Q-School 2018

ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 11 Jan 2018, 13:41
ratm schreefCOLON 11 Jan 2018, 11:04
Dartfantje schreefCOLON 10 Jan 2018, 13:40 Menzies gaat Q-School doen, heeft ie gemeld op z'n eigen twitter
Lache, al vind ik het wel wat vroeg. Buiten de Grand Slam om heb ik nog weinig bijzonders van hem gezien.
Ik denk dat te vroeg niet bestaat. Maar mijn mening leer je sneller en meer bij de tegenstand bij de pdc dan bij de bdo. En eerlijk is eerlijk: als je op je 28e niet mee kunt bij de pdc zal er ook niet heel veel groei in zitten.
Zeker waar. Al is het voor het vertrouwen soms beter om eerst iets bij de BDO te presteren
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Q-School 2018

Bericht door Fred Raket »

Zal Veenstra samen met Noppert gaan ? [emoji1]
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Q-School 2018

Bericht door Erwin27 »

Ik dacht dat Stompe zich ook wou aanmelden? Of waren dat weer grote woorden om een beetje interessant te doen voor de kijkers?
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

Erwin27 schreefCOLON 14 Jan 2018, 14:35 Ik dacht dat Stompe zich ook wou aanmelden? Of waren dat weer grote woorden om een beetje interessant te doen voor de kijkers?
Heb ergens gehoord dat hij toch van Q-School af ziet vanwege een paar demo's in het weekend van de laatste twee dagen van Q-School. Of dit betekent dat hij helemaal niet meedoet of alleen in het weekend niet is mij onbekend, maar ik 'vrees' het eerste.

Hij was in Texel deze week bij de Texel Darts Trophy, misschien kan iemand die daar is geweest wat opgevangen hebben over Co? Hoop toch wel dat hij meedoet, want wat kan hij nou verliezen. Gratis deelname aan de UK en Euro Tour Qualifiers krijgt hij erbij...
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

Ook Darryl Fitton gaat Q-School gooien.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

DeDeen schreefCOLON 15 Jan 2018, 12:59 Ook Darryl Fitton gaat Q-School gooien.
En Jamie Hughes ook! Benieuwd of Robson ook gaat, want hij, Fitton en O'Shea zijn niet van elkaar te scheiden.

Ook opvallend: Wesley Harms is nog niet ingeschreven voor de Dutch Open...
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 15 Jan 2018, 14:12
DeDeen schreefCOLON 15 Jan 2018, 12:59 Ook Darryl Fitton gaat Q-School gooien.
En Jamie Hughes ook! Benieuwd of Robson ook gaat, want hij, Fitton en O'Shea zijn niet van elkaar te scheiden.

Ook opvallend: Wesley Harms is nog niet ingeschreven voor de Dutch Open...
Op zich mooi nieuws. Hughes vind ik supersaai maar een Fitton in vorm zie ik graag. Mocht Harms ook gaan denk ik dat het wel goed is voor hem, een verandering. Voor het kijken naar de bdo toernooien wel erg jammer.
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: Q-School 2018

Bericht door Erwin27 »

Leuke namen natuurlijk, maar Fitton, Hughes en O'Shea komen toch gewoon niet mee met de top 32 van de OOM?

Kijk naar Norris, Green en Wilson. Dat waren toen de laatste drie toppers die van de BDO naar de PDC gingen. Van die drie presteert eigenlijk alleen Norris goed bij de PDC, maar de andere twee hebben grote moeite om zich te plaatsen voor de TV toernooien. Wilson staat nu net in de top 32, maar heeft daar wel drie jaar over gedaan.

Noppert in goede vorm kan denk ik wel ver komen, maar verder zie ik niet echt grote kanshebbers tussen de huidige BDO namen. Durrant zou een geweldige toevoeging zijn, maar die gaat helaas niet.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

Erwin27 schreefCOLON 15 Jan 2018, 22:52 Leuke namen natuurlijk, maar Fitton, Hughes en O'Shea komen toch gewoon niet mee met de top 32 van de OOM?

Kijk naar Norris, Green en Wilson. Dat waren toen de laatste drie toppers die van de BDO naar de PDC gingen. Van die drie presteert eigenlijk alleen Norris goed bij de PDC, maar de andere twee hebben grote moeite om zich te plaatsen voor de TV toernooien. Wilson staat nu net in de top 32, maar heeft daar wel drie jaar over gedaan.

Noppert in goede vorm kan denk ik wel ver komen, maar verder zie ik niet echt grote kanshebbers tussen de huidige BDO namen. Durrant zou een geweldige toevoeging zijn, maar die gaat helaas niet.
Hughes kan het zeker. De andere 2 zijn iets teveel op leeftijd denk ik.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartmat »

Zou er bij O'Shea en Fitton misschien wat druk van sponsor Target achter kunnen zitten?

Hughes heeft echt wel wat mogelijkheden bij de pdc. Lijkt me wel iemand die dankzij nog meer wedstrijden op niveau door kan groeien.

Fitton en O'Shea zijn te oud maar wel erg geliefde spelers. Dus het zou geweldig zijn om hem volgend jaar op het WK te kunnen zien. Ik ben erg benieuwd naar Q-school. Eens kijken waar de BDO jongens staan.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar of de updates komende week net zo up to date zijn als normaal, nu ze met twee locaties werken.

En is het voor de Nederlanders een voordeel of juist een nadeel dat zij apart gooien van de Britten? Veel zal afhangen van de verdeling van de kaarten natuurlijk.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: Q-School 2018

Bericht door rproele »

Erwin27 schreefCOLON 15 Jan 2018, 22:52 Leuke namen natuurlijk, maar Fitton, Hughes en O'Shea komen toch gewoon niet mee met de top 32 van de OOM?

Kijk naar Norris, Green en Wilson. Dat waren toen de laatste drie toppers die van de BDO naar de PDC gingen. Van die drie presteert eigenlijk alleen Norris goed bij de PDC, maar de andere twee hebben grote moeite om zich te plaatsen voor de TV toernooien. Wilson staat nu net in de top 32, maar heeft daar wel drie jaar over gedaan.

Noppert in goede vorm kan denk ik wel ver komen, maar verder zie ik niet echt grote kanshebbers tussen de huidige BDO namen. Durrant zou een geweldige toevoeging zijn, maar die gaat helaas niet.
Dean Winstanley was destijds ook een gedoodverfd favoriet voor een top-20 en is het helaas ook niet geworden.
In begin soms een kleine uitschieter, 9-darter op het WK, maar vervolgens verlies op van der Voort.

Kist is het voornamelijk ook door lichamelijke klachten natuurlijk ook niet gelukt een constante factor te worden.
En die haalde wel de titel binnen bij het WK van de BDO.

Ook moet je soms kijken hoe je bv een halve finale of finale bij de BDO gehaald hebt.
Een paar gelukjes maar je nog geen topper.
dirk19
Lid
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2015, 18:04

Re: Q-School 2018

Bericht door dirk19 »

Ik verwacht dat op de eerste dag van deze Q school Nathan Aspinall en Corey Cadby een tourkaart pakken bij de UK Q school. Ik verwacht dat Krzysztof Ratajski vandaag een tourkaart pakt bij de European Q school.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartmat »

Ik hoop dat Portela bij de Europese hem pakt en voor de rest alleen maar Nederlanders. :mrgreen:

Nu het opgesplitst is boeit me die andere waar geen Nederlanders aan meedoen een heel stuk minder. Ik hoop op Fitton en O'Shea maar voor de rest zal het me worst wezen.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

Splitsing van Q-School lijkt voordelig te zijn voor de Nederlanders. Jeffrey de Zwaan in de finale tegen Noppert/van Duijvenbode. Die drie kunnen we denk wel alvast opschrijven voor een Tour Card, want die gaan het wel op een andere dag halen of op basis van punten. Ook veel andere Nederlanders die het goed deden vandaag, want het waren vooral de Nederlanders die de landgenoten uitschakelden :D
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

De Zwaan gewonnen. De splitsing lijkt inderdaad in het voordeel van de Nederlanders uit te vallen. Iig zaten Noppert en van Duivenbode er ook dicht bij. Hoeveel mensen krijgen er een kaart op basis van de ranking van de EU en UK Q-school?
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 17:41 De Zwaan gewonnen. De splitsing lijkt inderdaad in het voordeel van de Nederlanders uit te vallen. Iig zaten Noppert en van Duivenbode er ook dicht bij. Hoeveel mensen krijgen er een kaart op basis van de ranking van de EU en UK Q-school?
Ze gooien alle punten bij elkaar en dan de beste 21 van die ranglijst als ik het goed. Voor elke gewonnen wedstrijd (byes tellen dus niet mee) krijg je een punt, dus van de uiteindelijke ranglijst zal 2/3 die via die route een TC pakt afkomstig zijn van de UK Q-School
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:07
ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 17:41 De Zwaan gewonnen. De splitsing lijkt inderdaad in het voordeel van de Nederlanders uit te vallen. Iig zaten Noppert en van Duivenbode er ook dicht bij. Hoeveel mensen krijgen er een kaart op basis van de ranking van de EU en UK Q-school?
Ze gooien alle punten bij elkaar en dan de beste 21 van die ranglijst als ik het goed. Voor elke gewonnen wedstrijd (byes tellen dus niet mee) krijg je een punt, dus van de uiteindelijke ranglijst zal 2/3 die via die route een TC pakt afkomstig zijn van de UK Q-School
Maar hoe worden die 21 plaatsten verdeeld tussen de EU en de UK? Ook komt er straks 1 gezamenlijke ranglijst?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartmat »

In Engeland zitten Cadby, Aspinall en Arron Monk bij de laatste 16. Verder zijn ze nog niet met updates.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartfantje »

ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:30
Dartfantje schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:07
ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 17:41 De Zwaan gewonnen. De splitsing lijkt inderdaad in het voordeel van de Nederlanders uit te vallen. Iig zaten Noppert en van Duivenbode er ook dicht bij. Hoeveel mensen krijgen er een kaart op basis van de ranking van de EU en UK Q-school?
Ze gooien alle punten bij elkaar en dan de beste 21 van die ranglijst als ik het goed. Voor elke gewonnen wedstrijd (byes tellen dus niet mee) krijg je een punt, dus van de uiteindelijke ranglijst zal 2/3 die via die route een TC pakt afkomstig zijn van de UK Q-School
Maar hoe worden die 21 plaatsten verdeeld tussen de EU en de UK? Ook komt er straks 1 gezamenlijke ranglijst?
1 lijst inderdaad ja, en daardoor zal die verdeling ook 2/3 UK worden en de rest naar EU in het puntentotaal na vier dagen. Punt is namelijk dat je bij de UK Q-school 2/3 punten (ligt aan wel of geen bye in eerste ronde) hebt gehaald als je bij de Laatste 64 zit, en bij de EU Q-school moet je voor dit zelfde puntenaantal bij de Laatste 32 zitten. Nu snap je hem wel denk ;)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 18 Jan 2018, 20:19
ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:30
Dartfantje schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:07
ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 17:41 De Zwaan gewonnen. De splitsing lijkt inderdaad in het voordeel van de Nederlanders uit te vallen. Iig zaten Noppert en van Duivenbode er ook dicht bij. Hoeveel mensen krijgen er een kaart op basis van de ranking van de EU en UK Q-school?
Ze gooien alle punten bij elkaar en dan de beste 21 van die ranglijst als ik het goed. Voor elke gewonnen wedstrijd (byes tellen dus niet mee) krijg je een punt, dus van de uiteindelijke ranglijst zal 2/3 die via die route een TC pakt afkomstig zijn van de UK Q-School
Maar hoe worden die 21 plaatsten verdeeld tussen de EU en de UK? Ook komt er straks 1 gezamenlijke ranglijst?
1 lijst inderdaad ja, en daardoor zal die verdeling ook 2/3 UK worden en de rest naar EU in het puntentotaal na vier dagen. Punt is namelijk dat je bij de UK Q-school 2/3 punten (ligt aan wel of geen bye in eerste ronde) hebt gehaald als je bij de Laatste 64 zit, en bij de EU Q-school moet je voor dit zelfde puntenaantal bij de Laatste 32 zitten. Nu snap je hem wel denk ;)
Aha, ja nu is het duidelijk. Thanks!
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Q-School 2018

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 18 Jan 2018, 19:42 In Engeland zitten Cadby, Aspinall en Arron Monk bij de laatste 16. Verder zijn ze nog niet met updates.
Laatste ronde:

Nathan Aspinall v Eddie Dootson
Corey Cadby v Callan Rydz
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Q-School 2018

Bericht door Fred Raket »

Cadby wint met 5-2 en pakt een TC
Dartsjournalist
Lid
BerichtenCOLON 1513
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:03

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartsjournalist »

ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:30
Dartfantje schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:07
ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 17:41 De Zwaan gewonnen. De splitsing lijkt inderdaad in het voordeel van de Nederlanders uit te vallen. Iig zaten Noppert en van Duivenbode er ook dicht bij. Hoeveel mensen krijgen er een kaart op basis van de ranking van de EU en UK Q-school?
Ze gooien alle punten bij elkaar en dan de beste 21 van die ranglijst als ik het goed. Voor elke gewonnen wedstrijd (byes tellen dus niet mee) krijg je een punt, dus van de uiteindelijke ranglijst zal 2/3 die via die route een TC pakt afkomstig zijn van de UK Q-School
Maar hoe worden die 21 plaatsten verdeeld tussen de EU en de UK? Ook komt er straks 1 gezamenlijke ranglijst?
Wellicht Top-6 Europese Q-School Order of Merit & Top-15 UK Q-School Order of Merit.
Twitter: @PVDarts180
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Q-School 2018

Bericht door Dartmat »

Jammer van Dootson. Wel mooi dat Cadby meteen klaar is.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Q-School 2018

Bericht door DeDeen »

Dartfantje schreefCOLON 18 Jan 2018, 20:19
ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:30
Dartfantje schreefCOLON 18 Jan 2018, 18:07
ratm schreefCOLON 18 Jan 2018, 17:41 De Zwaan gewonnen. De splitsing lijkt inderdaad in het voordeel van de Nederlanders uit te vallen. Iig zaten Noppert en van Duivenbode er ook dicht bij. Hoeveel mensen krijgen er een kaart op basis van de ranking van de EU en UK Q-school?
Ze gooien alle punten bij elkaar en dan de beste 21 van die ranglijst als ik het goed. Voor elke gewonnen wedstrijd (byes tellen dus niet mee) krijg je een punt, dus van de uiteindelijke ranglijst zal 2/3 die via die route een TC pakt afkomstig zijn van de UK Q-School
Maar hoe worden die 21 plaatsten verdeeld tussen de EU en de UK? Ook komt er straks 1 gezamenlijke ranglijst?
1 lijst inderdaad ja, en daardoor zal die verdeling ook 2/3 UK worden en de rest naar EU in het puntentotaal na vier dagen. Punt is namelijk dat je bij de UK Q-school 2/3 punten (ligt aan wel of geen bye in eerste ronde) hebt gehaald als je bij de Laatste 64 zit, en bij de EU Q-school moet je voor dit zelfde puntenaantal bij de Laatste 32 zitten. Nu snap je hem wel denk ;)
1 lijst lijkt me onzin, dat zou enorm oneerlijk zijn.
BUTTON_POST_REPLY