Trainen cq Voorbereiden

Dartpijlen, dartborden, gooitechnieken enz.
BUTTON_POST_REPLY
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Robinjuuh »

Gisteren ook een paar keer bob 27 gedaan (nog nooit gedaan) en ik kom vaak niet verder dan de dubbel 7, enkele keer dubbel 12. Dus op een gegeven moment bedacht dat ik het omdraai en in plaats van met dubbel 1 beginnen begin ik dan met dubbel 20
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Bart »

Robinjuuh schreefCOLONGisteren ook een paar keer bob 27 gedaan (nog nooit gedaan) en ik kom vaak niet verder dan de dubbel 7, enkele keer dubbel 12. Dus op een gegeven moment bedacht dat ik het omdraai en in plaats van met dubbel 1 beginnen begin ik dan met dubbel 20
En hoe bracht je het er toen vanaf? Je dwingt jezelf dan om in het begin te raken. Met een buffer in het begin kan je dan bij de lage dubbels bijna niet meer verliezen. Je mist dan wel het trainingsdoel om een goed lopend spel af te maken.
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Robinjuuh »

Bart schreefCOLON
Robinjuuh schreefCOLONGisteren ook een paar keer bob 27 gedaan (nog nooit gedaan) en ik kom vaak niet verder dan de dubbel 7, enkele keer dubbel 12. Dus op een gegeven moment bedacht dat ik het omdraai en in plaats van met dubbel 1 beginnen begin ik dan met dubbel 20
En hoe bracht je het er toen vanaf? Je dwingt jezelf dan om in het begin te raken. Met een buffer in het begin kan je dan bij de lage dubbels bijna niet meer verliezen. Je mist dan wel het trainingsdoel om een goed lopend spel af te maken.
Ook niet heel erg goed maar dat komt meer omdat ik net begin met serieus te darten. Ik ben nog op zoek naar goede trainingen om beter te worden maar ook om de juiste houding etc. te vinden
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Bart »

Robinjuuh schreefCOLON
Bart schreefCOLON
Robinjuuh schreefCOLONGisteren ook een paar keer bob 27 gedaan (nog nooit gedaan) en ik kom vaak niet verder dan de dubbel 7, enkele keer dubbel 12. Dus op een gegeven moment bedacht dat ik het omdraai en in plaats van met dubbel 1 beginnen begin ik dan met dubbel 20
En hoe bracht je het er toen vanaf? Je dwingt jezelf dan om in het begin te raken. Met een buffer in het begin kan je dan bij de lage dubbels bijna niet meer verliezen. Je mist dan wel het trainingsdoel om een goed lopend spel af te maken.
Ook niet heel erg goed maar dat komt meer omdat ik net begin met serieus te darten. Ik ben nog op zoek naar goede trainingen om beter te worden maar ook om de juiste houding etc. te vinden
Ik snap t, lekker blijven gooien en zorg dat je t leuk blijft vinden! Succes man
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Robinjuuh »

Danku! Gaat goed komen hoop ik haha
TH22
Lid
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 31 Jan 2016, 00:51

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door TH22 »

Nieuw record Bob's 27 8-)

Afbeelding
180's 2017: 225
HF 2017: 164
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Bart »

TH22 schreefCOLONNieuw record Bob's 27 8-)

Netjes! Ik sta nu op 345.
Robinjuuh
Lid
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 29 Dec 2016, 18:35

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Robinjuuh »

Netjes allemaal hoor!
nig4nag
Lid
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:49

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door nig4nag »

Robinjuuh schreefCOLONNetjes allemaal hoor!
ik snap niks van dat spel
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Bart »

nig4nag schreefCOLON
Robinjuuh schreefCOLONNetjes allemaal hoor!
ik snap niks van dat spel
hehehe, ok
Jacco
Lid
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2016, 17:08

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Jacco »

nig4nag schreefCOLON ik snap niks van dat spel
Op zich is het niet zo moeilijk. Je begint op 27 punten. En gooit op iedere dubbel een beurt (dus drie pijlen) per dubbel die je raakt, krijg je de waarde van de dubbel erbij (dus bij dubbel 1 is dit 2 punten, dubbel 2 is dit vier punten enzovoorts). Mocht je een volledige beurt geen dubbel raken dan gaat de waarde van de dubbel er van af.

Een voorbeeld van hoe het zou kunnen lopen: je begint dus op 27 punten, je gooit eenmaal dubbel 1 in je eerste beurt en komt dus op 29 punten, vervolgens mis je driemaal de dubbel 2 en komt op 25 punten (want er gaan 4 punten vanaf), vervolgens raak je tweemaal dubbel 3 en komt op 37 punten (want er komen tweemaal zes punten bij), je mist dubbel 4 en komt dus op 29 punten, vervolgens mis je de dubbel 5 dus komt op 19 punten, je raakt eenmaal dubbel 6 dus komt op 31 punten, je mist dubbel 7 en komt op 17 punten, je mist dubbel 8 en komt op 1 punt, je raakt eenmaal dubbel 9 en komt op 19 punten, je mist driemaal dubbel 10 en komt op -1 dus game over.
Dartfreak(z.nl)
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door PieBus »

Hey,

Gewoon eens om te horen: hoe trainen jullie op groeperen?

1 op 5 worpen kan ik echt gegroepeerd gooien, bij de andere worpen zal er steeds 1 of zelfs 2 pijlen afwijken (de typische 26, 45, 41, ...).
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Bart
Lid
BerichtenCOLON 228
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 14:30

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Bart »

PieBus schreefCOLONHey,

Gewoon eens om te horen: hoe trainen jullie op groeperen?

1 op 5 worpen kan ik echt gegroepeerd gooien, bij de andere worpen zal er steeds 1 of zelfs 2 pijlen afwijken (de typische 26, 45, 41, ...).
Ik train groeperen door drie pijlen op zelfde target te mikken. Vaak T20 of veel gebruikte dubbels. Wat ik dus niet doe is 2de en 3de pijl bij 1ste plaatsen waar hij dan ook komt.

Ik kan nu aardig in een verticale lijn gooien. Nog wat verbeteren in zelfde hoogte. Gooi daardoor vaak 60. Ook dubbels aan zijkant bord liggen me goed.
Gebruikers-avatar
Satyr
Lid
BerichtenCOLON 75
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2015, 13:53

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Satyr »

PieBus schreefCOLONGewoon eens om te horen: hoe trainen jullie op groeperen?
Ik oefen dat met de kinderen erbij. Dan ben ik afgeleid, moet opletten dat ze niet onder het bord langs lopen of dat ze niks slopen. Intussen gooi ik alleen maar op de 20 (of 19, ik noem even wat). Met als gevolg dat ik nu 'blind' 60 gooi. Daar win je de meeste wedstrijden mee als je niet al te hoog gooit.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door PieBus »

Satyr schreefCOLON
PieBus schreefCOLONGewoon eens om te horen: hoe trainen jullie op groeperen?
Ik oefen dat met de kinderen erbij. Dan ben ik afgeleid, moet opletten dat ze niet onder het bord langs lopen of dat ze niks slopen. Intussen gooi ik alleen maar op de 20 (of 19, ik noem even wat). Met als gevolg dat ik nu 'blind' 60 gooi. Daar win je de meeste wedstrijden mee als je niet al te hoog gooit.
LOL... "Kindjes, jullie mogen vandaag 1 uurtje langer opblijven... papa moet trainen!" :lol:
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Dartsmachine »

PieBus schreefCOLONHey,

Gewoon eens om te horen: hoe trainen jullie op groeperen?

1 op 5 worpen kan ik echt gegroepeerd gooien, bij de andere worpen zal er steeds 1 of zelfs 2 pijlen afwijken (de typische 26, 45, 41, ...).

100 bulls
21 pijlen achter elkaar in de 20 zonder te missen anders overnieuw
pak een kladblok papiertje, maak het papierte vast aan het bord, overal je maar wil en zorg dat alle 3 de pijlen op het papiertje komen.maak het papiertje steeds kleiner en kleiner
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door De Beste »

Dartsmachine schreefCOLON
PieBus schreefCOLONHey,

Gewoon eens om te horen: hoe trainen jullie op groeperen?

1 op 5 worpen kan ik echt gegroepeerd gooien, bij de andere worpen zal er steeds 1 of zelfs 2 pijlen afwijken (de typische 26, 45, 41, ...).

100 bulls
21 pijlen achter elkaar in de 20 zonder te missen anders overnieuw
pak een kladblok papiertje, maak het papierte vast aan het bord, overal je maar wil en zorg dat alle 3 de pijlen op het papiertje komen.maak het papiertje steeds kleiner en kleiner
Waarom niet gewoon gebruik maken van de vakjes op het bord? Je kunt net zo goed het vak van pak-hem-beet de 13 pakken en op het moment dat je kleiner wilt naar de T13 gaan. (of welke je ook maar kiest)

Ik heb nooit de meerwaarde begrepen van papiertjes op een bord plakken, ringetjes ophangen, touwtjes spannen.
Dartsmachine
Lid
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2014, 17:19

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Dartsmachine »

Als je goed leest zie er 2 spelen tussen staan waarbij je op en target gooit. Met dat papiertje is gewoon voor de variatie
Gebruikers-avatar
De Beste
Lid
BerichtenCOLON 466
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2016, 12:44

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door De Beste »

Dartsmachine schreefCOLONAls je goed leest zie er 2 spelen tussen staan waarbij je op en target gooit. Met dat papiertje is gewoon voor de variatie
Dat las ik......alleen ik begrijp de meerwaarde van papiertjes e.d. niet.......maar dat is dus variatie? Oké, dat kan.
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Training

Bericht door PieBus »

Darten is voor mij de laatste tijd een ramp. Ik maak geen progressie meer, mijn niveau stagneert zelfs niet… het gaat gewoon bergaf.

Misschien een gevolg van doelloos trainen en gewoon wat pijlen naar het bord te gooien. Ook door dezelfde ‘spelletjes’ in gewoonte vervallen misschien.

Ik probeer er opnieuw wat van te maken en zou graag de losse onderdelen van darts wat afzonderlijk gaan trainen.

Losse onderdelen zoals:
• Groeperen
• Dubbels
• Triples
• Specifieke checkouts
• …

Graag had ik van jullie nog onderdelen gehoord en hoe jullie erop trainen. Lijkt me leuk eens iets anders te proberen!
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Training

Bericht door The Runner »

Bob's 27!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Fred Raket »

@piebus,

Ga eens terug naar de basis, concentreer je met wat je doet qua stand, worp en richten. Dan ga je je weer richten op 3 barrels in 1 vak te gooien(grote 20 zeg maar) Trosje gooien waar dan ook en ga dan naar de T20, dan het bekende rondje groten vakken wit, zwart etc etc
Gebruikers-avatar
PieBus
Lid
BerichtenCOLON 180
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2016, 10:53

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door PieBus »

Is momenteel mijn 'groeperen-training'. 3 pijlen in grote vak 1, dan pas 3 pijlen in grote vak 2, ... en eindigen met 3 pijlen in single of double bull.
Soms ongelooflijk hoe lang ik daar mee bezig ben :shock:
En vaak die verdomde 3de pijl die fout gaat...
180's: '15: 1 '16: 27 '17: 23
HF: '16: 170 '17: 130
Best leg: 14
Nightcrawler
Lid
BerichtenCOLON 48
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2014, 18:57

nightcrawler trainings program & experienced level

Bericht door Nightcrawler »

hoi, ik heb een trainings programma gemaakt , met beginners en gevorderde training !
omdat ik het naar mensen over de hele wereld stuur , is het wel in het engels !!
mocht je interesse hebben voor beginners of gevorderde training of voor beide laat het me weten !?
er zijn geen kosten aan verbonden !!
als je graag training wilt pb even je email adres !!?

groetjes ,nightcrawler.
hoe beter je scoort hoe makkelijker je finished !! ( roland scholten)
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Trainen cq Voorbereiden

Bericht door Fred Raket »

Nightcrawler schreefCOLON 01 Feb 2018, 12:54 hoi, ik heb een trainings programma gemaakt , met beginners en gevorderde training !
omdat ik het naar mensen over de hele wereld stuur , is het wel in het engels !!
mocht je interesse hebben voor beginners of gevorderde training of voor beide laat het me weten !?
er zijn geen kosten aan verbonden !!
als je graag training wilt pb even je email adres !!?

groetjes ,nightcrawler.
Je mag het hier wel posten, dan kan iedere bezoeker het gelijk zien en evt. beoordelen/bespreken
BUTTON_POST_REPLY