Wie gaan er naar de Dutch Open ?

Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Dartmat »

Spelerskaart is binnen. 12 uur eerste wedstrijd. Nu kunnen we nog zeggen dat we net zo ver zijn gekomen als Noppie en co. :mrgreen:
tom33
Lid
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2017, 15:16

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door tom33 »

Wie zin om morgen mee te rijden naar de dutch open. Ik kom zelf uit venlo
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door De Beste »

Matige prestatie in het singel toernooi. Scorend de baas....prutsen op de dubbels.
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Bart »

De Beste schreefCOLONMatige prestatie in het singel toernooi. Scorend de baas....prutsen op de dubbels.
Jammer man, goed dat je erbij was! En om hoeveel gewonnen legs gaat zon wedstrijd dan? En in hoeveel pijlen ongeveer uit?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Dartmat »

De Beste schreefCOLONMatige prestatie in het singel toernooi. Scorend de baas....prutsen op de dubbels.
Zonde hè. Ik had ook een tegenstander die zeker niet veel sterker was, maar het viel net de verkeerde kant op. Dat is frustrerender dan er met 3-0 afgaan tegen een eredivisiespeler ofzo.

Daarna wel vermaakt met de andere wedstrijden. Het is een godswonder dat Fitton bij de laatste 64 zit: hij had twee wedstrijden achter elkaar waarin hij wedstrijdpijlen tegen kreeg een zelf ongelooflijk zat te klooien op de dubbels. Knap dat hij die nog pakte maar als hij eraf was gegaan had hij daar niets van kunnen zeggen.

Verberk die als jeugdspeler ff Hurrell afgooit was ook mooi.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door De Beste »

Bart schreefCOLON
De Beste schreefCOLONMatige prestatie in het singel toernooi. Scorend de baas....prutsen op de dubbels.
Jammer man, goed dat je erbij was! En om hoeveel gewonnen legs gaat zon wedstrijd dan? En in hoeveel pijlen ongeveer uit?
501, best of 5. En in hoeveel pijlen uit....niet. :lol: Zeker steeds wel 6 tot 9 pijlen de kans gehad op de dubbel, maar het was steeds net niet. Gewoon dom want van die tegenstander had ik nooit mogen verliezen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Dartmat »

Helaas geen Nederlanders in de halve finales. Mandigers en Huizinga verliezen. Rhys Griffin en Mark McGeeney naar de halve finale. Montgomery wint helaas van Dean Reynolds hij dus ook door. En Mitchell ook.

Saaie halve finalisten helaas. Hup Griffin dan maar.

Edit: McGeeney-Montgomery is de finale. :|
Daar ga ik niet voor blijven met nog ruim 2 uur terugrijden voor de boeg
Stuff
Lid
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:17

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Stuff »

Koppels 1e ronde verloren van de latere halve finalisten Atkins en Griffin (die ook bij de singles de halve finale haalde). Was niets tegen te beginnen :)

Singles laatste 512 gehaald. 1e ronde tegenstander kwam niet opdagen. 2e ronde 3-1 gewonnen met veel zenuwen en gemiste dubbels. Gelukkig was de tegenstander ook niet op z'n best. 3e ronde 3-0 gewonnen. Scorend minder, maar de dubbels vielen allemaal direct binnen. 4e ronde kansloos met 3-1 verloren. Met veel geluk nog een legje kunnen pakken.

Al met al tevreden. Volgend jaar weer!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Dartmat »

Wauw, wat een ongelooflijk goede damespot. Hoog niveau 8-)
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Bart »

Stuff schreefCOLONKoppels 1e ronde verloren van de latere halve finalisten Atkins en Griffin (die ook bij de singles de halve finale haalde). Was niets tegen te beginnen :)

Singles laatste 512 gehaald. 1e ronde tegenstander kwam niet opdagen. 2e ronde 3-1 gewonnen met veel zenuwen en gemiste dubbels. Gelukkig was de tegenstander ook niet op z'n best. 3e ronde 3-0 gewonnen. Scorend minder, maar de dubbels vielen allemaal direct binnen. 4e ronde kansloos met 3-1 verloren. Met veel geluk nog een legje kunnen pakken.

Al met al tevreden. Volgend jaar weer!
Netjes hoor!
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Rat »

Bijna de sheetfinale dan? Netjes man. En weer een toffe ervaring er bij, :) .
Stuff
Lid
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 10:17

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Stuff »

Nog 1 potje moeten winnen voor de sheetfinale idd. Dan had ik Wesley Harms getroffen. Nu een potje mogen schrijven van hem, ook een leuke ervaring!
Gebruikers-avatar
Parappo
Lid
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 28 Jan 2015, 11:36

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Parappo »

L64 gehaald in de koppels.
Unicorn Gary Anderson phase 4 23 gram, gripper 4 short Unicorn big wing 125m slotlock
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Jacco »

PimHuberts schreefCOLONIk doe mee met de jeugd bij de Dutch Open (ik ben 16 jaar), maar heb al gezien dat bijna alle jeugdtoppers uit Nederland aanwezig is. De loting is aankomende zaterdagavond. Ik had ook nog een vraag. Is het slim om 5 minuten voor een wedstrijd nog bezig te zijn met ingooien of kan je beter deze 5 minuten gebruiken om rust te pakken en te concentreren voor de wedstrijd?
Hoe is het gegaan? Nog wat gehad aan de tips of dingen geleerd?
Dartfreak(z.nl)
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door DeDeen »

Jacco schreefCOLON
PimHuberts schreefCOLONIk doe mee met de jeugd bij de Dutch Open (ik ben 16 jaar), maar heb al gezien dat bijna alle jeugdtoppers uit Nederland aanwezig is. De loting is aankomende zaterdagavond. Ik had ook nog een vraag. Is het slim om 5 minuten voor een wedstrijd nog bezig te zijn met ingooien of kan je beter deze 5 minuten gebruiken om rust te pakken en te concentreren voor de wedstrijd?
Hoe is het gegaan? Nog wat gehad aan de tips of dingen geleerd?
Denk te kort ingegooid... :roll:

http://www.dutchopendarts.nl/dfw/DOY2017Boys18.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Jacco »

DeDeen schreefCOLON
Jacco schreefCOLON
PimHuberts schreefCOLONIk doe mee met de jeugd bij de Dutch Open (ik ben 16 jaar), maar heb al gezien dat bijna alle jeugdtoppers uit Nederland aanwezig is. De loting is aankomende zaterdagavond. Ik had ook nog een vraag. Is het slim om 5 minuten voor een wedstrijd nog bezig te zijn met ingooien of kan je beter deze 5 minuten gebruiken om rust te pakken en te concentreren voor de wedstrijd?
Hoe is het gegaan? Nog wat gehad aan de tips of dingen geleerd?
Denk te kort ingegooid... :roll:

http://www.dutchopendarts.nl/dfw/DOY2017Boys18.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
O ja, het lijkt idd niet al te goed gegaan te zijn, maar misschien lag het ergens anders aan. Ben gewoon benieuwd naar zijn ervaring en of hij idd zelf dingen heeft ervaren waarvan hij denkt dat ging deze keer mis/moet ik de volgende keer anders aanpakken.
Dartfreak(z.nl)
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Speedy180 »

Ook ik was erbij in Assen...
Ik mocht zaterdag tijdens het singletoernooi om 13.00 uur aan de bak op de tribunebanen...
Dit i.v.m. ruimtegebrek met mijn electrische rolstoel op de 'reguliere zaalbanen', echt keurig dat de NDB elk jaar weer rekening met me houdt.
'Mijn' baanofficial had me al op tijd gespot en kwam naar me toe om me mede te delen dat ik rechtstreeks naar de tribunebanen mocht om kwart voor één en me dus niet eerst nog hoefde te melden aan de tafel horend bij de baan waar ik officieel zou moeten spelen...
Dit scheelde een hoop tijd in de drukte in de caféstraat.

Andere jaren meldde ik me wél bij de wedstrijdtafel en ging dus op het laatste moment naar de tribunebanen.
Dit leverde voor mijzelf erg veel spanning op, omdat je toch veel bekenden tegenkomt die je succeswensen en zo.
Nu mocht ik rechtstreeks heen dus ik dacht... Laat ik zorgen dat ik rond 12.30 in elk geval in de buurt van de tent ben waar ik spelen moest, dan heb ik in elk geval niet al die 'aandacht' van bekenden, waar ik dus alleen maar zenuwachtig van wordt...

Ik kwam om 13.00 uur de hekken binnen bij de banen en toen kwam inééns de spanning omhoog... Een volle tribune, trillende handjes, hartslagje straaljager... Ik voelde de bui al hangen... Ik heb geprobeerd om tijdens het ingooien d.m.v. ademhaling de rust in mijn lijf te krijgen, maar dit wilde me maar niet lukken...
Die spanning heeft de hele wedstrijd in mijn lijf gezeten en dit resulteerde in een kansloze 0-3 nederlaag met werkelijk niet één tripple van betekenis (20,19,18). Een enkele keer een 'verdwaalde' tripple 12 geraakt (verkrampte arm door de spanning en met geluk die tripple 12 raken) of een bull's eye, maar dat was het dan ook... Ik geloof dat ik in 3 legs tijd 'wel' 4 scores van 60 of meer gegooid heb...

Nou ben ik al maanden niet in goede doen, qua darts, dus dat ik die wedstrijd ging verliezen had ik al een beetje ingecalculeerd, hoe fout dat ook is om vantevoren al rekening te houden met een eventueel verlies...
Zuur blijft verliezen toch altijd wel een beetje...

Voor de rest een fantastisch mooi weekend gehad!
O.a. heb ik 'mijn heldin' Aileen de Graaf gesupport... Dit vond ze erg fijn gaf ze aan!
Ook Richard Huizinga, onze plaatselijke topper, hebben wij noordelingen natuurlijk flink gesupport in de laatste fase (de zondag) van het heren-singletoernooi.
Helaas voor hem hield het avontuur op bij de laatste 8... Zoals ik dat van buitenaf heb kunnen beoordelen, was de pijp, na een aantal prachtige potten eerder op de zondag, toen toch echt leeg... Ongelofelijk zuur dat hij op één wedstrijdje na het podiumprogramma misliep, maar wat mag hij trots zijn op die geweldige prestatie! Hij heeft een geweldig toernooi gespeeld!

Waarom is Aileen de Graaf 'mijn heldin'?
Zoals sommigen van jullie misschien wel weten is de NDB momenteel bezig om het mindervaliden-darts op de kaart te zetten in Nederland met o.a. sinds dit seizoen een NDB-ranking voor mindervaliden... En een toppertje als Aileen ook is, is altijd erg geinteresseerd in 'onze' tak van sport en komt regelmatig, ook tussen haar partijen door, gezellig bij ons kijken en supporten! Ik heb Aileen altijd al een toppertje gevonden, maar sinds zij zich zo inzet voor 'onze' tak van sport heb ik haar echt in mijn hart gesloten! Wat een topvrouw is dat, zeg!!

Ik zat afgelopen zondag, met enkele andere rolstoelers voor de hekken, zodat wij ook fatsoenlijk zicht hadden op de verrichtingen op het podium...
Aileen heeft onze aanwezigheid tijdens haar koppelfinale met Sharon Prins ook duidelijk opgemerkt en na haar gewonnen finale kwam ze 'gewoon' gezellig bij ons en bedankte ons voor de support! Ze vond dat fantastisch en het heeft haar écht geholpen, omdat het niet altijd even makkelijk ging. Ze had werkelijk álle tijd om ff gezellig bij ons te zitten en te babbelen... Fijn dat er, ook in de top van het dartswereldje zulke geweldige mensen rondlopen!
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
PimHuberts
Lid
BerichtenCOLON 4
GeregistreerdCOLON 23 Jan 2017, 08:42

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door PimHuberts »

Jacco schreefCOLON
PimHuberts schreefCOLONIk doe mee met de jeugd bij de Dutch Open (ik ben 16 jaar), maar heb al gezien dat bijna alle jeugdtoppers uit Nederland aanwezig is. De loting is aankomende zaterdagavond. Ik had ook nog een vraag. Is het slim om 5 minuten voor een wedstrijd nog bezig te zijn met ingooien of kan je beter deze 5 minuten gebruiken om rust te pakken en te concentreren voor de wedstrijd?
Hoe is het gegaan? Nog wat gehad aan de tips of dingen geleerd?

Eerste ronde niet gewonnen. Ik ben op de een of andere manier zenuwachtig bij zulke wedstrijden (ik heb ook nog niet veel ervaring), want deze wedstrijd had ik met mijn normale spel (gem. 50) makkelijk kunnen winnen. Ik merk wel dat ik nadat ik zulke wedstrijden heb gespeeld thuis beter ga darten, dus ik heb er veel aan gehad. De jongen waar ik in de eerste ronde van had moeten winnen, won in de tweede ronde met 3-2, dus dat was wel balen. Nadat ik was verslagen gingen we naar het podiumprogramma kijken en toen zagen we Danny Noppert aan een tafel zitten, nadat er een aantal mensen van die tafel waren vertrokken, gingen wij erbij zitten en hebben dus de Dutch Open samen met de familie van Noppert bekeken! Het is dus alsnog een dag geworden om niet te vergeten.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Rat »

Wat een leuk verslag speedy! En fijn dat je weer een topdag hebt meegemaakt!!! :) NDB doet dat gaaf hoor.

Ga je daar helemaal alleen naar toe? Omdat je zei dat je anders zelf naar de wedstrijdtafel moet. Vraag me af.... als je het wilt zeggen.... maar is dat een reden om niet vaker aan toernooien mee te doen? Want in dat geval wil ik best een keer een dagje mee gaan en je helpen hoor, hoef jij je alleen op je darts te concentreren, ;-).

Maar... slecht spelen kan altijd hoor. Ik was ook zo een zenuwlijer, en zelfs als ik thuis snachts al op stond, heel de nacht en ochtend warm gooien thuis, en goed gooien, reed ik vol zelfvertrouwen richting Veldhoven, en gewoon helemaal niks raken haha. Its all in the game, :lol: .
Speedy180
Lid
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:17

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Speedy180 »

Mijn beste vriend en ik worden hier in de regio ook wel gekscherend 'de Siamese Tweeling van Veendam' genoemd... Welk toernooi dan ook, waar het ook is, als ik heen ga, gaat hij ook heen over het algemeen en andersom net zo... Ook tijdens het Dutch Open gaan we dus altijd samen... Wat ik het enige nadeel vind aan zo'n immens groot evenement... Je gaat met mensen heen, maar je ziet elkaar verder de hele dag niet, i.v.m. andere speeltijden/banen andere plekken waar je ff wilt kijken... Normaal gesproken was dat melden niet zo'n probleem hoor, dat kwam altijd wel goed, maar ik kan niet ontkennen dat ik het wel heel fijn vond dat de NDB zelf er al mee kwam dat ik rechtstreeks naar de tribunebanen kon gaan...

Toernooien speel ik heel veel, door een groot deel van het land verspreid ook, zéker nu de NDB ook een mindervaliden-ranking organiseert...
Ook hier in de regio speel ik diverse (grote) toernooien, alleen zijn dit dan wel de reguliere toernooien, zoals jullie allemaal spelen... Dat vind ik overigens helemaal niet erg, want ik ben inmiddels zo vergroeid met het 'reguliere' wereldje dat ik me niet anders voel dan wie dan ook... Ik ben één van hen.

Ik weet niet waar je woont?
Anders is dat misschien best eens een optie... Zo leer ik weer eens iemand kennen van het forum... Want de naam Rat zegt me natuurlijk niet zoveel en ik heb geen idee wie er achter het profiel schuilgaat...
Als je wilt, voeg me dan anders maar ff toe op Facebook... Marc Weisbeek, dan moet het goedkomen volgens mij! Dat praat toch een stuk makkelijker/sneller/directer als steeds moeten wachten op elkaars berichtjes... Helemaal omdat ik ook niet altijd even vaak op het forum kijk... Soms ben ik hier zo een week niet te vinden... Of soms nóg langer... En soms kijk ik twee keer per dag... ;)
Aantal 180-ers: 15

2010: 5
2013: 2
2014: 4
2015: 3
2016: 1

Hoogste finish: 158
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door De Beste »

Hij komt uit (de regio) Breda....dat zie je zo aan zijn forumafbeelding.
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door Jacco »

PimHuberts schreefCOLONEerste ronde niet gewonnen. Ik ben op de een of andere manier zenuwachtig bij zulke wedstrijden (ik heb ook nog niet veel ervaring), want deze wedstrijd had ik met mijn normale spel (gem. 50) makkelijk kunnen winnen. Ik merk wel dat ik nadat ik zulke wedstrijden heb gespeeld thuis beter ga darten, dus ik heb er veel aan gehad. De jongen waar ik in de eerste ronde van had moeten winnen, won in de tweede ronde met 3-2, dus dat was wel balen. Nadat ik was verslagen gingen we naar het podiumprogramma kijken en toen zagen we Danny Noppert aan een tafel zitten, nadat er een aantal mensen van die tafel waren vertrokken, gingen wij erbij zitten en hebben dus de Dutch Open samen met de familie van Noppert bekeken! Het is dus alsnog een dag geworden om niet te vergeten.
Jammer dat het mede door spanning niet is geworden wat je ervan had verwacht. Al is het zeer gewoon dat je tijdens wedstrijden minder gooit dan tijdens trainen. Maar van dit soort ervaringen wordt je alleen maar beter!
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wie gaat er naar de Dutch Open 2017

Bericht door De Beste »

Zo, in 2018 zijn we weer van de partij!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Wie gaan er naar de Dutch Open ?

Bericht door Dartmat »

Ik sla een jaartje over met een kleine oo komst in die periode. Jammer want ik ben erg benieuwd naar de verbouwing van de Bonte Wever.
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Wie gaan er naar de Dutch Open ?

Bericht door De Beste »

Ik zal een foto voor je posten.
BUTTON_POST_REPLY