PDC World Championship 2020

BUTTON_POST_REPLY
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

PDC World Championship 2020

Bericht door Jowinho »

Benito Van De Pas zich zonet geplaatst voor het WK via de qualifier. Kan zo maar eens zijn tourkaart gered hebben met de kwalificatie voor het WK.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door ratm »

Ook ongelooflijk hoe ver die is teruggezakt he. Maar ja, eindelijk weer wat positiefs voor hem
Erwin27
Lid
BerichtenCOLON 842
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2014, 19:54

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Erwin27 »

Jowinho schreefCOLON 25 Nov 2019, 16:07 Benito Van De Pas zich zonet geplaatst voor het WK via de qualifier. Kan zo maar eens zijn tourkaart gered hebben met de kwalificatie voor het WK.
Die was sowieso wel veilig, maar fijn dat hij zich geplaatst heeft!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Dartmat »

Bah, een vervelende loting voor de Nederlanders.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door K1990 »

Leuke loting voor durrant :? Zijn eerste rond tegen ofwel een winnaar van een player championship of tegen een winnaar van een world series tornooi als ik mij niet vergis. En dan zal hij respectievelijk voorbij gurney, suljovic, price, cross en van Gerwen moeten :o
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door The Runner »

Morgen gaan we eindelijk los! Ben erg benieuwd of er nog verrassende uitslagen in de eerste of tweede ronde komen!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Choco115 »

Ik heb er weer onwijs veel zin in!
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door thedartist »

Vorig jaar was het een WK van de verrassingen.
Wright er vroeg uit , de opkomst van Aspinall en Humphries en ga zo maar door.
Het zal dit jaar vast minder spectaculair zijn qua nieuwe gezichten maar het blijft het WK en dat blijft speciaal .
Denk dat Clemens en Justitia als ze hun zenuwen de baas zijn dit jaar de dark horses kunnen worden.

Bijna iedereen denkt dat MVG de winnaar wordt . Ik hoop dat ook maar denk dat er heel wat kapers ( Anderson, Cross , Smith en Price ) aan zijn hegemonie willen toornen.
Laat maar komen , tijd voor darts!!!
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door ratm »

Ik denk dat MvG vrij eenvoudig wint, vooral omdat er een gebrek aan concurrentie is.
Anderson (en Lewis) heeft zijn oude niveau dit jaar nog niet gehaald, Wright, Smith en Chisnall winnen nooit van MvG. Cross sinds het WK 2018 ook niet meer en begon dit jaar weliswaar erg sterk maar is de laatste paar maanden (net zoals Gurney en Aspinall) toch wat minder. Durrant haalt op de GSOD dan wel de halve finale maar zijn spel was ook niet top. Het lijkt bij hem de laatste paar maanden ook net iets minder. Misschien duurt het jaar iets te lang voor hem. Suljovis en vooral Whitlock en Barney hebben een slecht jaar achter de rug. Wade kan van MvG winnen maar in een lange wedstrijd op een WK acht ik die kans vrij klein. De enige echt concurrent voor MvG is Price denk ik.

Maar goed, het kan nog steeds een mooi wk worden. Het is natuurlijk leuk om Barney voor het laatst te zien en ik kijk ook uit naar e topspelers en Nederlanders, maar ik ben ook benieuwd naar Keane Barry. Groot talent (17 jaar), won de World Masters bij de jeugd dit jaar. Op de development tour nog niet echt succesvol maar toch interessant om te zien.
De wedstrijd De Sousa - Heta lijkt me ook interessant. Heta won dit jaar toch maar mooi een World series toernooi en De Sousa een Players Championship. Speelde tegen Bunting op de PCF ook erg sterk. Robbie King uit Australië (en Ben Robb uit Nieuw Zeeland) doet het dit jaar op de Australische tour ook erg sterk. Daar is natuurlijk weinig echte concurrentie maar ben toch benieuwd hoe hij speelt. Is ook nog niet zo oud en kan dus nog groeien
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Dartfantje »

thedartist schreefCOLON 12 Dec 2019, 22:46 Vorig jaar was het een WK van de verrassingen.
Wright er vroeg uit , de opkomst van Aspinall en Humphries en ga zo maar door.
Het zal dit jaar vast minder spectaculair zijn qua nieuwe gezichten maar het blijft het WK en dat blijft speciaal .
Denk dat Clemens en Justitia als ze hun zenuwen de baas zijn dit jaar de dark horses kunnen worden.

Bijna iedereen denkt dat MVG de winnaar wordt . Ik hoop dat ook maar denk dat er heel wat kapers ( Anderson, Cross , Smith en Price ) aan zijn hegemonie willen toornen.
Laat maar komen , tijd voor darts!!!
Justitia? Het enige wat hij heeft bereikt de afgelopen 2 jaar is bij de nek gegrepen worden door Adrian Lewis :lol: .

Op dit moment zijn er voor mij maar twee favorieten die de finale halen, niet geheel verrassend zijn dat MVG en Price. Zie ook niet in wie deze twee heren op weg naar de finale gaat stoppen met de huidige vorm van die twee + het niet in vorm zijn van de concurrentie van de eerste rang. Cross, Wright, Anderson, Gurney, Wade, Smith zijn allemaal niet in grootse vorm dit moment, dus wordt de strijd met de gasten daarachter zoals een Aspinall en Durrant denk ik interessant. Van de vier halve finalisten kunnen er dus denk al twee opgeschreven worden, alleen de andere twee kunnen twee namen worden die op voorhand niet echt verwacht waren.

Ik hoop ook dat de Aziaten wat goeds laten zien. Vorig jaar was een goede opzet met Ilagan, Asada en Malicdem die echt goed gooiden, dus hopelijk trekken zij dat dit jaar door. Nee, van Lim verwacht ik zelf niet zo veel. Kan leuk gooien, maar niet minimaal drie sets lang. Met weer goede resultaten zie ik het wel gebeuren dat de Aziaten voortaan één plek gaan krijgen op de grote tv-toernooien naast het WK om daardoor nog meer interesse te wekken bij de Aziatische markt.
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door rproele »

Eindelijk weer eens benieuwd wat een WK gaat brengen.
Velen roepen op voorhand logischerwijs meteen van Gerwen, maar is dit jaar toch echt niet altijd magistraal geweest.
Laatste toernooien wel weer redelijk in vorm, maar ook dan niet onverslaanbaar is gebleken.
Afhankelijk van hoe de vorm van de dag is zal de wedstrijd vs Barney of de Zwaan zo maar eens al lastig worden.
2 heren die hem toch geregeld in de problemen kunnen brengen, vooral in vroeg stadia van dit soort toernooien.
En vorm is zo veranderlijk als het weer, zeker met Anderson of Smith.
Als de kop er goed op zit en ze gooien op het talent weet je het maar nooit.
Cross heeft de harde lessen van het, uit het niets, het WK winnen ondervonden en nog niet te boven gekomen.
Price heeft een extra boost gekregen denk ik na eindelijk zijn overwinning op van Gerwen.
Op voorhand dan logischerwijs de grootste uitdager.
Wright is afhankelijk of hij voor prestatie of merchandise gaat, dus welk setje gaat mee het podium op en hoeveel rondes.

Gurney hoop ik echt 1e partij exit, ik kan niet meer naar die gozer kijken zonder me aan het minste of geringste te irriteren.
Suljovich heb ik het meer vanwege zijn stijl waardoor ik het onaantrekkelijk vind, niet op de man af.

Als de vorm er is kan Chizzy voor elke topspeler lastig zijn vooral in de eerdere rondes.
Als zijn tripples lopen en dubbels vallen zonder te denken.
Lewis en Wade, als hun dag en zin er is, blijven beide dodelijk.
Durrant verwacht ik niet veel van zodra de toppers komen even als zijn voorganger Bunting.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Choco115 »

Dartfantje schreefCOLON 13 Dec 2019, 11:56
Justitia? Het enige wat hij heeft bereikt de afgelopen 2 jaar is bij de nek gegrepen worden door Adrian Lewis :lol: .
:lol: En bij Lewis is het ook niet echt een prestatie om hem boos te maken
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door no score »

Ik zit er klaar voor.
Gelukkig zijn we goed begonnen met Koert ;)
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door no score »

Nentjes maakt het wel spannend.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door The Runner »

Nentjes maakt de meeste kans denk ik. Zou toch een kleine verrassing zijn
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door The Runner »

The Runner schreefCOLONNentjes maakt de meeste kans denk ik. Zou toch een kleine verrassing zijn
En dan wint toch Kim [emoji23]
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Fred Raket »

Jammer voor Nentjes, had hem deze baggerpot wel gegund. Van Huybrechts mag je wel meer verwachten.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door ratm »

Verrassende start, MvG nog niet echt warm. Goed van Klaassen dat hij de set toch pakt. Begon ook steeds beter te spelen. Hopelijk trekt hij dat door
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door ratm »

Toch gewoon MvG. Maar het spel van Jelle moet hem wel wat vertrouwen geven
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Choco115 »

Klaasen kan in elk geval met een goed gevoel 2020 in. Morgenmiddag heb ik vooral zin in Paul Lim.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door no score »

Merk dat ik wel een beetje MvG moe begin te worden,jammer voor vooral mezelf want het is wel één van de betere spelers, zo niet de beste.
Dus dit gaat een zwaar WK worden met Gurney en Price er ook nog in :?

Overigens ben ik dat ding wat MvG met Klaasen heeft ook wel een beetje zat, geef die jongen gewoon een hand je bent toch prof of niet ?
Dit blijft gewoon een ding omdat MvG het een ding wil laten zijn. Wees gewoon een vent.
Hij is wel stoer genoeg om in het interview na afloop trots te vertellen hoe zeer hij wel geen hekel aan Klaasen heeft, maar met Klaasen in gesprek durft hij niet.
Ik snap waar het vandaan komt maar aan Klaasen heeft het daarna niet meer gelegen. Kinderachtig gedoe wat maakt dat ik me ongemakkelijk voel voor de tv, lijkt me niet de bedoeling ;)
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Dartmat »

no score schreefCOLON 14 Dec 2019, 07:30 Merk dat ik wel een beetje MvG moe begin te worden,jammer voor vooral mezelf want het is wel één van de betere spelers, zo niet de beste.
Dus dit gaat een zwaar WK worden met Gurney en Price er ook nog in :?

Overigens ben ik dat ding wat MvG met Klaasen heeft ook wel een beetje zat, geef die jongen gewoon een hand je bent toch prof of niet ?
Dit blijft gewoon een ding omdat MvG het een ding wil laten zijn. Wees gewoon een vent.
Hij is wel stoer genoeg om in het interview na afloop trots te vertellen hoe zeer hij wel geen hekel aan Klaasen heeft, maar met Klaasen in gesprek durft hij niet.
Ik snap waar het vandaan komt maar aan Klaasen heeft het daarna niet meer gelegen. Kinderachtig gedoe wat maakt dat ik me ongemakkelijk voel voor de tv, lijkt me niet de bedoeling ;)
Als je weet wat Klaasen gedaan heeft dan is het meer dan logisch dat dat niet meer goed komt en dat ze geen handen schudden. Ik las dat van Gerwen nu ook op de Engelse tv uitleg heeft gegeven wat er is gebeurd omdat men commentaar had dat hij geen hand gaf. Prima, dat creëert wat meer begrip. Ook al is het inmiddels even geleden, ik snap wel dat de haat blijft.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door no score »

Dartmat schreefCOLON 14 Dec 2019, 08:23
Als je weet wat Klaasen gedaan heeft dan is het meer dan logisch dat dat niet meer goed komt en dat ze geen handen schudden. Ik las dat van Gerwen nu ook op de Engelse tv uitleg heeft gegeven wat er is gebeurd omdat men commentaar had dat hij geen hand gaf. Prima, dat creëert wat meer begrip. Ook al is het inmiddels even geleden, ik snap wel dat de haat blijft.
Nee. Als je zo'n hekel aan iemand hebt speel je er niet tegen. Als je dan toch "prof"genoeg bent om dat wel te doen dan geef je iemand ook een hand zodat ik als kijker niet in die flauwekul word meegezogen.
Daarnaast vind ik het ook niet fair tegenover Klaasen, die wil het ook wel een keer achter zich laten ook al is het fout wat hij heeft gedaan maar dat weet hij zelf ook wel. Het is niet aan van Gerwen om het steeds op te rakelen en dat is wat er nu wel steeds gebeurt.

Prima verder allemaal maar de volgende ontmoeting MvG Klaasen sla ik over.

Maar laten we nog even van het WK genieten, we zijn net begonnen ;)
Laatst gewijzigd door 1 op no score, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door Fred Raket »

Choco115 schreefCOLONKlaasen kan in elk geval met een goed gevoel 2020 in. Morgenmiddag heb ik vooral zin in Paul Lim.
Ik ook, dacht 15:30u schema
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2020

Bericht door ratm »

no score schreefCOLON 14 Dec 2019, 08:47
Dartmat schreefCOLON 14 Dec 2019, 08:23
Als je weet wat Klaasen gedaan heeft dan is het meer dan logisch dat dat niet meer goed komt en dat ze geen handen schudden. Ik las dat van Gerwen nu ook op de Engelse tv uitleg heeft gegeven wat er is gebeurd omdat men commentaar had dat hij geen hand gaf. Prima, dat creëert wat meer begrip. Ook al is het inmiddels even geleden, ik snap wel dat de haat blijft.
Nee. Als je zo'n hekel aan iemand hebt speel je er niet tegen. Als je dan toch "prof"genoeg bent om dat wel te doen dan geef je iemand ook een hand zodat ik als kijker niet in die flauwekul word meegezogen.
Daarnaast vind ik het ook niet fair tegenover Klaasen, die wil het ook wel een keer achter zich laten ook al is het fout wat hij heeft gedaan maar dat weet hij zelf ook wel. Het is niet aan van Gerwen om het steeds op te rakelen en dat is wat er nu wel steeds gebeurt.

Prima verder allemaal maar de volgende ontmoeting MvG Klaasen sla ik over.

Maar laten we nog even van het WK genieten, we zijn net begonnen ;)
Eens met noscore. Iedereen weet ook wat er is gebeurd dus er is geen enkele reden om dat weer voor de camera's op te rakelen.
Dat MvG een hekel heeft aan Jelle en hem niet vergeeft is prima. Kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Maar een volwassen man gaat niet 7 jaar na data alles weer naar boven halen, zeker niet omdat iedereen weet wat er speelt. En als een journalist (die dus zijn huiswerk niet heeft gedaan) er toch naar vraagt zeg je gewoon dat iets is gebeurd en meer niet. (Zou het leuk zijn voor zijn schoonzusjes dat de hele wereld nu hieraan herinnerd wordt?)

Het is ook allemaal niet zo moeilijk hoor, gewoon een handje geven.
BUTTON_POST_REPLY