewoon SB-T20-D20. Op 80 gaan voor 2x Tops is wel gewaagd, maar dat is een keuze. Alhoewel ik toch voor T20 zou gaan met 3 pijlen in de hand, als je tegenstander in de buurt is. Op 115 voor bull gaan kan ik enigsinds inkomen, maar op 110 toch niet. De keuze om op 81 voor de bull te gaan snap ik ook niet zo. Dit is ook een keuze, maar als je nu bullseye gooit... dan kom je al niet meer op tops, dus dat je dan gegarandeerd een pijl voor tops hebt door op de bull te beginnen, klopt niet. Dan is er ook nog een kans dat je de bull volledig mist en je krijgt maximaal maar een pijl op een dubbel, in plaats van dat je er 2 kan hebben door T19 te gooien. Niks ten nadele van je keuzes, maar ik zelf zou het anders doen. Ik denk dat je eerder wedstrijden verliest door op deze manier te finishen, dan dat je er wedstrijden mee wint.

Ben het er gedeeltelijk mee eens dat je geen vaste dubbel moet hebben, maar je telt vaak naar je favoriete dubbel toe, dus dat is goed. Ik denk dat het gevaar erin zit, als je altijd naar een bepaalde dubbel gaat, dat je andere dubbels gaat ontwijken en dat is natuurlijk niet goed.

Mijn favoriete dubbels zijn Tops en D16. Hier reken ik ook naar toe, maar de laatste tijd ga ik meer voor D16. Op 45 ga ik voor S13-D16, maar op 51 voor S11-D20. Op 107 voor T19-S10-D20, op 103 voor T19-S14-D16.
Fijn dat je zo uitgebreid reageert, snap dat je men manier niet zo slim vind. Het is zo'n routine geworden dat ik het eigenlijk altijd doe en ook vaak raak. Bij 81 wat je zei mocht het enkele Bull dan 16 tops. Is het bull dan 15 dubbel 8. Ik reken zowat altijd naar tops met 105 t20 5 tops. Bij 115 ga ik dan meestal voor bull, Is het 25 dan bull en tops. Is eerste Bull dan 15 Bull. Bij tops tops snap ik dat je dat niet handig vind in d'r zin van 80. Vaak raak ik eerste dan tops of eronder. Mocht de eerste boven de top zitten dan kan ik nog gaan voor t16 d16. Leuk om ook jou manier te lezen.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Deel je prestaties en hoge scores

Bericht door De Beste »

Met welk nut?
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Deel je prestaties en hoge scores

Bericht door Snakebitemaster »

De Beste schreefCOLON 07 Jul 2017, 07:36 Met welk nut?
Hoezo met welk nut ? Zo'n finish is toch mooi om te gooien.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Deel je prestaties en hoge scores

Bericht door De Beste »

Snakebitemaster schreefCOLON 07 Jul 2017, 09:11
De Beste schreefCOLON 07 Jul 2017, 07:36 Met welk nut?
Hoezo met welk nut ? Zo'n finish is toch mooi om te gooien.
- Ik vraag me af wat het nut is van trainen op dergelijke finishes op deze manier uitgooien.
- Ik vraag me überhaupt af wat het nut is van trainen op finishes vanaf welk getal dan ook.
Snakebitemaster
Lid
BerichtenCOLON 640
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2017, 16:13

Re: Deel je prestaties en hoge scores

Bericht door Snakebitemaster »

De Beste schreefCOLON 07 Jul 2017, 09:28
Snakebitemaster schreefCOLON 07 Jul 2017, 09:11
De Beste schreefCOLON 07 Jul 2017, 07:36 Met welk nut?
Hoezo met welk nut ? Zo'n finish is toch mooi om te gooien.
- Ik vraag me af wat het nut is van trainen op dergelijke finishes op deze manier uitgooien.
- Ik vraag me überhaupt af wat het nut is van trainen op finishes vanaf welk getal dan ook.
Dus als al die spelers op finishes trainen snap je dat nut ook niet. Als je zoiets kan gooien zoals ik deed geeft je dat toch een goed gevoel.
Set-up Raymond van Barneveld phase 5 25 gram.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Deel je prestaties en hoge scores

Bericht door De Beste »

Snakebitemaster schreefCOLON 07 Jul 2017, 10:13
De Beste schreefCOLON 07 Jul 2017, 09:28
Snakebitemaster schreefCOLON 07 Jul 2017, 09:11
De Beste schreefCOLON 07 Jul 2017, 07:36 Met welk nut?
Hoezo met welk nut ? Zo'n finish is toch mooi om te gooien.
- Ik vraag me af wat het nut is van trainen op dergelijke finishes op deze manier uitgooien.
- Ik vraag me überhaupt af wat het nut is van trainen op finishes vanaf welk getal dan ook.
Dus als al die spelers op finishes trainen snap je dat nut ook niet. Als je zoiets kan gooien zoals ik deed geeft je dat toch een goed gevoel.
Het trainen op finishes vanaf een bepaald getal, 132, 125 etc....heeft volgens mij weinig nut. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan "gewoon" op dubbels te trainen zonder daar een bepaald getal aan te hangen dat ik moet gooien. Als ik zorg dat ik goed ben op dubbels dan maakt het niet uit op welke score ik sta. Het gaat uiteindelijk om de dubbel, niet om de score op zich. Of ik nou een D16 moet gooien omdat ik op 32 sta of omdat ik uiteindelijk vanaf 132 kom, het blijft een D16. Dan kan ik beter zorgen dat ik goed ben op die D16....alle scores die daarvoor komen zijn van een minder belang. Door te trainen vanaf bepaalde scores ga je jezelf bepaalde finishes aanleren, en dus favorieten/niet favorieten ontwikkelen. Ik train op alle dubbels/geef ze allen dezelfde trainingsaandacht waardoor het voor mij geen verschil is of ik op D17, D16 of D5 sta....om maar willekeurig iets te noemen.
Schiavoni
Lid
BerichtenCOLON 655
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 14:29

Re: Deel je prestaties en hoge scores

Bericht door Schiavoni »

De Beste schreefCOLON 07 Jul 2017, 11:11 Het trainen op finishes vanaf een bepaald getal, 132, 125 etc....heeft volgens mij weinig nut. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan "gewoon" op dubbels te trainen zonder daar een bepaald getal aan te hangen dat ik moet gooien. Als ik zorg dat ik goed ben op dubbels dan maakt het niet uit op welke score ik sta. Het gaat uiteindelijk om de dubbel, niet om de score op zich. Of ik nou een D16 moet gooien omdat ik op 32 sta of omdat ik uiteindelijk vanaf 132 kom, het blijft een D16. Dan kan ik beter zorgen dat ik goed ben op die D16....alle scores die daarvoor komen zijn van een minder belang. Door te trainen vanaf bepaalde scores ga je jezelf bepaalde finishes aanleren, en dus favorieten/niet favorieten ontwikkelen. Ik train op alle dubbels/geef ze allen dezelfde trainingsaandacht waardoor het voor mij geen verschil is of ik op D17, D16 of D5 sta....om maar willekeurig iets te noemen.
Trainen op die finishes is juist wel goed. Je traint direct je triples, dubbels en ook singles. Het is wel van belang welke scores je gooit. Hoe betere scores, hoe eerder je op een dubbel mag gooien. Misschien kom je helemaal niet toe aan de dubbel, omdat je scores niet goed zijn. Dan kun je nog zo goed zijn op de dubbels, als je er niet aan toe komt, dan heb je daar niks aan.
Dat je zegt dat het voor jou geen verschil is of je op bijvoorbeeld D17, D16 of D5 staat, vind ik toch wel vreemd. Ik begrijp dat een dubbel een dubbel is, maar niemand gooit altijd alle dubbels meteen. D17 en D5 hebben geen backup als je de single gooit, D16 wel.
Combinaties trainen is trouwens altijd goed. Dan kun je wel zeggen dat je alleen dubbels traint, maar je moet ook wel die switches van een dubbel naar een andere dubbel kunnen maken en daar train je dan op.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Check out - uitgooien

Bericht door De Beste »

Schiavoni schreefCOLON 07 Jul 2017, 17:40
De Beste schreefCOLON 07 Jul 2017, 11:11 Het trainen op finishes vanaf een bepaald getal, 132, 125 etc....heeft volgens mij weinig nut. Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan "gewoon" op dubbels te trainen zonder daar een bepaald getal aan te hangen dat ik moet gooien. Als ik zorg dat ik goed ben op dubbels dan maakt het niet uit op welke score ik sta. Het gaat uiteindelijk om de dubbel, niet om de score op zich. Of ik nou een D16 moet gooien omdat ik op 32 sta of omdat ik uiteindelijk vanaf 132 kom, het blijft een D16. Dan kan ik beter zorgen dat ik goed ben op die D16....alle scores die daarvoor komen zijn van een minder belang. Door te trainen vanaf bepaalde scores ga je jezelf bepaalde finishes aanleren, en dus favorieten/niet favorieten ontwikkelen. Ik train op alle dubbels/geef ze allen dezelfde trainingsaandacht waardoor het voor mij geen verschil is of ik op D17, D16 of D5 sta....om maar willekeurig iets te noemen.
Trainen op die finishes is juist wel goed. Je traint direct je triples, dubbels en ook singles. Het is wel van belang welke scores je gooit. Hoe betere scores, hoe eerder je op een dubbel mag gooien. Misschien kom je helemaal niet toe aan de dubbel, omdat je scores niet goed zijn. Dan kun je nog zo goed zijn op de dubbels, als je er niet aan toe komt, dan heb je daar niks aan.
Dat je zegt dat het voor jou geen verschil is of je op bijvoorbeeld D17, D16 of D5 staat, vind ik toch wel vreemd. Ik begrijp dat een dubbel een dubbel is, maar niemand gooit altijd alle dubbels meteen. D17 en D5 hebben geen backup als je de single gooit, D16 wel.
Combinaties trainen is trouwens altijd goed. Dan kun je wel zeggen dat je alleen dubbels traint, maar je moet ook wel die switches van een dubbel naar een andere dubbel kunnen maken en daar train je dan op.
Het praktische verschil tussen de ene of de andere dubbel zie ik natuurlijk ook, en uiteraard is het niet zo dat ik domweg sta te gooien en wel zie op welke dubbel ik uiteindelijk kom. Het lijkt me logisch dat ik ook naar bepaalde dubbels toe werk, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het voor mij weinig verschil maakt of ik een D17, D16 of D5 moet hebben. De minder gebruikelijke dubbels raak ik net zo makkelijk als de gebruikelijke dubbels....juist omdat ik er evenveel trainingsaandacht aan schenk en geen dubbels uitsluit van training doordat ik altijd vanaf bepaalde finishes werk. Uiteindelijk moet je toch zorgen dat je op alle dubbels net zo sterk bent. Mijn manier van dubbels trainen is vrij simpel; ik start bij 1, raak = naar D2, missen is een getal naar beneden (in geval van D1 missen betekent dat terug naar S20). Zo werk je vanaf D1 het bord rond, en omdat de getallen niet naast elkaar liggen switch je genoeg kriskras over het bord. Triples kan je op dezelfde manier trainen. Op die manier besteed je net zoveel aandacht aan bijvoorbeeld T13 als T18........hoe vaak heb je nou praktisch gezien een T13 nodig? Door te trainen vanaf een bepaalde score sluit je eigenlijk al heel veel vlakken uit waardoor je die dus vrijwel nooit traint. Naar mijn mening ontwikkel je dan ook vooral zwakke plekken op het bord.
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Satyr »

Je moet flexibel kunnen zijn met uitgooien. Afhankelijk van waar een tegenstander op staat, kun je soms best eens wat anders doen.

Bijvoorbeeld 75:
- Ik moet uit (tegenstander staat op een finish) --> T17-D12, wat meestal resulteert in 17, 18, tops. Heb je altijd een pijl voor de leg.
- Ik hoef niet uit, dan ga ik voor T13, D18. Vind ik een fijne combinatie. Mis je de 13, dan ga ik naar de T10 en afhankelijk van wat ik gooi zet ik 'm weg, of ga voor de D16.

Wat ik ook vaak doe, is met 100 over naar beneden gaan. 4x 17 en dan D16. 4x 19, D12. Mis je de 17 of 19, dan heb je altijd nog twee pijlen over om uit te gooien. Ik ga naar beneden omdat ik te vaak een 1 gooi, en dan heb je dus 99 over. Wat lastig uitgooien is met twee pijlen ;)

73: --> T13, D12, maar als het niet hoeft, ga ik voor T11, tops
Swedish Chef
Lid
BerichtenCOLON 528
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2014, 17:23

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Swedish Chef »

Satyr schreefCOLON 21 Jul 2017, 12:07

73: --> T13, D12, maar als het niet hoeft, ga ik voor T11, tops
T13 en D12 is bij mijn weten nog 10 over in dit geval...;)
I'm no longer a slave to fear, I am a child of God
Gebruikers-avatar
TheSorrow
Lid
BerichtenCOLON 82
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2015, 23:39

Re: Check out - uitgooien

Bericht door TheSorrow »

Swedish Chef schreefCOLON 21 Jul 2017, 14:03
Satyr schreefCOLON 21 Jul 2017, 12:07

73: --> T13, D12, maar als het niet hoeft, ga ik voor T11, tops
T13 en D12 is bij mijn weten nog 10 over in dit geval...;)
Een kleinigheidje heb je al gauw :mrgreen: :lol:
-•-Room–=–Winmau B5:DC@LaserOche
-•-Shed–=–Winmau B4:DC
-•-Darts–=–Winmau Stratos‘$tealth’@Tweenie['25']
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Check out - uitgooien

Bericht door Fred Raket »

Wel blijven tellen hè jongens :lol:
BUTTON_POST_REPLY