Grand Slam Of Darts 2021

Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

Vanaf 13 november gaat het weer los

Group A
(1) Gerwyn Price
Krzysztof Ratajski
Martin Schindler
Nathan Rafferty

Group B
(8) Jonny Clayton
Mervyn King
Bradley Brooks
European Development Tour Champion

Group C
(4) James Wade
Rob Cross
Boris Krcmar
Jim Williams

Group D
(5) [s]Dimitri Van den Bergh[/s] Chris Dobey
Stephen Bunting
Ryan Joyce
Rowby-John Rodriguez

Group E
(2) Peter Wright
Gabriel Clemens
Mike De Decker
Fallon Sherrock

Group F
(7) Jose de Sousa
Luke Humphries
Mensur Suljovic
Matt Campbell

Group G
(3) Michael van Gerwen
Joe Cullen
John Henderson
Lisa Ashton

Group H
(6) Gary Anderson
Michael Smith
Raymond van Barneveld
Joe Davis
Laatst gewijzigd door 2 op Fred Raket, in totaal 13 keer gewijzigd.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

De charme is er toch wel van af zo zonder de BDO spelers :( Het is nu gewoon een van de vele toernooien. Ben wel benieuwd naar barney
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

ratm schreefCOLONDe charme is er toch wel van af zo zonder de BDO spelers :( Het is nu gewoon een van de vele toernooien. Ben wel benieuwd naar barney
Dat is zeker jammer, ook omdat er weinig te zien is van BDO de laatste tijd.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ybabl »

Jammer inderdaad, maar is er überhaupt nog een speler waar we naar uit hadden kunnen kijken?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

ybabl schreefCOLON 11 Nov 2021, 10:06 Jammer inderdaad, maar is er überhaupt nog een speler waar we naar uit hadden kunnen kijken?
Nieuw talent is er altijd, Tricole de Fransman is bv een opkomend iemand net als Brian Raman uit België.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Flauw dat er geen WDF spelers uitgenodigd zijn. Men had perfect de top 8 van de wereldranglijst kunnen uitgenodigd.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

zaterdagmiddag 14u
Stephen Bunting v Ryan Joyce (D)
Krzysztof Ratajski v Martin Schindler (A)
Mervyn King v Bradley Brooks (B)
James Wade v Jim Williams (C)
Rob Cross v Boris Krcmar (C)
Jonny Clayton v Rusty-Jake Rodriguez (B)
Gerwyn Price v Nathan Rafferty (A)
Chris Dobey v Rowby-John Rodriguez (D)

zaterdagavond 20u
Gabriel Clemens v Mike De Decker (E)
Jose de Sousa v Matt Campbell (F)
Luke Humphries v Mensur Suljovic (F)
Gary Anderson v Joe Davis (H)
Michael van Gerwen v Lisa Ashton (G)
Joe Cullen v John Henderson (G)
Peter Wright v Fallon Sherrock (E)
Michael Smith v Raymond van Barneveld (H)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 11 Nov 2021, 15:37 Flauw dat er geen WDF spelers uitgenodigd zijn. Men had perfect de top 8 van de wereldranglijst kunnen uitgenodigd.
Ja aan de ene kant snap ik dan men zegt dat er geen grote namen meer zijn maar aan de andere kant vind ik het juist leuk om die onbekende spelers eens te zien. Zoals die Fransman die jij noemt. Heb ik regelmatig van gehoord maar nog nooit gezien.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

Van den Bergh is vervangen door Dobey, vanwege positieve Covid testuitslag
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

ratm schreefCOLON 13 Nov 2021, 10:11
K1990 schreefCOLON 11 Nov 2021, 15:37 Flauw dat er geen WDF spelers uitgenodigd zijn. Men had perfect de top 8 van de wereldranglijst kunnen uitgenodigd.
Ja aan de ene kant snap ik dan men zegt dat er geen grote namen meer zijn maar aan de andere kant vind ik het juist leuk om die onbekende spelers eens te zien. Zoals die Fransman die jij noemt. Heb ik regelmatig van gehoord maar nog nooit gezien.
Zonder ook maar 1 Major snap ik dat de PDC geen WDF spelers uitnodigt nu. Volgend jaar is er in elk geval een WK geweest, dan kan je makkelijk de WK finalisten en 4 hoogste van de OOM uitnodigen ofzo (+2 vrouwen dan). Jaar erna eventueel ook World Masters winnaar en MAD WK winnaar mocht dat nog doorgaan en wat leuks zijn
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

Heerlijke laatste wedstrijd trouwens. Geef Barney nog best een kans, denk dat Smith ook wel van Anderson wint en Barney zeker tegen Davis. Dan gaat de beslisser tussen RVB en Anderson en Anderson is zeker niet in vorm.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

zondagmiddag 14u
Martin Schindler v Nathan Rafferty (A)
Mervyn King v Rusty-Jake Rodriguez (B)
James Wade v Boris Krcmar (C) (C)
Chris Dobey v Stephen Bunting (D)
Ryan Joyce v Rowby-John Rodriguez (D)
Rob Cross v Jim Williams (C)
Gerwyn Price v Krzysztof Ratajski (A)
Jonny Clayton v Bradley Brooks (B)

zondagavond 20u
Luke Humphries v Matt Campbell (F)
Raymond van Barneveld v Joe Davis (H)
John Henderson v Lisa Ashton (G)
Mike De Decker v Fallon Sherrock (E)
Jose de Sousa v Mensur Suljovic (F)
Gary Anderson v Michael Smith (H)
Peter Wright v Gabriel Clemens (E)
Michael van Gerwen v Joe Cullen (G)
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Net op sociale media gelezen dat Williams Ally Pally verkiest boven de lakeside. Vanuit het pondenstandpunt volstrekt te begrijpen vanuit sportief standpunt helemaal niet.

Hij ging als absolute topfavoriet van start op de lakeside ( waar ook een check van 50 000 pond wacht) plus bij het halen van de finale kwalificatie voor een PDC major. Aangezien hij 1 van de weinige is die podium ervaring heeft bij de WDF zag ik hem wel winnen.

Ik ben heel benieuwd wat hij zal presteren op het pdc wk maar hij is in geen enkele ronde reekshoofd. Dus een laatste 32 zou al een topprestatie zijn, laat je daarvoor een mogelijks wereldtitel liggen? De WDF is 1 van zijn weinige gekende namen kwijt.

Het ergste is dan nog dat hij 3 weken geleden meedeed aan de welsh open dacht ik ( terwijl hij dacht ik al wist dat hij naar het PDC wk kon ) en daar de finale haalt en dus zo veel punten wegneemt voor de rest ( en mogelijke rechtstreekse kwalificatie voor lakeside). Mss moeten we weer naar het systeem van vroeger kies je voor de challenge tour dan geen wdf tour want dit is competitievervalsing
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

Wat betreft competitievervalsing heb je wel een punt maar wat betreft of de keuze sportief gezien verstandig is ben ik het niet met je eens. De realiteit is nou eenmaal dat de Lakeside qua sportieve waarde niet meer zoveel voorstelt. Hij heeft er jaren aan meegedaan en wil nu een stapje hoger. Ik snap dat wel. Juist omdat je je wil meten met de beste, daar word je zelf ook beter van.
Maar wij kijken daar iets anders tegen aan ;)
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Dartfantje »

Het is de WDF zelf die dit probleem heeft gecreëerd door het de spelers te verbieden aan beide WK's deel te nemen. Ook niet zo gek, want de laatste week van het PDC WK is ook gelijktijdig met Lakeside. Maar hier hadden ze bij de WDF naar mijn idee ook beter over moeten nadenken en Lakeside moeten laten spelen vóór het PDC WK is gestart. Dan heb je nooit het probleem dat spelers die zich geplaatst hebben niet mogen/kunnen meedoen omdat ze bijvoorbeeld Q-School willen spelen of zich voor zowel het PDC WK als Lakeside hebben geplaatst. En voor de kalender moet dit geen probleem zijn, want december is altijd zo goed als leeg bij de WDF.

Er gaan trouwens nog meer spelers zijn die de Lakeside zullen laten vallen omdat ze voor beide WK's geplaatst zijn. Raymond Smith heeft zich voor beide WK's gekwalificeerd en volgens mij is er nog iemand met hetzelfde "probleem". Je hebt daarnaast ook nog Jules van Dongen die zich gisteren heeft verzekerd van Lakeside, maar ook nog een zeer reële kans maakt op het PDC WK
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

Dartfantje schreefCOLON 15 Nov 2021, 00:47 Er gaan trouwens nog meer spelers zijn die de Lakeside zullen laten vallen omdat ze voor beide WK's geplaatst zijn. Raymond Smith heeft zich voor beide WK's gekwalificeerd en volgens mij is er nog iemand met hetzelfde "probleem".
Klopt, geldt ook voor Chris Landman en Matt Campbell
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Dartfantje schreefCOLON 15 Nov 2021, 00:47 Het is de WDF zelf die dit probleem heeft gecreëerd door het de spelers te verbieden aan beide WK's deel te nemen. Ook niet zo gek, want de laatste week van het PDC WK is ook gelijktijdig met Lakeside. Maar hier hadden ze bij de WDF naar mijn idee ook beter over moeten nadenken en Lakeside moeten laten spelen vóór het PDC WK is gestart. Dan heb je nooit het probleem dat spelers die zich geplaatst hebben niet mogen/kunnen meedoen omdat ze bijvoorbeeld Q-School willen spelen of zich voor zowel het PDC WK als Lakeside hebben geplaatst. En voor de kalender moet dit geen probleem zijn, want december is altijd zo goed als leeg bij de WDF.

Er gaan trouwens nog meer spelers zijn die de Lakeside zullen laten vallen omdat ze voor beide WK's geplaatst zijn. Raymond Smith heeft zich voor beide WK's gekwalificeerd en volgens mij is er nog iemand met hetzelfde "probleem". Je hebt daarnaast ook nog Jules van Dongen die zich gisteren heeft verzekerd van Lakeside, maar ook nog een zeer reële kans maakt op het PDC WK
Tja er wordt altijd langs 1 kant gekeken natuurlijk... was vroeger bij de BDO ook al zo.

De PDC heeft minstens evenveel fouten en is vooral heel hypocriet. Zo mag je bv als tourkaarthouder geen WDF toernooien spelen. Dus een tourkaarthouder mag zich niet plaatsen voor WDF wk maar dan gaat men de WDF wel verwijten dat spelers niet beide wk's mogen spelen.

Zo heb je ontelbare voorbeelden, de PDC vindt een aparte vrouwentour niet correct ( want er zo geen fysiek voordeel zijn) maar deelt dan wel 2 wk tickets uit aan vrouwen ( heel correct naar je spelers die een tourkaart verwezenlijkt hebben).

De PDC werkt met een q school omdat ze met een afgesloten tour willen werken maar gaat dan wel een challenge tour organiseren. Het ergste is dan nog dat je via de challenge tour het wk kan halen ( opnieuw heel correct naar de spelers die wel een kaart veroveren en vooral heel correct naar de WDF).

Ze willen geen open circuit zoals de WDF maar gaan dan wel regionale wk tickets uitdelen ( vaak aan spelers die de WDF tour spelen) opnieuw heel correct naar je spelers met een tourkaart.

De PDC deelt 66 wk plaats uit voor 128 tourkaarthouders en 32 plaatsen aan spelers die het eigenlijk niet verdienen.

De WDF heeft elke beperking opgegeven, wie zich inschrijft voor q school mag wdf tour spelen, wie challenge tour speelt mag wdf tour spelen enkel mag je niet aan 2 wk's meedoen. Wat ik logisch vind zolang tourkaarthouders ook niet aan het wdf wk mogen meedoen. Spelers moeten kiezen ofwel speel je PDC ofwel WDF punt.

De PDC heeft veel verdienste in het visualiseren van de sport, het professionaliseren en dus ook het niveau. Maar de manier van leiden erger ik me enorm aan zeker omdat er 0 kritische journalistiek tegenover de PDC is. Maar op deze manier gaat het bij de WDF net hetzelfde aflopen of bij de BDO.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Dartfantje »

K1990 schreefCOLON 15 Nov 2021, 10:23
Dartfantje schreefCOLON 15 Nov 2021, 00:47 Het is de WDF zelf die dit probleem heeft gecreëerd door het de spelers te verbieden aan beide WK's deel te nemen. Ook niet zo gek, want de laatste week van het PDC WK is ook gelijktijdig met Lakeside. Maar hier hadden ze bij de WDF naar mijn idee ook beter over moeten nadenken en Lakeside moeten laten spelen vóór het PDC WK is gestart. Dan heb je nooit het probleem dat spelers die zich geplaatst hebben niet mogen/kunnen meedoen omdat ze bijvoorbeeld Q-School willen spelen of zich voor zowel het PDC WK als Lakeside hebben geplaatst. En voor de kalender moet dit geen probleem zijn, want december is altijd zo goed als leeg bij de WDF.

Er gaan trouwens nog meer spelers zijn die de Lakeside zullen laten vallen omdat ze voor beide WK's geplaatst zijn. Raymond Smith heeft zich voor beide WK's gekwalificeerd en volgens mij is er nog iemand met hetzelfde "probleem". Je hebt daarnaast ook nog Jules van Dongen die zich gisteren heeft verzekerd van Lakeside, maar ook nog een zeer reële kans maakt op het PDC WK
Tja er wordt altijd langs 1 kant gekeken natuurlijk... was vroeger bij de BDO ook al zo.

De PDC heeft minstens evenveel fouten en is vooral heel hypocriet. Zo mag je bv als tourkaarthouder geen WDF toernooien spelen. Dus een tourkaarthouder mag zich niet plaatsen voor WDF wk maar dan gaat men de WDF wel verwijten dat spelers niet beide wk's mogen spelen.

Zo heb je ontelbare voorbeelden, de PDC vindt een aparte vrouwentour niet correct ( want er zo geen fysiek voordeel zijn) maar deelt dan wel 2 wk tickets uit aan vrouwen ( heel correct naar je spelers die een tourkaart verwezenlijkt hebben).

De PDC werkt met een q school omdat ze met een afgesloten tour willen werken maar gaat dan wel een challenge tour organiseren. Het ergste is dan nog dat je via de challenge tour het wk kan halen ( opnieuw heel correct naar de spelers die wel een kaart veroveren en vooral heel correct naar de WDF).

Ze willen geen open circuit zoals de WDF maar gaan dan wel regionale wk tickets uitdelen ( vaak aan spelers die de WDF tour spelen) opnieuw heel correct naar je spelers met een tourkaart.

De PDC deelt 66 wk plaats uit voor 128 tourkaarthouders en 32 plaatsen aan spelers die het eigenlijk niet verdienen.

De WDF heeft elke beperking opgegeven, wie zich inschrijft voor q school mag wdf tour spelen, wie challenge tour speelt mag wdf tour spelen enkel mag je niet aan 2 wk's meedoen. Wat ik logisch vind zolang tourkaarthouders ook niet aan het wdf wk mogen meedoen. Spelers moeten kiezen ofwel speel je PDC ofwel WDF punt.

De PDC heeft veel verdienste in het visualiseren van de sport, het professionaliseren en dus ook het niveau. Maar de manier van leiden erger ik me enorm aan zeker omdat er 0 kritische journalistiek tegenover de PDC is. Maar op deze manier gaat het bij de WDF net hetzelfde aflopen of bij de BDO.
Het heeft in dit geval niks te maken met de PDC, want zij kunnen het spelers zoals Jim Williams niet eens verbieden om deel te nemen aan Lakeside, omdat hij op dat moment nog geen Tour Card heeft en dus mag doen wat hij wil. Het is daarnaast ook niet waar dat Tour Card houders niet mee mogen doen aan WDF toernooien, ze mogen alleen niet op livestreams komen van toernooien buiten de PDC om. Daarom worden Tour Card houders vaak op voorhand al geweigerd bij WDF toernooien, om niet het risico te lopen dat een Tour Card houder een finale haalt die wordt gestreamed en dan dus weigert te spelen om een boete te ontlopen. Hierin valt naast de organisatoren van de WDF toernooien ook de PDC weinig te verwijten, want door deze exclusiviteit van de PDC dat hun spelers alleen op beeld komen in PDC-toernooien, stijgt de waarde enorm van de TV-contracten.

Ook wat makkelijk om te zeggen dat de PDC de WK-tickets uitdeelt. De spelers die meedoen aan die kwalificatietoernooien kiezen daar toch echt zelf voor en moeten daar nog hun best voor doen ook, want alleen de winnaars van die toernooien krijgen een ticket. Dat de WDF ze daarna uitsluit van deelname, daar heeft de WDF dan alleen zichzelf mee.

Het punt voor mij is, toen de WDF het stokje overnam van de BDO, stonden ze voor een dartwereld waarin iedereen vrij zou moeten zijn om te doen wat ze willen. Maar dat blijkt achteraf dus behoorlijk mee te vallen, want als een speler ook het PDC WK heeft gehaald en dat wil spelen, dan wordt die persoon toch mooi uitgesloten van deelname aan Lakeside.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Dartfantje schreefCOLON 15 Nov 2021, 11:43
K1990 schreefCOLON 15 Nov 2021, 10:23
Dartfantje schreefCOLON 15 Nov 2021, 00:47 Het is de WDF zelf die dit probleem heeft gecreëerd door het de spelers te verbieden aan beide WK's deel te nemen. Ook niet zo gek, want de laatste week van het PDC WK is ook gelijktijdig met Lakeside. Maar hier hadden ze bij de WDF naar mijn idee ook beter over moeten nadenken en Lakeside moeten laten spelen vóór het PDC WK is gestart. Dan heb je nooit het probleem dat spelers die zich geplaatst hebben niet mogen/kunnen meedoen omdat ze bijvoorbeeld Q-School willen spelen of zich voor zowel het PDC WK als Lakeside hebben geplaatst. En voor de kalender moet dit geen probleem zijn, want december is altijd zo goed als leeg bij de WDF.

Er gaan trouwens nog meer spelers zijn die de Lakeside zullen laten vallen omdat ze voor beide WK's geplaatst zijn. Raymond Smith heeft zich voor beide WK's gekwalificeerd en volgens mij is er nog iemand met hetzelfde "probleem". Je hebt daarnaast ook nog Jules van Dongen die zich gisteren heeft verzekerd van Lakeside, maar ook nog een zeer reële kans maakt op het PDC WK
Tja er wordt altijd langs 1 kant gekeken natuurlijk... was vroeger bij de BDO ook al zo.

De PDC heeft minstens evenveel fouten en is vooral heel hypocriet. Zo mag je bv als tourkaarthouder geen WDF toernooien spelen. Dus een tourkaarthouder mag zich niet plaatsen voor WDF wk maar dan gaat men de WDF wel verwijten dat spelers niet beide wk's mogen spelen.

Zo heb je ontelbare voorbeelden, de PDC vindt een aparte vrouwentour niet correct ( want er zo geen fysiek voordeel zijn) maar deelt dan wel 2 wk tickets uit aan vrouwen ( heel correct naar je spelers die een tourkaart verwezenlijkt hebben).

De PDC werkt met een q school omdat ze met een afgesloten tour willen werken maar gaat dan wel een challenge tour organiseren. Het ergste is dan nog dat je via de challenge tour het wk kan halen ( opnieuw heel correct naar de spelers die wel een kaart veroveren en vooral heel correct naar de WDF).

Ze willen geen open circuit zoals de WDF maar gaan dan wel regionale wk tickets uitdelen ( vaak aan spelers die de WDF tour spelen) opnieuw heel correct naar je spelers met een tourkaart.

De PDC deelt 66 wk plaats uit voor 128 tourkaarthouders en 32 plaatsen aan spelers die het eigenlijk niet verdienen.

De WDF heeft elke beperking opgegeven, wie zich inschrijft voor q school mag wdf tour spelen, wie challenge tour speelt mag wdf tour spelen enkel mag je niet aan 2 wk's meedoen. Wat ik logisch vind zolang tourkaarthouders ook niet aan het wdf wk mogen meedoen. Spelers moeten kiezen ofwel speel je PDC ofwel WDF punt.

De PDC heeft veel verdienste in het visualiseren van de sport, het professionaliseren en dus ook het niveau. Maar de manier van leiden erger ik me enorm aan zeker omdat er 0 kritische journalistiek tegenover de PDC is. Maar op deze manier gaat het bij de WDF net hetzelfde aflopen of bij de BDO.
Het heeft in dit geval niks te maken met de PDC, want zij kunnen het spelers zoals Jim Williams niet eens verbieden om deel te nemen aan Lakeside, omdat hij op dat moment nog geen Tour Card heeft en dus mag doen wat hij wil. Het is daarnaast ook niet waar dat Tour Card houders niet mee mogen doen aan WDF toernooien, ze mogen alleen niet op livestreams komen van toernooien buiten de PDC om. Daarom worden Tour Card houders vaak op voorhand al geweigerd bij WDF toernooien, om niet het risico te lopen dat een Tour Card houder een finale haalt die wordt gestreamed en dan dus weigert te spelen om een boete te ontlopen. Hierin valt naast de organisatoren van de WDF toernooien ook de PDC weinig te verwijten, want door deze exclusiviteit van de PDC dat hun spelers alleen op beeld komen in PDC-toernooien, stijgt de waarde enorm van de TV-contracten.

Ook wat makkelijk om te zeggen dat de PDC de WK-tickets uitdeelt. De spelers die meedoen aan die kwalificatietoernooien kiezen daar toch echt zelf voor en moeten daar nog hun best voor doen ook, want alleen de winnaars van die toernooien krijgen een ticket. Dat de WDF ze daarna uitsluit van deelname, daar heeft de WDF dan alleen zichzelf mee.

Het punt voor mij is, toen de WDF het stokje overnam van de BDO, stonden ze voor een dartwereld waarin iedereen vrij zou moeten zijn om te doen wat ze willen. Maar dat blijkt achteraf dus behoorlijk mee te vallen, want als een speler ook het PDC WK heeft gehaald en dat wil spelen, dan wordt die persoon toch mooi uitgesloten van deelname aan Lakeside.
Maar dat is nu net omdat iedere tourkaarthouder uitgesloten wordt van de WDF toernooien...

Wat de PDC eigenlijk zegt is je mag ons spelers laten spelen maar dan mag je wel geen enkel tornooi uitzenden. Dat is gewoon een regeltje uitvinden om je spelers uit te sluiten van de WDF tour.

Geloof jij nu echt dat de PDC ook maar 1 euro minder zou krijgen moesten ik noem nu maar wat een Jelle Klaassen, Scot Waites, Geert de Vos, Justin Pipe, Wilson etc... WDF toernooien spelen die dan gestreamd worden ? Dan wel raar dat ze soms wel een uitzondering kunnen geven.

Je kan maar op 1 wk spelen en dat vind ik maar goed ook. Je beslist in januari voor welke bond je wil spelen en daar moet men zich aan houden.

Wat ik bedoel is dat de PDC wk tickets geeft aan spelers die het ( in mijn ogen ) niet verdienen. 2 voorbeelden, Jim Williams was niet goed genoeg voor een tourkaart maar mag wel naar het wk omdat hij goed was op een veel zwakkere tour dan de main tour, dit terwijl een Waites niet mag meedoen ondanks dat hij in de top 64 staat en dus wel als goed genoeg wordt aanzien voor de tour.

Lisa Ashton was op de tour niet goed genoeg om zich te kwalificeren, maar mag wel gaan naar het wk omdat ze een vrouw is. Terwijl de PDC nu net altijd zegt mannen en vrouwen zijn gelijk.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door ratm »

Bij de WDF World Cup was het ook niet alleen op basis van de ranking. Weet niet hoe het met de WDF Lakeside gaat. Bij de oude Lakeside was het ook niet simpelweg de top 32. Is ook geen probleem verder. Is alleen maar een mooie investering.

Volgens mij heeft de rechter in 1997 bepaald dat spelers wel mee mogen doen met toernooien van beide bonden maar slechts aan 1 wk mee mogen doen. Op basis daarvan zou de WDF de PDC WK deelnemers dus wel moeten uitsluiten voor hun eigen WK.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 15 Nov 2021, 21:23 Bij de WDF World Cup was het ook niet alleen op basis van de ranking. Weet niet hoe het met de WDF Lakeside gaat. Bij de oude Lakeside was het ook niet simpelweg de top 32. Is ook geen probleem verder. Is alleen maar een mooie investering.

Volgens mij heeft de rechter in 1997 bepaald dat spelers wel mee mogen doen met toernooien van beide bonden maar slechts aan 1 wk mee mogen doen. Op basis daarvan zou de WDF de PDC WK deelnemers dus wel moeten uitsluiten voor hun eigen WK.
Top 16 van de ranking
De gouden en platinum winners gaan naar het wk
De top 2 van de regionale rankings.

Ik las hier ook dat de WDF hun wk voor die van de PDC zou moeten organiseren. Maar dit is onmogelijk want je hebt begin december nog de world open en de kwalificaties voor lakeside. Als je het dan organiseert het weekend erna dan zit je al terug met een overlapping met her PDC wk. Ook 1 of 2 weken later dan nu kan niet want dan is er q school.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

dinsdag 20u
Michael Smith v Joe Davis (H)
Joe Cullen v Lisa Ashton (G)
Michael van Gerwen v John Henderson (G)
Mensur Suljovic v Matt Campbell (F)
Jose de Sousa v Luke Humphries (F)
Peter Wright v Mike De Decker (E)
Gabriel Clemens v Fallon Sherrock (E)
Gary Anderson v Raymond van Barneveld (H)
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door K1990 »

Fred Raket schreefCOLON 16 Nov 2021, 09:48 dinsdag 20u
Michael Smith v Joe Davis (H)
Joe Cullen v Lisa Ashton (G)
Michael van Gerwen v John Henderson (G)
Mensur Suljovic v Matt Campbell (F)
Jose de Sousa v Luke Humphries (F)
Peter Wright v Mike De Decker (E)
Gabriel Clemens v Fallon Sherrock (E)
Gary Anderson v Raymond van Barneveld (H)
Nog eens een leuke klassieker Barney vs Anderson.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Fred Raket »

K1990 schreefCOLON
Fred Raket schreefCOLON 16 Nov 2021, 09:48 dinsdag 20u
Michael Smith v Joe Davis (H)
Joe Cullen v Lisa Ashton (G)
Michael van Gerwen v John Henderson (G)
Mensur Suljovic v Matt Campbell (F)
Jose de Sousa v Luke Humphries (F)
Peter Wright v Mike De Decker (E)
Gabriel Clemens v Fallon Sherrock (E)
Gary Anderson v Raymond van Barneveld (H)
Nog eens een leuke klassieker Barney vs Anderson.
Idd, hoop op mooi potje.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Grand Slam Of Darts 2021

Bericht door Choco115 »

Anderson ineens weer wakker geworden…. Heel erg knap van Sherrock overigens, ze gaat gewoon d’r groep door!!!
BUTTON_POST_REPLY