Q-School 2018

Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

De inschrijvingen voor de Q-School zijn weer geopend en dus gaat de geruchtenmolen ook gelijk weer draaien. Dit jaar schijnen er echt veel over te stappen. Tony O'Shea wordt al genoemd als een zekerheid, waardoor je waarschijnlijk Fitton en Robson er ook gelijk bij kan zetten. Noppert heeft al gezegd over te stappen, net zoals Durrant al heeft losgelaten te gaan als hij de Lakeside titel niet wint.

Voordat er gelijk wordt gezegd, O'Shea, Fitton enz. zijn niet goed genoeg. Als je met niet goed genoeg de top-32 bedoelt, dan geef ik je gelijk. Maar een Tour Card kunnen ze makkelijk halen, want aan 85 gemiddeld heb je zat tijdens de Q-School.

Deelnemers op UK Q-School tot nu toe:
Amit Gilitwala
Richie Corner
Colin Lloyd
Jason Delahunty
Steven Kirkby
Ian Hurley
Jay Murphy
Stuart Comerford
Lee Budgen
George Gardner
David Wilson
Andy Cornwall
Morgan Smith
Leon Bailey
Peter Burgoyne
Michael Beard
Keith william Slocombe
Simon Preston
Craig Quinn
Paul Holloway
Jack Main
Neil Pullen
Martin Atkins
Dave Ladley
Ronnie Roberts
Michael Barnard
Alan Tabern Jnr
Harry Ward
Stuart Kellett
Nathan Rafferty
Ricky Sudale
Ross Smith
Mark Graham
Michael Power
Dave Richardson
Jack Todd
Jonathan Wynn
Andy Boulton
Kris McCall
Thomas Lovely

Deelnemers op Europese Q-School tot nu toe:
Rene Eidams
Nico Blum
Jerry Hendriks
Heikki Hyvonen
Michael Van Dijk
Thomas Junghans
Dirk van Duijvenbode
Jeffrey de Zwaan
Fabian Herz
Stefan Taferner

Co Stompe gaat het ook weer proberen, al doet hij het vooral voor de Challenge Tour. Colin Lloyd maakt ook zijn comeback, benieuwd of hij het nog kan. De eerste bekende overstapper die ook op de lijst staat is er al, namelijk Martin Atkins (Die met de hanenkam)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Waar heb je dat gelezen van O'Shea? Zou wel vet zijn. Wie weet geeft een nieuwe uitdaging hem nieuwe energie.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

ratm schreefCOLON 12 Dec 2017, 18:38 Waar heb je dat gelezen van O'Shea? Zou wel vet zijn. Wie weet geeft een nieuwe uitdaging hem nieuwe energie.
TSOD, als goed is gemeld door Tony Martin.

Op dit moment lijkt hij wel in vorm te zijn, want hij staat bovenaan de seizoensranking van de BDO (vanaf ongeveer september t/m nu). Een Tour Card moet dan ook wel lukken met deze vorm
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartmat »

Heel benieuwd naar O'Shea. De meest vriendelijke man ter wereld in het kille pdc circuit. Een paar mooie avonden gehad met Tony bij de Dutch opens. Ik gun hem die tourkaart en hopelijk deelname aan het wk van harte. Net als die gekke Atkins en eigenlijk alle BDO overstappers. Erg nieuwsgierig naar de prestaties van de heren.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-School 2018

Bericht door ybabl »

Jammer dat O'Shea niet vijf, zes jaar eerder de overstap heeft gemaakt. Had ie in de tussentijd nou nog een keer Lakeside (of Winmau desnoods) gewonnen was het nog te billijken geweest, maar nu lijken het een beetje verspilde jaren. En op 56e nog aanhaken bij de top 32 bij de PDC? Ik zie het niet zo snel gebeuren, helaas.

Aan de andere kant, stel dat de "oude mannen" als O'Shea, Fitton en Stompe lekker gaan gooien bij de challenges, gaan we misschien daar ook wat meer van meekrijgen.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Q-School 2018

Bericht door Rat »

Idd Ratm, vind ik ook zonde dat die dan niet eerder is gegaan. Nu al 56.... maar goed, je moet doen waar je zelf zin in hebt. En als die nog een jaar of twee mee kan, why not. Hij zal waarschijnlijk een sponsor hebben of zo, of dat ie anders weer moet gaan werken tot zijn pensioen wat die niet wilt. Geen idee.

Maar hoe meer spelers, hoe beter. En mocht die een tv toernooi halen is dat dolle pret natuurlijk.

OEH! AH!

:lol:
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

Dartfantje schreefCOLON 12 Dec 2017, 14:24 De inschrijvingen voor de Q-School zijn weer geopend en dus gaat de geruchtenmolen ook gelijk weer draaien. Dit jaar schijnen er echt veel over te stappen. Tony O'Shea wordt al genoemd als een zekerheid, waardoor je waarschijnlijk Fitton en Robson er ook gelijk bij kan zetten. Noppert heeft al gezegd over te stappen, net zoals Durrant al heeft losgelaten te gaan als hij de Lakeside titel niet wint.

Voordat er gelijk wordt gezegd, O'Shea, Fitton enz. zijn niet goed genoeg. Als je met niet goed genoeg de top-32 bedoelt, dan geef ik je gelijk. Maar een Tour Card kunnen ze makkelijk halen, want aan 85 gemiddeld heb je zat tijdens de Q-School.

Deelnemers op UK Q-School tot nu toe:
Amit Gilitwala
Richie Corner
Colin Lloyd
Jason Delahunty
Steven Kirkby
Ian Hurley
Jay Murphy
Stuart Comerford
Lee Budgen
George Gardner
David Wilson
Andy Cornwall
Morgan Smith
Leon Bailey
Peter Burgoyne
Michael Beard
Keith william Slocombe
Simon Preston
Craig Quinn
Paul Holloway
Jack Main
Neil Pullen
Martin Atkins
Dave Ladley
Ronnie Roberts
Michael Barnard
Alan Tabern Jnr
Harry Ward
Stuart Kellett
Nathan Rafferty
Ricky Sudale
Ross Smith
Mark Graham
Michael Power
Dave Richardson
Jack Todd
Jonathan Wynn
Andy Boulton
Kris McCall
Thomas Lovely

Deelnemers op Europese Q-School tot nu toe:
Rene Eidams
Nico Blum
Jerry Hendriks
Heikki Hyvonen
Michael Van Dijk
Thomas Junghans
Dirk van Duijvenbode
Jeffrey de Zwaan
Fabian Herz
Stefan Taferner

Co Stompe gaat het ook weer proberen, al doet hij het vooral voor de Challenge Tour. Colin Lloyd maakt ook zijn comeback, benieuwd of hij het nog kan. De eerste bekende overstapper die ook op de lijst staat is er al, namelijk Martin Atkins (Die met de hanenkam)
Haha, wat een nonsens. Buiten dat er dit jaar veel minder plekken zijn dat afgelopen jaren, waardoor het al stukken zwaarder is, onderschat jij het ook nog eens gruwelijk.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

DeDeen schreefCOLON 14 Dec 2017, 15:11
Dartfantje schreefCOLON 12 Dec 2017, 14:24 Voordat er gelijk wordt gezegd, O'Shea, Fitton enz. zijn niet goed genoeg. Als je met niet goed genoeg de top-32 bedoelt, dan geef ik je gelijk. Maar een Tour Card kunnen ze makkelijk halen, want aan 85 gemiddeld heb je zat tijdens de Q-School.
Haha, wat een nonsens. Buiten dat er dit jaar veel minder plekken zijn dat afgelopen jaren, waardoor het al stukken zwaarder is, onderschat jij het ook nog eens gruwelijk.
Er zijn nog steeds 128 Tour kaarten, dus gewoon evenveel plekken als de afgelopen jaren. Wordt alleen verdeeld over 2 toernooien, maar dat betekent ook minder deelnemers per toernooi.
En zo zwaar onderschat ik het niet als je ziet wat er allemaal door komt vanuit Q-School. Dit jaar allemaal namen waar je de rest van het jaar niks boeiend hebt gezien op de Tour. Alleen Richard North had wel eens wat leuke dagen dit jaar, de rest (met een paar uitzonderingen) heeft er gewoon niet veel van gebakken dit jaar en zullen waarschijnlijk allemaal weer hun Tour Card kwijt zijn volgend jaar. En dan zit North meestal rond de 90 gemiddeld te gooien.
85 gemiddeld betekent ook gewoon gemiddeld in 18 darts uit, lijkt me toch niet zo rare gedachte dan...
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

Dartfantje schreefCOLON 14 Dec 2017, 16:35
DeDeen schreefCOLON 14 Dec 2017, 15:11
Dartfantje schreefCOLON 12 Dec 2017, 14:24 Voordat er gelijk wordt gezegd, O'Shea, Fitton enz. zijn niet goed genoeg. Als je met niet goed genoeg de top-32 bedoelt, dan geef ik je gelijk. Maar een Tour Card kunnen ze makkelijk halen, want aan 85 gemiddeld heb je zat tijdens de Q-School.
Haha, wat een nonsens. Buiten dat er dit jaar veel minder plekken zijn dat afgelopen jaren, waardoor het al stukken zwaarder is, onderschat jij het ook nog eens gruwelijk.
Er zijn nog steeds 128 Tour kaarten, dus gewoon evenveel plekken als de afgelopen jaren. Wordt alleen verdeeld over 2 toernooien, maar dat betekent ook minder deelnemers per toernooi.
En zo zwaar onderschat ik het niet als je ziet wat er allemaal door komt vanuit Q-School. Dit jaar allemaal namen waar je de rest van het jaar niks boeiend hebt gezien op de Tour. Alleen Richard North had wel eens wat leuke dagen dit jaar, de rest (met een paar uitzonderingen) heeft er gewoon niet veel van gebakken dit jaar en zullen waarschijnlijk allemaal weer hun Tour Card kwijt zijn volgend jaar. En dan zit North meestal rond de 90 gemiddeld te gooien.
85 gemiddeld betekent ook gewoon gemiddeld in 18 darts uit, lijkt me toch niet zo rare gedachte dan...
Dus omdat ze er op de Pro Tour niet veel van bakken, betekent dus dat je aan 85 gemiddeld genoeg hebt op de Q-School?
Je hebt echt geen idee...
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

DeDeen schreefCOLON 15 Dec 2017, 09:10
Dartfantje schreefCOLON 14 Dec 2017, 16:35
DeDeen schreefCOLON 14 Dec 2017, 15:11
Dartfantje schreefCOLON 12 Dec 2017, 14:24 Voordat er gelijk wordt gezegd, O'Shea, Fitton enz. zijn niet goed genoeg. Als je met niet goed genoeg de top-32 bedoelt, dan geef ik je gelijk. Maar een Tour Card kunnen ze makkelijk halen, want aan 85 gemiddeld heb je zat tijdens de Q-School.
Haha, wat een nonsens. Buiten dat er dit jaar veel minder plekken zijn dat afgelopen jaren, waardoor het al stukken zwaarder is, onderschat jij het ook nog eens gruwelijk.
Er zijn nog steeds 128 Tour kaarten, dus gewoon evenveel plekken als de afgelopen jaren. Wordt alleen verdeeld over 2 toernooien, maar dat betekent ook minder deelnemers per toernooi.
En zo zwaar onderschat ik het niet als je ziet wat er allemaal door komt vanuit Q-School. Dit jaar allemaal namen waar je de rest van het jaar niks boeiend hebt gezien op de Tour. Alleen Richard North had wel eens wat leuke dagen dit jaar, de rest (met een paar uitzonderingen) heeft er gewoon niet veel van gebakken dit jaar en zullen waarschijnlijk allemaal weer hun Tour Card kwijt zijn volgend jaar. En dan zit North meestal rond de 90 gemiddeld te gooien.
85 gemiddeld betekent ook gewoon gemiddeld in 18 darts uit, lijkt me toch niet zo rare gedachte dan...
Dus omdat ze er op de Pro Tour niet veel van bakken, betekent dus dat je aan 85 gemiddeld genoeg hebt op de Q-School?
Je hebt echt geen idee...
Ik bedoel er gewoon mee te zeggen dat het niveau op de PDC juist zwaar wordt overschat. Inderdaad, de top 32 is heel goed, maar voor de rest valt het allemaal echt mee. En als er op de Pro Tour door deze spelers niet meer dan 90 gemiddeld wordt gegooid, waarom zouden ze dat dan wel op Q-School doen...
Zullen altijd wel wat gasten tussen zitten die een paar goede partijen kunnen gooien op een dag, maar met bijvoorbeeld een aantal kwartfinales sta je er ook al goed voor om een Tour Card te halen

Misschien was 85 gemiddeld zat ook een beetje overdreven, maar dat gaat je op Q-School echt wel ver brengen
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Q-School 2018

Bericht door Fred Raket »

@ Dartfantje

Met 85avg moet je wel 55-60% op je dubbels gooien [emoji6]
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

Van de week was er een update van de Q-school lijst.

Toevoegingen bij UK:
Tommy Lishman
Mark Wilson
Edward Lovely
Emyr Jones
Gary Blackwood
Chris White
James Welding
Steve Perren
Callum Matthews
Jonathan Worsley
Barrie Bates
John Goldie
Peter Mitchell
Terry Temple
Anthony Warne
Peter Bramley
Kevin Stanley
Craig Ingram
Jack Fuller
Nicholas Bell
Jamie Kelling
Greg Beard
Darren Layden
Totaal staat hier nu op 63

Toevoegingen bij Europa:
Ulf Ceder
Michael Rasztovits
Tom Heldt
Milan Pongracz
Karel Sedlacek
Frantisek Humpula
Teuvo Haverinen
Totaal staat hier nu op 17


Weinig boeiends, al kan die Sedlacek als een overstapper genoemd worden. Deed een paar jaar geleden nog mee aan Lakeside en deed het toen niet onaardig.
Gebruikers-avatar
Hunneman180
Lid
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2015, 20:16

Re: Q-School 2018

Bericht door Hunneman180 »

Interessante discussie die hier gaande is.

Ik vind het lastig te zeggen welk niveau er op de Q-School gegooid wordt. Er wordt altijd gezegd dat het niveau ontzettend hoog is, maar dat betwijfel ik. Dit jaar heb ik genoeg Players Championship wedstrijden op de stream gekeken en daar valt het niveau van de spelers aan de onderkant behoorlijk tegen. Ze zullen allemaal hun goede wedstrijden met 100 gemiddeld wel hebben, maar de meeste onderschatten zichzelf behoorlijk volgens mij. Met legs uitgooien in 6 beurten kom je een heel eind volgens mij. Al hoor ik Stompé in de studio van RTL dat op Euro Tour qualifiers de 100-plus gemiddeldes je om de oren vliegen. Wat is daarvan waar?
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-School 2018

Bericht door ybabl »

Hoe zit het met Cadby eigenlijk? Heb ik iets gemist?
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

ybabl schreefCOLON 30 Dec 2017, 22:49 Hoe zit het met Cadby eigenlijk? Heb ik iets gemist?
Staat op de lijst: https://www.pdpa.co.uk/entries-uk-qs/
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Q-School 2018

Bericht door ybabl »

DeDeen schreefCOLON 09 Jan 2018, 09:49
ybabl schreefCOLON 30 Dec 2017, 22:49 Hoe zit het met Cadby eigenlijk? Heb ik iets gemist?
Staat op de lijst: https://www.pdpa.co.uk/entries-uk-qs/
Dank je. Ben benieuwd hoe snel ie zich kan gaan ontwikkelen. Op welk niveau schatten jullie hem in over een jaar of 3? Kunnen hij, Smith en Gurney (o.a.) de gezichten gaan worden van de nieuwe generatie? Van Gerwen hoort daar natuurlijk ook nog wel een beetje bij, maar dat is een verhaal apart.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

ybabl schreefCOLON 09 Jan 2018, 19:12
DeDeen schreefCOLON 09 Jan 2018, 09:49
ybabl schreefCOLON 30 Dec 2017, 22:49 Hoe zit het met Cadby eigenlijk? Heb ik iets gemist?
Staat op de lijst: https://www.pdpa.co.uk/entries-uk-qs/
Dank je. Ben benieuwd hoe snel ie zich kan gaan ontwikkelen. Op welk niveau schatten jullie hem in over een jaar of 3? Kunnen hij, Smith en Gurney (o.a.) de gezichten gaan worden van de nieuwe generatie? Van Gerwen hoort daar natuurlijk ook nog wel een beetje bij, maar dat is een verhaal apart.
Ik heb grote twijfels bij zijn mentaliteit. Ik denk dat die hem in de weg zit.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Q-School 2018

Bericht door Fred Raket »

Idd, denk ook dat hij mentaal de boel niet op de rit heeft. we zien het wel
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

Menzies gaat Q-School doen, heeft ie gemeld op z'n eigen twitter
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Q-School 2018

Bericht door rproele »

ybabl schreefCOLON 09 Jan 2018, 19:12
DeDeen schreefCOLON 09 Jan 2018, 09:49
ybabl schreefCOLON 30 Dec 2017, 22:49 Hoe zit het met Cadby eigenlijk? Heb ik iets gemist?
Staat op de lijst: https://www.pdpa.co.uk/entries-uk-qs/
Dank je. Ben benieuwd hoe snel ie zich kan gaan ontwikkelen. Op welk niveau schatten jullie hem in over een jaar of 3? Kunnen hij, Smith en Gurney (o.a.) de gezichten gaan worden van de nieuwe generatie? Van Gerwen hoort daar natuurlijk ook nog wel een beetje bij, maar dat is een verhaal apart.
Dan mag je Cross er ook gewoon bijzetten, dat verhaal is nog aparter dan van Gerwen.
Al kun je 17-18jaar bij de opkomst van van Gerwen niet vergelijken met de 27-jarige Cross.
Maar die zal dan ook niet zo een zware dip als van Gerwen krijgen denk ik.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartmat »

rproele schreefCOLON 10 Jan 2018, 14:58
ybabl schreefCOLON 09 Jan 2018, 19:12
DeDeen schreefCOLON 09 Jan 2018, 09:49
ybabl schreefCOLON 30 Dec 2017, 22:49 Hoe zit het met Cadby eigenlijk? Heb ik iets gemist?
Staat op de lijst: https://www.pdpa.co.uk/entries-uk-qs/
Dank je. Ben benieuwd hoe snel ie zich kan gaan ontwikkelen. Op welk niveau schatten jullie hem in over een jaar of 3? Kunnen hij, Smith en Gurney (o.a.) de gezichten gaan worden van de nieuwe generatie? Van Gerwen hoort daar natuurlijk ook nog wel een beetje bij, maar dat is een verhaal apart.
Dan mag je Cross er ook gewoon bijzetten, dat verhaal is nog aparter dan van Gerwen.
Al kun je 17-18jaar bij de opkomst van van Gerwen niet vergelijken met de 27-jarige Cross.
Maar die zal dan ook niet zo een zware dip als van Gerwen krijgen denk ik.
Maar Cross moet ook nog maar eens laten zien dat hij constant kan blijven presteren en geen eenjaarsvlieg is. Aan de top komen is 1 maar er ook blijven is 2. Het is heel goed mogelijk dat Cross dat wel kan, maar hij moet het nog wel laten zien zonder nog de underdog te kunnen spelen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 10 Jan 2018, 13:40 Menzies gaat Q-School doen, heeft ie gemeld op z'n eigen twitter
Lache, al vind ik het wel wat vroeg. Buiten de Grand Slam om heb ik nog weinig bijzonders van hem gezien.
IvanSwarts180
Lid
BerichtenCOLON 21
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2017, 15:22

Re: Q-School 2018

Bericht door IvanSwarts180 »

Noppert ging ook de overstap proberen te maken toch?
180s 2018 x2
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Q-School 2018

Bericht door Ronn »

IvanSwarts180 schreefCOLON 11 Jan 2018, 12:17 Noppert ging ook de overstap proberen te maken toch?
Dat klopt .
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartmat »

ratm schreefCOLON 11 Jan 2018, 11:04
Dartfantje schreefCOLON 10 Jan 2018, 13:40 Menzies gaat Q-School doen, heeft ie gemeld op z'n eigen twitter
Lache, al vind ik het wel wat vroeg. Buiten de Grand Slam om heb ik nog weinig bijzonders van hem gezien.
Ik denk dat te vroeg niet bestaat. Maar mijn mening leer je sneller en meer bij de tegenstand bij de pdc dan bij de bdo. En eerlijk is eerlijk: als je op je 28e niet mee kunt bij de pdc zal er ook niet heel veel groei in zitten.
BUTTON_POST_REPLY