Lakeside 2022

Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Lakeside 2022

Bericht door Ronn »

Baetens eruit. Jammer maar wat een vechtertje die Tricole. Mooie wedstrijd met wisselende kansen. Baetens mist een matchdart en Tricole pakte de kansen die hij kreeg.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 08 Apr 2022, 18:57 Die Tricole bevalt mij wel. Lekker tempo en prima niveau. Komt in interviews ook niet als een Fransman over, en dat zie ik als iets positiefs ;)
Oei anti Frans?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Jammer :| ik denk dat dit het jaar van Veenstra wordt. Paar mm van de 9 darter verwijderd.

Beetje jammer dat de loting tegen zat dit jaar. De meeste kwaliteit zat in de bovenste helft en schakelt dus elkaar uit. Menzies tegen Hurell verwacht ik niet veel van.

Het tornooi zit erop voor de belgen. Gisteren nog dromen van een Belgische finale en nu afgelopen. Ik denk dat we nu de beste matchen gehad hebben op het tornooi. Jammer dat het niet Littler of Raman is die het wint want beiden zullen een grote carrière maken.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 08 Apr 2022, 20:28
ratm schreefCOLON 08 Apr 2022, 18:57 Die Tricole bevalt mij wel. Lekker tempo en prima niveau. Komt in interviews ook niet als een Fransman over, en dat zie ik als iets positiefs ;)
Oei anti Frans?
Ik hou niet zo van dat chauvinisme. Ik vind het bijvoorbeeld leuk dat Veenstra door is maar had het Raman ook gewoon gegund.
En dat Franstalige altijd denken dat de hele wereld Frans voor ze gaat spreken vind ik ook vrij arrogant. In Wallonië irriteer ik me daar ook aan. Ze spreken zogenaamd geen woord Nederlands, tot je besluit naar een andere winkel te gaan. Dan spreken ze het ineens vloeiend :D
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 08 Apr 2022, 22:29 Jammer :| ik denk dat dit het jaar van Veenstra wordt. Paar mm van de 9 darter verwijderd.

Beetje jammer dat de loting tegen zat dit jaar. De meeste kwaliteit zat in de bovenste helft en schakelt dus elkaar uit. Menzies tegen Hurell verwacht ik niet veel van.

Het tornooi zit erop voor de belgen. Gisteren nog dromen van een Belgische finale en nu afgelopen. Ik denk dat we nu de beste matchen gehad hebben op het tornooi. Jammer dat het niet Littler of Raman is die het wint want beiden zullen een grote carrière maken.
Als Raman zijn dubbels aan het begin beter had geraakt had hij gewonnen denk ik. Die 9-darter was echt heel jammer. Was natuurlijk een mooi einde geweest. Maar stel dat hij hem gooide, dan had hij het hoogste gemiddelde ooit, de tweede 9-darter ooit en misschien ook nog de titel kunnen pakken. Wat een wk zou dat geweest zijn voor hem dan!
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 09 Apr 2022, 14:48
K1990 schreefCOLON 08 Apr 2022, 20:28
ratm schreefCOLON 08 Apr 2022, 18:57 Die Tricole bevalt mij wel. Lekker tempo en prima niveau. Komt in interviews ook niet als een Fransman over, en dat zie ik als iets positiefs ;)
Oei anti Frans?
Ik hou niet zo van dat chauvinisme. Ik vind het bijvoorbeeld leuk dat Veenstra door is maar had het Raman ook gewoon gegund.
En dat Franstalige altijd denken dat de hele wereld Frans voor ze gaat spreken vind ik ook vrij arrogant. In Wallonië irriteer ik me daar ook aan. Ze spreken zogenaamd geen woord Nederlands, tot je besluit naar een andere winkel te gaan. Dan spreken ze het ineens vloeiend :D
Anderzijds als je naar ons komt in Wallonië moet je jezelf ook wat aanpassen natuurlijk :) maar daarin verschilt een Belg en Nederlander enorm andere cultuur achtergrond.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 09 Apr 2022, 16:33
ratm schreefCOLON 09 Apr 2022, 14:48
K1990 schreefCOLON 08 Apr 2022, 20:28
ratm schreefCOLON 08 Apr 2022, 18:57 Die Tricole bevalt mij wel. Lekker tempo en prima niveau. Komt in interviews ook niet als een Fransman over, en dat zie ik als iets positiefs ;)
Oei anti Frans?
Ik hou niet zo van dat chauvinisme. Ik vind het bijvoorbeeld leuk dat Veenstra door is maar had het Raman ook gewoon gegund.
En dat Franstalige altijd denken dat de hele wereld Frans voor ze gaat spreken vind ik ook vrij arrogant. In Wallonië irriteer ik me daar ook aan. Ze spreken zogenaamd geen woord Nederlands, tot je besluit naar een andere winkel te gaan. Dan spreken ze het ineens vloeiend :D
Anderzijds als je naar ons komt in Wallonië moet je jezelf ook wat aanpassen natuurlijk :) maar daarin verschilt een Belg en Nederlander enorm andere cultuur achtergrond.
Een Wallonier hoort gewoon Nederlands te spreken. Niet voor mij, maar voor zijn landgenoten, de Vlamingen.
Maar ik wil daar best Engels spreken maar dat spreken ze niet terug. Ik kan helemaal geen Frans. Heb ook geen enkele reden om Frans te leren. En om nou iedere taal te leren waar ik op vakantie gaat wordt een beetje lastig :D
Dus het is geen cultuur verschil tussen een Belg en een Nederlander. Het is de eigenwijsheid van de Franssprekende. Ook in mijn woonplaats vragen ze de weg in het Frans, nooit eens in het Engels.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 09 Apr 2022, 20:15
K1990 schreefCOLON 09 Apr 2022, 16:33
ratm schreefCOLON 09 Apr 2022, 14:48
K1990 schreefCOLON 08 Apr 2022, 20:28
ratm schreefCOLON 08 Apr 2022, 18:57 Die Tricole bevalt mij wel. Lekker tempo en prima niveau. Komt in interviews ook niet als een Fransman over, en dat zie ik als iets positiefs ;)
Oei anti Frans?
Ik hou niet zo van dat chauvinisme. Ik vind het bijvoorbeeld leuk dat Veenstra door is maar had het Raman ook gewoon gegund.
En dat Franstalige altijd denken dat de hele wereld Frans voor ze gaat spreken vind ik ook vrij arrogant. In Wallonië irriteer ik me daar ook aan. Ze spreken zogenaamd geen woord Nederlands, tot je besluit naar een andere winkel te gaan. Dan spreken ze het ineens vloeiend :D
Anderzijds als je naar ons komt in Wallonië moet je jezelf ook wat aanpassen natuurlijk :) maar daarin verschilt een Belg en Nederlander enorm andere cultuur achtergrond.
Een Wallonier hoort gewoon Nederlands te spreken. Niet voor mij, maar voor zijn landgenoten, de Vlamingen.
Maar ik wil daar best Engels spreken maar dat spreken ze niet terug. Ik kan helemaal geen Frans. Heb ook geen enkele reden om Frans te leren. En om nou iedere taal te leren waar ik op vakantie gaat wordt een beetje lastig :D
Dus het is geen cultuur verschil tussen een Belg en een Nederlander. Het is de eigenwijsheid van de Franssprekende. Ook in mijn woonplaats vragen ze de weg in het Frans, nooit eens in het Engels.
Dat probleem stelt zich minder omdat wij over het algemeen vrij goed Frans spreken vandaar.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Onze Fransman haalt wel de finale, wat een spannende pot. Beiden spelers scoorde goed om dan de trillende arm te krijgen bij de dubbels.

Beetje een onverwachte finale en ik heb niet het gevoel dat de 2 sterkste in de finale staan. Ergens wel goed dat we nu met zekerheid volgend jaar een titelverdediger zullen hebben.

Dat is dan toch ook weer iets vreemd, er doen heel wat spelers mee met een tourkaart die toch al heel wat competitie gespeeld hebben dit terwijl er nauwelijks WDF competitie was en dan speelt er geen enkele de finale en maar eentje de halve.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 10 Apr 2022, 01:08 Onze Fransman haalt wel de finale, wat een spannende pot. Beiden spelers scoorde goed om dan de trillende arm te krijgen bij de dubbels.

Beetje een onverwachte finale en ik heb niet het gevoel dat de 2 sterkste in de finale staan. Ergens wel goed dat we nu met zekerheid volgend jaar een titelverdediger zullen hebben.

Dat is dan toch ook weer iets vreemd, er doen heel wat spelers mee met een tourkaart die toch al heel wat competitie gespeeld hebben dit terwijl er nauwelijks WDF competitie was en dan speelt er geen enkele de finale en maar eentje de halve.
Het is natuurlijk niet zo dat je na een paar toernooien ineens een stuk beter bent geworden. Zoiets moet ook gewoon groeien.Plus, tv ervaring zijn ze niet rijker geworden.

Veenstra viel erg tegen in de halve finale. Die andere halve finale was precies wat WDF darts zo mooi kan maken. 2 spelers die bij vlagen een heel hoog niveau halen maar ook soms enorm kunnen knoeien op de dubbels. Zo onvoorspelbaar als maar kan. Menzies vind ik een mooie kerel met al die oprechte emoties. Denk wel dat hij die meer onder controle moet krijgen om echt door te groeien.

Als ik de WDF was zou ik de finale gratis aanbieden aan de Franse tv. Stel je voor dat Frankrijk darts omarmt, dan heb je als WDF toch ineens een hele grote markt erbij. Kan extra geld binnen brengen waardoor je een beter alternatief voor de PDC wordt. Eigenlijk zoals Barney voor veel extra geld zorgde toen Nederland het omarmde.

Ik hoop dat Tricole vanavond wint. Dit is het eerste toernooi dat ik hem gezien heb en hij bevalt mij wel. Lekker tempo, prima interviews en een vechter.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 10 Apr 2022, 13:50
K1990 schreefCOLON 10 Apr 2022, 01:08 Onze Fransman haalt wel de finale, wat een spannende pot. Beiden spelers scoorde goed om dan de trillende arm te krijgen bij de dubbels.

Beetje een onverwachte finale en ik heb niet het gevoel dat de 2 sterkste in de finale staan. Ergens wel goed dat we nu met zekerheid volgend jaar een titelverdediger zullen hebben.

Dat is dan toch ook weer iets vreemd, er doen heel wat spelers mee met een tourkaart die toch al heel wat competitie gespeeld hebben dit terwijl er nauwelijks WDF competitie was en dan speelt er geen enkele de finale en maar eentje de halve.
Het is natuurlijk niet zo dat je na een paar toernooien ineens een stuk beter bent geworden. Zoiets moet ook gewoon groeien.Plus, tv ervaring zijn ze niet rijker geworden.

Veenstra viel erg tegen in de halve finale. Die andere halve finale was precies wat WDF darts zo mooi kan maken. 2 spelers die bij vlagen een heel hoog niveau halen maar ook soms enorm kunnen knoeien op de dubbels. Zo onvoorspelbaar als maar kan. Menzies vind ik een mooie kerel met al die oprechte emoties. Denk wel dat hij die meer onder controle moet krijgen om echt door te groeien.

Als ik de WDF was zou ik de finale gratis aanbieden aan de Franse tv. Stel je voor dat Frankrijk darts omarmt, dan heb je als WDF toch ineens een hele grote markt erbij. Kan extra geld binnen brengen waardoor je een beter alternatief voor de PDC wordt. Eigenlijk zoals Barney voor veel extra geld zorgde toen Nederland het omarmde.

Ik hoop dat Tricole vanavond wint. Dit is het eerste toernooi dat ik hem gezien heb en hij bevalt mij wel. Lekker tempo, prima interviews en een vechter.
Het komt op tv in Frankrijk, de Franse tak van Eurosport zend het uit. Ik hoop ook op Tricole, een stukje geschiedenis met een Franse winnaar. Ik denk ook dat Duff aan zijn max zit en er nog heel veel groeimarge is bij Tricole.

Trouwens die Scholte is een gekke commentator 😋 de quotes zoals zondermeer waar, kaiken en prikken en zeuven waren eens wat anders. Trouwens van een chauvinisti gesproken die man kan er ook wat van :p was duidelijk dat hij voor Rich was in de match tegen Raman 😝
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Ik vroeg me al af of er in België Belgische commentatoren waren maar niet dus. Tja, dan vind ik dat je in een wedstrijd tussen een Nederlander en een Belg onafhankelijk moet zijn.

Verder vind ik Scholten als commentator eigenlijk wel leuk. Beter ook dan als analist in de studio. Ook in de slechte wedstrijden blijft hij respectvol en positief over de spelers praten. Nadat Steenbergen 16 dubbels in één leg gemist heeft en er eindelijk een raakt heeft hij het niet over "wat slecht" oid maar over dat ze er een goed gevoel aan over moet houden en dat het allemaal best lastig is op het podium.
Niet te serieus, niet te overenthousiast maar wel respectvol.

Ik vind de spotters wel erg slecht tijdens dit toernooi. Zoveel dubbels niet gezien doordat de spotter te laat was. Als Jacques (nu toernooi directeur) als commentator aan het werk is ergert hij zich daar kapot aan. Dus ik zou zeggen, kom Jacques, doe er wat aan!
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2022

Bericht door K1990 »

Spannende finale :lol: wel jammer dat Tricole het zo laat liggen. In het begin gooit Duff helemaal niks en laat hij hem terug in de wedstrijd komen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2022

Bericht door Choco115 »

Neil Duff gewonnen, totaal niet verwacht maar hield zich kalm in de finale, en dat betaalde zich uit.

Overigens vind ik het commentaar van Scholten persoonlijk echt drie keer niks, maar dat terzijde.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2022

Bericht door ratm »

Ik kwam er moeilijk in dit jaar doordat het niveau aan het begin echt te laag lag. Maar de laatste paar dagen waren ouderwets leuk! Zeer spannende finale, jammer dat Tricole in de laatste set niks meer gooide.
BUTTON_POST_REPLY